Gå til innhold

Benchmarking av 28nm-generasjonen

N o r e n g

10 stemmer

1. 1. Hvilke benchmarks bør tas med?

• 3DMark11 - Performance - GPU score
      7
    • 3DMark11 - Extreme - GPU score
      7
    • Unigine Heaven - Extreme Tesselation
      5
    • Arkham City
      3
    • Crysis Warhead
      2
    • Crysis 2
      4
    • Dirt 3
      1
    • Dirt Showdown
      1
    • Far Cry 2
      2
    • Metro 2033
      4
    • Nexuiz (bruker Cryengine 3)
      1
    • Shogun 2 - DX11 High 1080p
      3
    • Shogun 2 - DX11 maksimale innstillinger
      3
    • Sleeping Dogs
      2
    • Sniper Elite V2
      3
    • STALKER Call of Pripyat
      0
    • Lost Planet 2
      1

Anbefalte innlegg

kortene mine kjører på 1270-1328Mhz i følge afterburner.

Å?

Trodde Boost Clock rapportert av GPU-Z kunne tolkes som laveste boost jeg?

det stemmer nok ikke er jeg redd. med skikkelig mye spenning inn til gpuene klarer de rundt 1400Mhz.. spenningen varierer fra 1.4-1.5v.. kan være throttling som spiller meg ett lite puss her.

ser ellers ut som cpuen min ikke vil 5Ghz lenger (stabilt that is).. not cool :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er faktisk så mange forskjellige faktorer som kan påvirke resultatene at en slik tråd ikke blir representativt med tanke på den generelle konsensusen. I tillegg så er det ulike tester som favoriserer enten AMD eller Nvidia av mange ulike årsaker med tanke på drivere, minnekapasitet og programmet i seg selv. Med andre ord, hva er egentlig hovedformålet med en slik tråd ettersom at det allerede eksisterer diverse tråder for benchmarking?

Lenke til kommentar

Tenk kunne teste de nye skjermkortene så jeg prøvet heaven saken

Vare ikke helt sikker hvilken innstilling jeg skulle bruke.

Test også 3dmark11

http://www.3dmark.com/3dm11/4296938

cpu: [email protected] og 7950cf stock mhz.

Vel, 3DMark11-testene har hittil vært på extreme presetet som strengt tatt ikke har like stor sjans til å bli flaskehalset av CPU.

Unigine Heaven skal kjøres med Extreme Tesselation, ikke Normal.

Lenke til kommentar

Det er faktisk så mange forskjellige faktorer som kan påvirke resultatene at en slik tråd ikke blir representativt med tanke på den generelle konsensusen. I tillegg så er det ulike tester som favoriserer enten AMD eller Nvidia av mange ulike årsaker med tanke på drivere, minnekapasitet og programmet i seg selv. Med andre ord, hva er egentlig hovedformålet med en slik tråd ettersom at det allerede eksisterer diverse tråder for benchmarking?

Virkelig?

De testene som er listet opp her er spesifikt valgt ut fordi de belaster CPU minimalt og stresser grafikksiden maksimalt, man får kanskje noen små forskjeller på omlag 5%, likevel vil man i det store og hele få et inntrykk av om det er skrikende forskjeller (3DMark11 for eksempel) eller marginale forskjeller (Heaven eller Dirt3.)

Selvfølgelig favoriserer enkelte tester Nvidia og enkelte tester AMD, det er jo en del av gamet.

Formålet var vel like mye for enkelte forummedlemmer å se akkurat hvor små forskjellene er som for moro skyld :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...