-Teddy- Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Er det mulig å bruke en tablet-pc som tegnebrett for en annen pc? Har en HP Tablet (TX2500, bilde under) som er flott å tegne på i f.eks. Sketchbook, men CPU og øvrig maskinvare er alt for treg til at jeg orker å bruke den til fotoredigering og store photoshopfiler. Det hadde vært fantastisk om denne kunne brukes som et ordinært tegnebrett til min stasjonære arbeidsmaskin! Er det mulig å gjøre dette? Tenkte på å koble til stasjonær fra laptop med remotedesktop, men dette har vel strengt tatt aldri gitt høyere ytelse på noenting noengang. Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Kjøp et skikkelig tegnebrett istedet og bruk på den kraftigere PCen, så får du høyere grad av presisjon og mindre knot med å få ting til å fungere. Ellers så har Adobe litt tablet software på gang men det er i hovedsak iPad apps du kan se her. Til fjernstyring så vil Splashtop Streamer være bedre egnet enn Remote Desktop, men den slags løsninger vil neppe gi deg noe kvalitet som "tegnebrett". Husk det er 1024<->2048 nivåer av trykksensitivitet på fleste tegnebrett, og vesentlig bedre presisjon i høyde/bredde. Skal du drive nogenlunde seriøst så bør du heller vurdere en av tegnebrettene fra Wacom og fortrinnsvis i en størrelse som er halv A4 eller større. Har brukt de fleste størrelsene og A4 er å foretrekke av flere grunner, men de koster. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Takk for respons! Tenkte at om jeg fikk til det der, så kunne jeg bruke den som en Wacom Cintiq. Penneteknoligien i skjermen til HP-en er fra Wacom, så har aldri hatt noe å utsette på den. Det føles så mye mer naturlig å tegne rett på skjermen kontra tegnebrett. Studerer industriell design, så har tegnet mye på HP-en, men den egner seg ikke til fotoredigering. =/ Merkelig at ingen har utviklet noe programvare for dette som fungerer! Fant én fra en hjemmeutvikler, men den støttet ikke trykknivåer. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Har egentelig ikke peil, men hvilket program er det du bruker ? Foreksempel LightRoom er designet for berøringsskjerm/Touchscreen så kan du ikke bare koble den opp som en ekstra skjerm hvis du har et program som har støtte for dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå