GrXz Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Hei! Jeg har akkurat satt sammen min første pc. Men da jeg var ferdig, ville ikke skjermkortet fungere. Jeg har ett EVGA GTX670, 800w strømforsyning og AMD Phenom II X6... Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Kanskje et dumt spørsmål spørsmål fra min side, har du koblet til alle ledningene som skal være tilkoblet? Lenke til kommentar
GrXz Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Ja, det er jeg veldig sikker på. Har demontert hele greia for litt siden og satt sammen... Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Har du et annet gpu som du kan teste i dette oppsettet? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Hva mener du med at skjermkortet ikke fungerer? Går ikke viftene? Ingen signal til skjerm kan skyldes så mangt, ikke bare defekt/ikkefungerende skjermkort. Hva består maskinen av? Du har koblet en 24 pins og en 8pins kabel til hovedkortet, plassert et korrekt antall spacere mellom hovedkortet og kabinettveggen og sørget for at minnebrikkene sitter der de skal og som de skal? Lenke til kommentar
GrXz Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Hva mener du med at skjermkortet ikke fungerer? Går ikke viftene? Ingen signal til skjerm kan skyldes så mangt, ikke bare defekt/ikkefungerende skjermkort. Hva består maskinen av? Du har koblet en 24 pins og en 8pins kabel til hovedkortet, plassert et korrekt antall spacere mellom hovedkortet og kabinettveggen og sørget for at minnebrikkene sitter der de skal og som de skal? Ja. Den består av: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638132#accessories CRosair GS800 EVGA 670 AMD Phenom II X6 Kingston Hyper DDR3 RAM Intel SSD 180 GB Og et vanelig cd rom Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Ta en titt på esken til hovedkortet for å finne ut av hvilken BIOS-versjon kortet kom med. For FX-8150 behøver man ver. 0813. Jeg regner med kortet kommer med denne eller senere versjon, men det er ikke alltid godt å si. Lenke til kommentar
GrXz Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Ta en titt på esken til hovedkortet for å finne ut av hvilken BIOS-versjon kortet kom med. For FX-8150 behøver man ver. 0813. Jeg regner med kortet kommer med denne eller senere versjon, men det er ikke alltid godt å si. Jeg finner det ikke -.- Men det er helt nytt... Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Ved nærmere ettertanke så er det ikke sikkert det står noen info om BIOS-versjon på esken. Uansett, såvidt jeg kan skjønne så kommer kortet med BIOS-versjon 0813 eller senere så det skal være støtte for FX-8150 out of the box, men det hadde likevel vært interessant å funnet ut av hvilken versjon som ligger på kortet. Hva med avstandsstykker/spacere og minnebrikker? Du er sikker på at alt er korrekt plassert? Har du forresten prøvd å søke manuelt etter tilkoblingstype på skjermen du bruker? Ikke alle detekterer dette automatisk. Lenke til kommentar
GrXz Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Ja jeg har stillt inn på skjermen.. Minnebrikkene skal jeg se på, og det er en spacer for reset... Den har jeg prøvd Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Spacer for reset? Du mener kanskje jumper? Spacere er små avstandsstykker du plasserer mellom hovedkortet og kabinettveggen for å unngå kortslutning. Endret 1. september 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
GrXz Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Ja det har jeg Lenke til kommentar
GrXz Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå