Thor Håkonsen Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Alle vertebrater (virveldyr), det vil si dyr med ryggsøyle og skjelett, har rødt blod. Det gjelder altså pattedyr, fugler, reptiler og fisk. Blant invertebratene, altså dyr uten ryggsøyle, for eksempel blekkspruter og slanger, er det derimot flere som ikke har rødt blod.Nå er det en gang slik at Jesus kom tilbake som et menneske og han hadde derfor ryggsøyle og skjelett. Han blødde derfor RØDT blod, noe alle bilder av Jesus på korset bekrefter. Siden vi ikke her snakker om blekkspruter eller slanger, så snakker vi derfor om RØDT blod. Dette blir helt på siden, men siden vi må holde fakta på bordet her.. Slanger er reptiler, dermed vertebrater (ikke invertebrater) - og har rødt blod 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Dette blir helt på siden, men siden vi må holde fakta på bordet her.. Slanger er reptiler, dermed vertebrater (ikke invertebrater) - og har rødt blod Du har helt rett! Beklager! Takk for infoen! Skal fjerne det i innlegget. Unnskyld meg, men hva har skjedd med denne tråden? Jeg har prøvd å skape en hyggelig tråd om Satanisme og Okkultisme i Tigerstaden og istedenfor begynner folk å herpe opp i gammelt søppel og gjennomtygga påstander om Kristendommen og Gud eksistens. Alt dette er godt gjennomgått i samtidsfilosofien. Les litt Foucault, Deleuze, Zizek eller Huxley. Kristendommen har mye viktig å si, og har hatt en uoverseelig rolle i formasjonen av samfunnet vi i dag kaller "vår". Og, som vitenskapen, har kristendommen gått gjennom en radikal reformasjon og utvikling. Personlig er jeg ikke kristen, men heller ikke aktivt imot den. Den er en av de få harmløse religionene der ute. Ikke så interessant som Islam/Sufism, ikke så givende som Hinduismen/Vedanta eller så intuitiv som Taoismen. Men nok om det. Hva? Ingen satanister her? Ingen OTO-medlemmer eller Okkultiser? Hva med Teosofien? Noen medlemmer? Noen Steinerskole-elever? Du er inne på et religionsforum. Innenfor religion o.l. har ting en tendens til å henge si opp i hverandre, dessverre. Hvis det ikke var lov i trådene her inne ville det stagnert rimelig fort. Når man begynner å snakke om Satanisme, så baller det fort på seg med Lucifer og Helvete. Sånn er det bare. Derfra går det stein på stein. Endret 22. januar 2013 av LiamH Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Det er ingen "usynlige skapning" som tar bort folkets skyld, LiamH De ortodokse og katolske kirkenes prester har fullmakt til å gjøre det, om de vil. Fra hvem? Jesus Kristus som tok på seg verdens skyld, gav sine disipler (de første prestene) fullmakt til å gjøre det, de igjen overførte fullmakten til nye prester osv. helt frem til i dag. Så din "usynlige skapning" som tar bort folkets skyld gjennom sine disipler, eller omvendt om du vil. Nei, du vet hva ordet fullmakt betyr. En prest er fullmaktsinnehaver og han er absolutt synlig. Den som er utslagsgivende er denne usynlige mannen i kulissene. Uten ham er der intet overnaturlige fenomener å hente. Nonsense, du har liksom utdanning i psykologi og forstår ikke dette ? Det ligger overhode ikke noe usynelig eller overnaturlig bak. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Nonsense, du har liksom utdanning i psykologi og forstår ikke dette ? Det ligger overhode ikke noe usynelig eller overnaturlig bak. Vet du, dette begynner å bli så sykt at jeg ikke lenger vet hva jeg skal skrive... Først sier du: "Det er ingen "usynlige skapning" som tar bort folkets skyld, LiamH De ortodokse og katolske kirkenes prester har fullmakt til å gjøre det, om de vil." Så sier du: "Jesus Kristus som tok på seg verdens skyld, gav sine disipler (de første prestene) fullmakt til å gjøre det, de igjen overførte fullmakten til nye prester osv. helt frem til i dag." Deretter sier du: "Du har liksom utdanning i psykologi og forstår ikke dette ? Det ligger overhode ikke noe usynelig eller overnaturlig bak." Ser du ikke den logiske rekkefølgen og røde tråden her? Er det nok å ha på seg en prestekappe og si "Du er nå uten skyld" eller hva enn lirer av seg, og så forsvinner alle negative følelser hos folk? Endret 22. januar 2013 av LiamH 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Ser du ikke den logiske rekkefølgen og røde tråden her? Er det nok å ha på seg en prestekappe og si "Du er nå uten skyld" eller hva enn lirer av seg, og så forsvinner alle negative følelser hos folk? Ja, og det er en enorm lettelse. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Ja, og det er en enorm lettelse. Vet du, dette her er så tåpelig og dumt at jeg vurderer å legge bort hele greia her. Min eneste motivasjon for å holde det gående er for å komme nærmere et svar på om du virkelig lider av vrangforestillinger eller bare kognitiv dissonans. Så... det du da mener er at psykologer stort sett bare trenger å sitte ned med pasienter å si "Du er nå uten skyld" og så forsvinner alle de negative følelsene deres og de kan gå hjem å leve livet videre i lykke? Det burde vel holde? Det er jo ingenting overnaturlig eller usynlig bak. Eller må det, ulogisk nok, være en prest? Endret 22. januar 2013 av LiamH Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Så... det du da mener er at psykologer stort sett bare trenger å sitte ned med pasienter å si "Du er nå uten skyld" og så forsvinner alle de negative følelsene deres og de kan gå hjem å leve livet videre i lykke? Nei, en psykolog er ikke en prest. Akkurat som en politiman ikke er en dommer. Så det går ikke. LiamH Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Nei, en psykolog er ikke en prest. Akkurat som en politiman ikke er en dommer. Så det går ikke. LiamH Hva har det å si om det er en prest eller ikke, hvis ikke noe overnaturlig eller usynlig står bak? Hva er forskjellen på om en prest eller en psykolog sier det? Endret 22. januar 2013 av LiamH Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Hva har det å si om det er en prest eller ikke, hvis ikke noe overnaturlig eller usynlig står bak? Hva er forskjellen på om en prest eller en psykolog sier det? Skjønner du ikke at presten har en rolle, akkurat som politimannen eller dommeren har en rolle. At det bare er du som ikke anerkjenner hans rolle (uten at det endre noe) Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Skjønner du ikke at presten har en rolle, akkurat som politimannen eller dommeren har en rolle. At det bare er du som ikke anerkjenner hans rolle (uten at det endre noe) Jo, jeg er vel mer klar over denne rollen enn du noen gang kommer til å bli.Jeg har studert psykologi, husker du vel. Hva er det som er så spesielt med rollen til en prest? Hva gjør presten så spesiell? En politimann, en dommer eller en psykolog kan jo, i følge deg, ikke si "Du er nå uten synd" og oppnå resultater. Hvorfor virker det bare når en prest sier det? Hva innebærer den rollen som akkurat prester har? Endret 22. januar 2013 av LiamH Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Jo, jeg er vel mer klar over denne rollen enn du noen gang kommer til å bli.Jeg har studert psykologi, husker du vel. Hva er det som er så spesielt med rollen til en prest? Hva gjør presten så spesiell? En politimann, en dommer eller en psykolog kan jo, i følge deg, ikke si "Du er nå uten synd" og oppnå resultater. Hvorfor virker det bare når en prest sier det? Hva innebærer den rollen som akkurat prester har? Hvorfor kan en politiman si "Du er arrestert" eller en dommer si "Du er dømt", ? Presten har slik autoritet, LiamH Endret 22. januar 2013 av IHS Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Hvorfor kan en politiman si "Du er arrestert" eller en dommer si "Du er dømt", ? Presten har slik autoritet, LiamH Dommeren og presten får sin autoritet fra Den Norske Stat. Hvem får presten sin autoritet fra? Edit: Ble du plutselig borte vekk nå? Endret 22. januar 2013 av LiamH Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Presten får sin autoritet fra Jesu Kristi kongerike. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Presten får sin autoritet fra Jesu Kristi kongerike. Og hvor er jesus sitt kongerike? Nede i ørkenen de kaller israel? Tror ikke jødene er helt enige med deg jeg... De er mer enige med meg, å tror at hele jesus figuren er en fantasi figurnoen ignorante menn drømte opp sammen med mytene som fulgte med den fantasi figuren... 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Presten får sin autoritet fra Jesu Kristi kongerike. Så presten kan gjøre si til folk "Du er nå uten synd" og folk, i følge deg, vil da plutselig frigjøres fra sine ubehagelige følelser. Presten kan gjøre dette pga sin rolle. Denne rollen får han fra sin autoritet. Denne autoriteten får han, i følge deg, fra Jesu Kristi kongerike. Ta for deg din arrogante replikk: "Du har liksom utdanning i psykologi og forstår ikke dette ? Det ligger overhode ikke noe usynelig eller overnaturlig bak."... ...og så TENKER du litt før du skriver neste gang! Bare det at du må tas i hånden og leies gjennom ditt eget tankekaos for å få dine egne ulogiske og virkelighetsfjerne uttalelser opp i lyset, viser bare en liten bit av hvor ute å kjøre du er. Så mange innlegg kreves for å klare å redegjøre for de bisarre tankerekkene du har i ditt hodet, og det bare innenfor et enkelt emne. Skremmende! Prester kan altså, ut i fra din virkelighet, si en setning til folk og så er de plutselig lykkelige, fordi prester er et "mellomledd" til Gud/Jesus/Den Hellige Ånd. De får derfor sin autoritet derfra. Ta bort Jesus i dette og de er, i følge deg, uten denne "makten"/"autoriteten". Akkurat slik psykologer, dommere og politimenn er. Likevel, påstår du at det ikke er noe overnaturlig og usynlig bak dette. Kan du klandre meg for å tro at du ikke er helt på stasjon? For å klargjøre det for deg, uten at jeg tror du evner et sekund å forstå dette i din religionståke og "alternative virkelighet": 1. Ditt preste-triks har aldri vist seg å være reelt og det har ingen rot i virkeligheten. Bare det at du våger å bagatellisere alvorlig syke menneskers lidelser så til de grader at bare en setning fra en prest skal kunne fikse dem, tyder på at du er kunnskapsløs forbi enhver forventing. Er du så blottet for sunn fornuft at du tror at religiøse mennesker som søker hjelp hos prester ikke tar selvmord pga depresjoner og angst? Hva skjedde med dem? Glemte presten å si setningen sin? 2. Du kommer med helt absurde påstander om psykologer og psykiatri, samtidig som du påstar at psykologer kun fraskriver folk skyld. Du har ingen beviser eller noe håndfast å vise til, men tviholder på at dette er en realitet, selv om disse påstandene kan bevises feil med enkle grep. Du kan selvfølgelig ikke vise hvor du har disse påstanden fra. Det er kanskje derfor du hopper over temaet, i likhet med alt annet du ignorerer når det ikke passer deg og din lille verden. 3. Du tror altså at prester kan løse folks problemer med en setning. Hvorfor? Fordi en usynlig mann i skyene har gitt de "autoritet" til det. Helt logisk og realistisk i din verden. Denne fantastiske egenskapen ville revolusjonert psykiatrien, men den glimter likevel med sitt fravær på et resultat-basert nivå. Mennesker som har flere års utdannelse og som jobber med dette hver dag, har derimot ingen hjelpende effekt, i følge deg...? Vet du hvor mange pasienter jeg har jobbet med i en psykiatrisk avdeling som har søkt sin "redning" hos prester. Vet du at mange av disse har tatt livet av seg når dette "party-trikset" ikke funket? Pga av dette rakk aldri psykologene å hjelpe dem! Tar du dette overhodet med i din lille "virkelighet"? Har du i det hele tatt sett lenge nok opp fra Bibelen og rundt deg i den virkelige verden til å tenke over denne lille viktige biten med informasjon? 4. At du våger å håne de som har utdannet seg i flere år og jobbet metodisk med å løse et psykiske problemer, samtidig som du tar fra dem alle de resultater de oppnår og kommer med løse, løgnaktige påstander om deres arbeidsmetoder uten å fatte bære av hva du snakker om. På samme tid sitter du å fremmer prester og gir dem helberedende egenskaper ved at "de sier en setning", noe jeg kun har sett totalt fraværende resultater av. Det jeg derimot har sett er at folk faktisk tar livet sitt fordi de opplever at Gud/Jesus har vendt dem ryggen når denne presten ikke kan hjelpe dem. Har det falt deg inn at religion mange ganger kommer i veien og gjør at folk avstår fra ordinær behandling slik at de blir dårligere og dårligere til et punkt at de faktisk velger å ta sitt liv? Bryr du deg overhodet om disse realitetene eller er du så patetisk avhengig av å beholde ditt livssyn at du lukker øyne og ører til fordel for din usynlige mann i himmelen? Det må du gjerne gjøre, men ikke la fagfolks rykte bli svertet pga av det. Ikke dra høyt utdannede fagfolk ned i din egen uvitende religions-gjørme, er du snill! Jeg blir bare kvalm og trist av deg, og jeg har konversert lenge nok med deg til å kunne trekke mine konklusjoner om hvor du befinner deg mentalt. Du bør tenke deg lenge om før du sier "at du ikke skjønner...", "ser du ikke...", "du må jo forstå..." etc. til noen andre igjen. Din egen forståelse er svært mangelfull og din verden er konstruert av overtro og virkelighetsfjerne påstander. Du er også bortkastet tid når du kun er her for å misjonere fremfor å lære og utvide din horisont. I denne tråden har du ikke annet enn parkert deg selv i et hjørne og det kun med hjelp av enkle spørsmål fra noen andre. Det kalles psykologi! Om du selv ser det, er det derimot stor tvil om fra min side. Noen mennesker er bare ikke mottakelig for innspill fra andre. Disse lar seg heller ikke hjelpe av psykologer, rett og slett fordi de alltid tror at de vet best og har alle svarene. Høres det kjent ut?`Jeg kunne lett forklart deg, rent psykologisk, HVORFOR noen er slik, men du vil neppe skjønne det eller forstått hvorfor jeg sa dette til akkurat deg. Man kan bombardere deg med kunnskap, men du evner ikke å ta i mot noe av den. Ja, jeg sier det igjen: Vranglære, vranglære og atter vranglære! Ikke la alle spørsmålstegnene i innlegget lure deg. Vår dialog er avsluttet og jeg er ikke interessert i å høre mer fra deg. Endret 22. januar 2013 av LiamH 1 Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Vi har et helt land som er bydg rundt diverse vrangforestillinger om gud, jesus og satan stornese. Det er liksom akseptabelt å støtte en tro som baserer ting på helt idiotiske historer. La dem leve i en drømmeverden der alt av vett blir lagt til siden. Blir man matet ting ifra tidlig alder så er det klart at man er livredd for å inrømme at man lever i en religiøs drømmeverden, Kristendommen har hatt sin "storhetstid", men er på vei til å bli gammelt nytt her i landet sammen med kongehuset. Godt er nå det. 1 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Vi har et helt land som er bydg rundt diverse vrangforestillinger om gud, jesus og satan stornese. Det er liksom akseptabelt å støtte en tro som baserer ting på helt idiotiske historer. La dem leve i en drømmeverden der alt av vett blir lagt til siden. Blir man matet ting ifra tidlig alder så er det klart at man er livredd for å inrømme at man lever i en religiøs drømmeverden, Kristendommen har hatt sin "storhetstid", men er på vei til å bli gammelt nytt her i landet sammen med kongehuset. Godt er nå det. Jeg kan fint akseptere at noen mener noe annet og tror på guder, men når de må ubegrunnet sverte andre (blant annet mitt tidligere yrkesfelt) for å beholde sin overtro, så er grensen nådd for min del. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Presten får sin autoritet fra Jesu Kristi kongerike. Så presten kan gjøre si til folk "Du er nå uten synd" og folk, i følge deg, vil da plutselig frigjøres fra sine ubehagelige følelser. Presten kan gjøre dette pga sin rolle. Denne rollen får han fra sin autoritet. Denne autoriteten får han, i følge deg, fra Jesu Kristi kongerike. Ta for deg din arrogante replikk: "Du har liksom utdanning i psykologi og forstår ikke dette ? Det ligger overhode ikke noe usynelig eller overnaturlig bak."... ...og så TENKER du litt før du skriver neste gang! Jesu Kristi kongerike er verken usynelig eller overnaturlig. Det er bare du som er blind. Endret 22. januar 2013 av IHS Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jeg kan fint akseptere at noen mener noe annet og tror på guder, men når de må ubegrunnet sverte andre (blant annet mitt tidligere yrkesfelt) for å beholde sin overtro, så er grensen nådd for min del. Der ligger jo hele problemet. Man kan rett og slett bare svare "jesus kristus" så er det liksom bare greit.. Det største problemet jeg har med div. religiøse surrehuer er at de praktiserer å mate andre folk (ofte unge) med pisset sitt som ikke har noe jævla rot i virkeligheten. Er bare å ta jenta som hadde noen inlegg her for kort tid tilbake. Nå er ikke alle religiøse slik, mange har faktisk noe mellom øra, men de holder som regel kjeft eller hjelper til i slike situasjoner. Man hjelper ingen ved å fyre på med enda mere bensin på et allerede overtent bål. Bry deg lite om hva disse folka sier, jeg har vært innlagt og har kontakt med psykiatrien i en alder av 32 år og vet hva dere går igjennom, på både godt og vondt. Han kan bare holde kjeft, like mye peiling på psykiatrien som en prest har på voksing. 1 Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Jesu Kristi kongerike er verken usynelig eller overnaturlig. Det er bare du som er blind. Det er helt greit. Hadde du ikke hørt historien om jesus så hadde du trodd på noen andre svada historier. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå