Gå til innhold

Hvordan si opp jobben? jobber i butikk

Tmz

Anbefalte innlegg

Kanskje et veldig dumt spørsmål, men jeg lurer på hvordan jeg skal si opp jobben min. Jobber i butikk og har 3 måneder oppsigelse, må jeg levere skriftelig oppsigelse eller holder det å si til sjefen at jeg vil slutte? Jeg vil bruke jobben som referanse, ihvertfall få en god attest, som egentlig er eneste grunnen til at jeg har godtatt så mange regelbrudd som det er i denne bransjen uten å lage et helvete.

Har flyttet og bor langt unna jobben og tjener kanskje 150-200 kroner på å jobbe en dag mtp reisevei så er lite aktuelt for meg å fortsette å vil helst slippe å jobbe noe mer.

Haster btw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haster btw.

Dessverre for deg haster det ikke lenger, oppsigelsen gjelder vanligvis fra første i neste måned, det vil si at hadde du sagt opp i går hadde du måttet jobbe ut november, men sier du opp i dag må du i henhold til kontrakten jobbe ut desember.. Men hvis arbeidsgiveren din er litt fleksibel er kan det godt hende du kan gå før hvis de finner en som kan ta over.

Men oppsigelse skal være skriftlig, ja, men hvis du sier fra i dag om at du slutter og at det kommer en skriftlig oppsigelse setter mange arbeidsgivere pris på det.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Okei, greia er at jeg helst ikke vil kjøre 12 mil kun for å levere en oppsigelse, hadde vært greit å fått gjort det idag. :)

Men et par ting til jeg lurer på, det har seg slik at jeg har blitt syk med vondt i halsen og feber, influensa eller noe. Kan sjefen kreve at jeg skal jobbe selv om jeg ikke finner noen til å ta over vakten?

Vi har også et plingsystem, og det hender rett som det er at man må bistå hvis det er mye kunder f.eks i lunchen, burde ikke vi hatt betalt lunch da?

Kurs vi pålegges å ta på nettet også, disse tar ofte flere timer tilsammen, burde ikke vi hatt betalt for det?

Kjenner jeg blir ganske provosert og har egentlig lyst til å konfrontere sjefen, men slutter jo uansett da...

Er en deltidsjobb og jeg har som sagt begynt på skole og flyttet langt unna, så vil neppe få noe særlig vakter fremover uansett.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Det er mye man skulle hatt.Betalt lunsj når man jobber i butikk burde vært en selvfølge, men den bransjen der er det mye rart i.

Si opp først som sist, og kom gjerne med ønske om å slutte før oppsigelsestiden er omme.Noen ganger godtar sjefer det.Du får nesten ta dette opp med ham.

Det med at man blir provosert av ting på jobben, som man har lyst til å si fra om når man slutter er helt normal tankegang tør jeg påstå.

Men ikke gidd.Spesiellt ikke dersom du vil ha attest.Ikke noe å bruke energi på, ingenting vil forandre seg for din del uansett, når du likevel skal vekk og ut.

Jeg er veldig nære å si opp min egen jobb, og har en masse jeg egentlig vil påpeke(værste surrefirmaet jeg noen gang har jobbet for OMG!!)men har funnet ut at jeg ikke gidder bråke med dem.Det er liten gevinst for meg å ta dette opp, jeg vil bare vekk og gir totalt 100% blaffen i hvordan de driver bedriften den dagen jeg har gått for siste gang.

Det verken hjelper deg eller noen andre.Vanskelige sjefer hører aldri etter likevel, og ting vil fortsette å være helt likt etterpå også.

Lenke til kommentar

(Ditt navn)

(Adresse)

(Postnummer og -sted)

(sted), (dato)

(Firma)

Ved (Personalansvarlig)

(Adresse)

(Postnummer og -sted)

Oppsigelse av arbeidsforhold

Jeg, (Ditt navn) født (fødselsdato), sier med dette opp min stilling som (stillingsbeskrivelse) i (firma).

Med vennlig hilsen

(Ditt navn)

Kan i tillegg legge ved:

"For eksempel: I henhold til kontrakten har jeg en oppsigelsestid på tre måneder, men om det er mulig, kunne jeg tenke meg å avslutte før (dato)."

Dersom man ønsker det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...