Gå til innhold

Satanisme i Norge (Oslo)

Anbefalte innlegg

Jesu Kristi kongerike er verken usynelig eller overnaturlig. Det er bare du som er blind.

Jeg skal ikke si hva du er...

Der ligger jo hele problemet. Man kan rett og slett bare svare "jesus kristus" så er det liksom bare greit..

Det største problemet jeg har med div. religiøse surrehuer er at de praktiserer å mate andre folk (ofte unge) med pisset sitt som ikke har noe jævla rot i virkeligheten. Er bare å ta jenta som hadde noen inlegg her for kort tid tilbake. Nå er ikke alle religiøse slik, mange har faktisk noe mellom øra, men de holder som regel kjeft eller hjelper til i slike situasjoner. Man hjelper ingen ved å fyre på med enda mere bensin på et allerede overtent bål.

Bry deg lite om hva disse folka sier, jeg har vært innlagt og har kontakt med psykiatrien i en alder av 32 år og vet hva dere går igjennom, på både godt og vondt. Han kan bare holde kjeft, like mye peiling på psykiatrien som en prest har på voksing.

Jeg valgte å følge en dialog med denne brukeren av ren nysgjerrighet og jeg har nå fått svar på det jeg lurte på. Han kan nå legges bort for godt! :)

Endret av LiamH
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Presten får sin autoritet fra Jesu Kristi kongerike.

Så presten kan gjøre si til folk "Du er nå uten synd" og folk, i følge deg, vil da plutselig frigjøres fra sine ubehagelige følelser. Presten kan gjøre dette pga sin rolle. Denne rollen får han fra sin autoritet. Denne autoriteten får han, i følge deg, fra Jesu Kristi kongerike.

Ta for deg din arrogante replikk:

"Du har liksom utdanning i psykologi og forstår ikke dette ? Det ligger overhode ikke noe usynelig eller overnaturlig bak."...

...og så TENKER du litt før du skriver neste gang!

Jesu Kristi kongerike er verken usynelig eller overnaturlig. Det er bare du som er blind.

Jeg skal ikke si hva du er...

Fra og med Jesus Kristus og helt frem til i dag består Jesus Kristi kongerike av en rekke helt konkrete personer.

Årsaken til at du bruker begreper som "usynlig vesen" "vrangforestilling" osv. er at lille deg vil stille en diagnose vedrørende verdens største instutisjon. Skjønner du hvor dumt det ser ut ?

Lenke til kommentar

Fra og med Jesus Kristus og helt frem til i dag består Jesus Kristi kongerike av en rekke helt konkrete personer.

Årsaken til at du bruker begreper som "usynlig vesen" "vrangforestilling" osv. er at lille deg vil stille en diagnose vedrørende verdens største instutisjon. Skjønner du hvor dumt det ser ut ?

Vel, du vet jo alltid best... Vi er ferdige nå, IHS.

P.s: Hvis du vil se noe oppriktig dumt, så les dine egne innlegg.

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du, tapte

:rofl:

Uff... så i tillegg til å være kunnskapsløs, arrogant, overtroisk, bedrevitende og forferdelig selektiv i din virkelighetsoppfatning, så er du faktisk barnslig og umoden i tillegg.

Stakkars! Du er herved blokkert! Adjø!

Lenke til kommentar

Du må lære tegnsetting. I tillegg til så mye annet.

Dette er den mest patetiske og notorisk kunnskapsløse brukeren jeg noen gang har kommet over på et nett-forum. Uten tvil! Er dette en virkelig person?

Takk til blokkerings-funksjonen for at jeg nå slipper å se mer av sprøytet hans.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

En hver idiot med en liten evne for kritisk tankegang frafaller kristendommen og andre store ørkenreligioner så fort de får reflektert litt. Resten av dere mangler en vesentlig dose kritisk tankegang. Hvis det først finnes noe overnaturlig eller en gudskikkelse så ville han aldri tatt form som en av gudene vi har fremstilt i våre ørkenreligioner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En hver idiot med en liten evne for kritisk tankegang frafaller kristendommen og andre store ørkenreligioner så fort de får reflektert litt. Resten av dere mangler en vesentlig dose kritisk tankegang. Hvis det først finnes noe overnaturlig eller en gudskikkelse så ville han aldri tatt form som en av gudene vi har fremstilt i våre ørkenreligioner.

Jesus Kristus fremstilte Ham som kjærlighet, er det så ille ?

Lenke til kommentar

Jesus Kristus fremstilte ham som kjærlighet igjennom seg selv, ja. Men dette er da ikke det eneste guden skal ha gjort? Bare en naiv person vil si at gud representerer kjærlighet. For det du har tilgjenglig av hellige skrifter viser ikke en gud med mye kjærlighet. Denne verden vitner heller ikke om mye kjærlighet. Get your shit toghether and wake the fuck up.

Verdensreligioner er et maktapperat. Lagd for å få vanlige mennesker til å følge retningslinjer og opprettholdelse av makten til prestedømmet. Men det er visst så jævlig vanskelig for folk å legge 2 + 2 sammen.

Endret av Shrooms
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jesus Kristus fremstilte ham som kjærlighet igjennom seg selv, ja. Men dette er da ikke det eneste guden skal ha gjort? Bare en naiv person vil si at gud representerer kjærlighet. For det du har tilgjenglig av hellige skrifter viser ikke en gud med mye kjærlighet. Denne verden vitner heller ikke om mye kjærlighet. Get your shit toghether and wake the fuck up.

Men er det disse "hellige skriftene" sier om Gud sant ? Er ikke Jesu Kristi fremstilling mer troverdig ? Verden er delt i to deler, Shrooms En full av kjærlighet og en uten, hvor er du ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Men er det disse "hellige skriftene" sier om Gud sant ? Er ikke Jesu Kristi fremstilling mer troverdig ? Verden er delt i to deler, Shrooms En full av kjærlighet og en uten, hvor er du ?

Fordi det er kun noen som også har skrevet om Jesus? Se her, det er dette jeg mener: Her er det helt klart et eller annet som mangler i resonneringen din ettersom du tydeligvis ikke forstår at alt du har lært om religion er kun skrevet ned av noen et eller annet sted.

Jeg prøver å leve i den virklige verden. Forstå kjærligheten som ikke kommer fra gud, men fra deg selv. Så ville du oppnå veldig mye mer enn det en religion noen gang bringe frem i deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi det er kun noen som også har skrevet om Jesus? Se her, det er dette jeg mener: Her er det helt klart et eller annet som mangler i resonneringen din ettersom du tydeligvis ikke forstår at alt du har lært om religion er kun skrevet ned av noen et eller annet sted.

Jeg prøver å leve i den virklige verden. Forstå kjærligheten som ikke kommer fra gud, men fra deg selv. Så ville du oppnå veldig mye mer enn det en religion noen gang bringe frem i deg.

Dette har ikke noe å gjøre med noe som noen er "skrevet ned av noen et eller annet sted" Shrooms Hvis du noen sinne kommer deg ut av den (virkelige) verden du er i, og over i Jesu Kristi (virkelige) verden, vil du virkelige se og føle hva kjærlighet er.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Dette har ikke noe å gjøre med noe som noen er "skrevet ned av noen et eller annet sted" Shrooms Hvis du noen sinne kommer deg ut av den (virkelige) verden du er i, og over i Jesu Kristi (virkelige) verden, vil du virkelige se og føle hva kjærlighet er.

Nei, for all del kristendommen har ingenting å gjøre med at noen har lagd en bok om det. Og din forståelse av kirstendommen er også selvsagt helt upåvirket av alle skriftene som har blitt skrevet. Poenget er at alt du kan om kristendommen har du lært igjennom skrifter, skrifter som andre mennesker har skrevet. At du ikke evner å stille et eneste spørsmålstegn rundt dette er virkelig synd.

Jeg har trodd på Jesus før jeg, så jeg kjenner til denne verden. Jeg fikk heldigvis en kritisk tankegang og klarte å løsrive meg fra dette tanketomme våset.

Endret av Shrooms
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har trodd på Jesus før jeg, så jeg kjenner til denne verden. Jeg fikk heldigvis en kritisk tankegang og klarte å løsrive meg fra dette tanketomme våset.

trodd på Jesus ? Du har ikke opplevd Jesu Kristi kjærlighet eller vært i Hans rike. Det dreier seg med andre ord ikke noen tanke greier, men en følelsesmessig opplevelse.

..Og din forståelse av kirstendommen er også selvsagt helt upåvirket av alle skriftene som har blitt skrevet. Poenget er at alt du kan om kristendommen har du lært igjennom skrifter, skrifter som andre mennesker har skrevet....

Nei, det andre kristne har skrevt, bare bekrefter at den samme følelsesmessige opplevelsen også ble opplevd av dem

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...