RBW Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Kommer trolig til Norge snart. Grundig hopper på Ultrabook-bølgen Lenke til kommentar
Tore Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Sitter bare igjen med "-hvorfor?" og "-hvilket merke er det de har re-brandet?"... Hvem kommer til å kjøpe en Grundig PC fremfor de store merkene... Prisen havner vel neppe under konurrentene. De har noen stilige designmessige produkter fra før, ser rimelig strøkne ut disse også, hele flater og ikke noe ekstra tull. (Ta med dere en Speilrefleks neste gang dere drar på slike events. ) 1:1 Endret 1. september 2012 av Xkraft 3 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 jøss, Grundig lever fortsatt:) Xkraft, hvorfor skal de drasse med seg speilrefleks? Det er bare unødvendig mye å drasse med seg Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (Ta med dere en Speilrefleks neste gang dere drar på slike events. ) 1:1 Fordi med speilrefleks får man lite dybdeskarphet? Det er tydelig at fokus ikke er på tastaturet på det bildet. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Best å holde seg unna disse, har dårlig tro på merket og evnene til å betjene support på skikkelig måte. Snakker av erfaring Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Til tider kan dette markedet virke så kjedelig. Selv om det kanskje er vanskelig å lage noe annerledes enn en tynn, firkanta flate, så synes jeg bærbare før i tiden var mer nyanserte. En slik maskin fra Grundig vil aldri klare å skille seg ut ifra mengden. F. eks. "Ingen" lager slike forfriskende design lenger. Å ha indikatorlys på hengselen, egne medieknapper foran osv. Endret 1. september 2012 av Agentspoon Lenke til kommentar
Tore Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) (Ta med dere en Speilrefleks neste gang dere drar på slike events. ) 1:1 Fordi med speilrefleks får man lite dybdeskarphet? Det er tydelig at fokus ikke er på tastaturet på det bildet. Er ikke akkurat låst til F1,8 heller da...? Er man foto-noob kan man bruke AV programmet og sette blender til tja F16, som slår ut alt av hva kompaktpaktkamera og mobiltelefoner klarer å levere av skarphet i dybden... Fokuset er på veggen bak ser det ut til. (Nå er vi Oftopic, poenget som noen skjønner, er at det bildet var under snittet, ser ikke detaljene på pcn engang.) Endret 1. september 2012 av Xkraft Lenke til kommentar
B25S Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Til tider kan dette markedet virke så kjedelig. Selv om det kanskje er vanskelig å lage noe annerledes enn en tynn, firkanta flate, så synes jeg bærbare før i tiden var mer nyanserte. En slik maskin fra Grundig vil aldri klare å skille seg ut ifra mengden. F. eks. "Ingen" lager slike forfriskende design lenger. Å ha indikatorlys på hengselen, egne medieknapper foran osv. Hehe, kanskje like greit. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Med den skjermoppløsningen er den øyeblikkelig diskvalifisert for mine behov, og jeg vil heller ikke anbefale noen andre å kjøpe slike. <1000 piksler i høyden blir rett og slett for trangt til at det er behagelig å bruke i dag. Enn så lenge overlever jeg med 1280x800 på en fra 2007 til studiebruk, men den blir nok byttet ut med en Haswell quadcore basert til neste sommer (om den ikke dør før, da blir det ivy). Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (Ta med dere en Speilrefleks neste gang dere drar på slike events. ) 1:1 Fordi med speilrefleks får man lite dybdeskarphet? Det er tydelig at fokus ikke er på tastaturet på det bildet. Er ikke akkurat låst til F1,8 heller da...? Er man foto-noob kan man bruke AV programmet og sette blender til tja F16, som slår ut alt av hva kompaktpaktkamera og mobiltelefoner klarer å levere av skarphet i dybden... Fokuset er på veggen bak ser det ut til. (Nå er vi Oftopic, poenget som noen skjønner, er at det bildet var under snittet, ser ikke detaljene på pcn engang.) F16 er sikkert flott på godt belyste elektronikkmesser, må jo ikke langt opp med ISOen i det hele tatt Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Trodde først det var snikreklame for mac ... Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Er bare Thinkpads og andre kontormaskiner jeg liker designet på... Så dette ser kjedelig ut, ja. Lenke til kommentar
OberDesiah Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Grundig har vært grundig flink med å skape verdens minst kule trademark. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Sitter bare igjen med "-hvorfor?" og "-hvilket merke er det de har re-brandet?"... Hvem kommer til å kjøpe en Grundig PC fremfor de store merkene... Prisen havner vel neppe under konurrentene. De har noen stilige designmessige produkter fra før, ser rimelig strøkne ut disse også, hele flater og ikke noe ekstra tull. (Ta med dere en Speilrefleks neste gang dere drar på slike events. ) 1:1 Stor fare for at de stryker med mot de store, ja. Hvis de priser dem riktig hadde ikke jeg hatt noe problem med å kjøpe en, men den den jevnlige mannen i gata holder seg nok til det kjente og kjære. En ekstra aktør i markedet er derimot etter min mening aldri en dum ting. Endret 1. september 2012 av ElderScrollsinisten Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Ser ikke poenget med å prøve seg I ett marked med så lav fortjeneste pr device med mindre de klarer å skille seg ut. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Grundig har vært grundig flink med å skape verdens minst kule trademark. Man kan bli impotent av å ha for mange Grundigprodukter i huset, kjønnsløst design Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Til tider kan dette markedet virke så kjedelig. Selv om det kanskje er vanskelig å lage noe annerledes enn en tynn, firkanta flate, så synes jeg bærbare før i tiden var mer nyanserte. En slik maskin fra Grundig vil aldri klare å skille seg ut ifra mengden. F. eks. "Ingen" lager slike forfriskende design lenger. Å ha indikatorlys på hengselen, egne medieknapper foran osv. Det finnes ikke noe jeg liker mindre enn medieknapper, browserknapper, epostknapper, batteriindikatorer, wifi-indikatorer, bluetooth-indikatorer, wifi-brytere, bluetoothbrytere, m.m. Det er bare til for å "klusse til" produktet og personlig har jeg aldri giddet å ta meg bryet med å begynne å bruke disse, jeg bruker hurtigtaster i windows og i programmer til den salgs. De fleste av knappene og lysene er bare der for å imponere unger og folk som ikke er særlig PC-kyndige. Men jeg skal være enig med deg at det lages mye kjedelig for tiden, ikke de største variasjonene i laptopmarkedet. Også "såpestykkene" til Apple blir kjedelig når du har sett nok av de, dessuten syns jeg de er alt for feminine. Det jeg kunne ønske meg var litt fargebruk, og tenker ikke på heldekkende flater med farge, det jeg ønsker er små innslag som følger linjene i designet og fargene kan godt være friske så lenge de ikke er glorete og vulgære. De kunne også gjort litt spenstigere valg av materialer, man kan bruke mye rart når man lager et chassis eller detaljer til et chassis, f.eks. carbonfiber, polykarbonat, titan (noe dyrt men...), rustfritt stål, glass m.m Min 5 år gamle Dell XPS laptop gir meg fremdeles et lite smil av og til når jeg ser den, blir aldri lei den deilige rødfargen Kanskje litt gammeldags design i dagens marked, men den er distinktiv og har helt klart egenart Endret 1. september 2012 av ArcticOC 1 Lenke til kommentar
Revox Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Lurer på hvilket merke vi ser når vi skraper av Grundig logoen... Forhåpentligvis ikke noe Quanta greier. Lenke til kommentar
skripis Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Grundig er dødt - konk for noen år tilbake. Og det om var igjen av merkevaren brukes nå på alt fra lommelykter til flatskjermer, og nå altså laptoper. Avoid avoid.....noen som husker Tandberg TV'en fra 2-3 år tilbake? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Ja, Tandberg var trist. Alle burde jo ha skjønt at det kom til å floppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå