winmedi Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Hei! Jeg har et kabinett som heter.. COOLER MASTER MIDITOWER HAF 912 PLUS BLACK HVorfor har det seg sånn at maskinen ikke slår seg helt?Jeg trykker på avslutt knappen i windows. Det lyser i kabinettet. Viftene går. Prossessor viften går. Men hvorfor slår den ikke seg helt av? Specs. ASUS P8Z77-V PRO Z77 S-1155 ATX IVY COOLER MASTER MIDITOWER HAF 912 PLUS BLACK CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB) CORSAIR AX 750W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU GIGABYTE GEFORCE GTX 670 OC 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY WESTERN DIGITAL BLACK 3.5" 1TB 7200RPM SATA/600 64MB Endret 1. september 2012 av winmedi Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Du kan prøve det som ser ut til å fikse problemet i denne tråden, nemlig å resette BIOS. Dette kan gjøre ved å fjerne det lille runde batteriet du finner under det øverste PCIe x16-sporet, eller ved å flytte en liten jumper du finner nederst i høye hjørne, hvis grafikkkortet står i veien for batteriet. Manualen beskriver dette med jumperen nærmere. Sørg for all del å ha maskinen avslått og skru av PSU manuelt via bryteren på baksiden, eller koble den fra stikkontakten. Vent gjerne et minutt så reststrøm tømmes fra hovedkortet. Endret 1. september 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Hvorfor skal dette ha seg når jeg har helt ny maskin`? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Merkelig nok så hender det i enkelte tilfeller at BIOS-innstillingene er satt til noe annet enn standard på et flunkende nytt HK. Hvorfor kan jeg ikke svare deg på. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Utrolig at det funket! Tusen takk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 ... resette BIOS. Dette kan gjøre ved å fjerne det lille runde batteriet ... Pirker litt nå, men fremgangsmåten er unødig tungvint. Hvis PC fungerer såpass at man kommer inn i BIOS så er jo det enkleste å gjøre det i menyen. Det står "Optimized Defaults", "Load Defaults", eller lignende. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Hehe, så langt tenkte jeg ikke denne gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå