CrispyBlowfish Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Hei! jeg og en kompis har veldig lyst til å ta jakt prøven. og vi bor i fredrikstad. Har sett på flere sider og det er utrolig mange forskjellige tider på kursene. Mine spm: 1. Hvor lang tid tar det å ta jakt prøven? altså fra du begynner på kurs og til du har serfikatet i hånden. 2. Har dere noen kurs dere ville anbefalt meg? om dere f.eks. har tatt kurs her i fredrikstad eller rundt i fr.stad. 3. Er jakt prøven veldig vanskelig?? Takker for svar! Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Hei! jeg og en kompis har veldig lyst til å ta jakt prøven. og vi bor i fredrikstad. Har sett på flere sider og det er utrolig mange forskjellige tider på kursene. Mine spm: 1. Hvor lang tid tar det å ta jakt prøven? altså fra du begynner på kurs og til du har serfikatet i hånden. 2. Har dere noen kurs dere ville anbefalt meg? om dere f.eks. har tatt kurs her i fredrikstad eller rundt i fr.stad. 3. Er jakt prøven veldig vanskelig?? Takker for svar! Da jeg tok jaktprøven brukte vi to eller tre måneder. Vi brukte definitivt ikke over tre måneder. Om den er vanskelig? Det spørs hvor mye du leser, men den er ikke like vanskelig som bilførerkort. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 De to første kan jeg dessverre ikke svare på. Men prøven er ikke vanskelig. Følg med på møtene og les boka. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 For og være helt ærlig synes jeg den var like vanskelig som bilprøven Men den var jo ikke så vanskelig så da er jo ikke jaktprøven så vansleøig heller Lenke til kommentar
Quote Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Prøven var ikke vanskelig, men jeg kunne en del fra før av. De fleste består prøven. Les boken, pugg på det du ikke kan. Ta prøver på Nettet for å vite hvor ståa er. Prøven hos oss tok vel 2 måneder eller noe lignende. Lenke til kommentar
redriverbandit Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Jegerprøven går over 9 kvelder på 3 timer og en praktisk dag inkl. i de timene. Om du googler litt, så er jeg ganske sikker på at det er en siden som har full oversikt over alle jegerprøve kurs rundt omkring i landet. Jegerprøven blir så vanskelig som du gjør den til, om du er ivrig, leser litt og er oppriktig interessert vil du ikke ha noe problemer med å bestå. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 28. september 2012 Del Skrevet 28. september 2012 Er vel mye teori nå tror jeg i forhold til når jeg tok den på begynnelsen av 90 tallet. Vi hadde tre kvelder med teori på en time, så var vi å skjøt på blink og leirduer, han/hun som var best fikk resten av leirdueammoen i premie. Deretter hadde vi en prøve med 40 spørsmål mener jeg det var, og man måtte ha 30/35 riktig. Selv om du sikkert har mer teori nå en før, så vil jeg anbefale deg å lese jegerprøveboken, mye god informasjon der Jakttider og dyretyper tror jeg er den vanligste tingen man får på prøvene. Lenke til kommentar
joakkloak Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Vi begynte kurset på en onsdag, og var ferdig over helgen. Da hadde vi 4 timer hver kveld! Syntes ikke den var så veldig vanskelig, bare lær deg forskjellen på artene! viktig viktig. Vil anbefale å kjøpe deg ett 3 eller 7 dagers pass på jegerprover.no, den siden hjalp virkelig. Lykke til :-) Lenke til kommentar
glad Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Hei! Klarte akkurat jegerprøven med seks feil, med god hjelp fra denne nettsiden. http://jegerprov.no. Dette hjalp meg mye, fikk mange like spørsmål som nettsiden hadde på eksamenen. Anbefales! Lenke til kommentar
Ragglefanten Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 jeg tok jegerprøven på en uke, var ikke så vanskelig Lenke til kommentar
RAMBO21331 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 jegerprøven er ikke vanskelig, husk å øv på dyrene er dei som er vanskelige! Lenke til kommentar
fiskeren873 Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Tok den på 1 uke. Om en vil bruke den første uken i somemrferien på å ta den (+ svi av en liten sum ). Så er jakt og fiskesenteret på Flå et alternativ. For medlemmer er det vel 6000 +/-, men en lærer mye nyttig der også da Lenke til kommentar
jakthoinn Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Jegerprøven er ikke så vanskelig, men det ble endel pugging :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå