Gå til innhold

Satanisme i Norge (Oslo)

Anbefalte innlegg

Dette er tull og tøv! De fleste vet at dette i realiteten er vin og brød. Hvis du virkelig mener og tror at flertallet av de resterende kristne i verden er så hjernevasket at de ikke skjønner at dette er en symbolsk handling, så er det umulig for meg diskutere med deg. At mange tror at Jesus er tilstede og at hans "ånd" eller tilstedeværelse formidles gjennom denne vinen og brødet er noe annet. Likevel, så vet de fleste at dette er vin og ikke blod!

Jeg kjenner flere religiøse som tar nattverd og ikke en av dem er så hjernevasket at de reelt tror at de drikker blod. Når jeg representerte påstanden din til en av dem på sms, fikk jeg til svar at "Jeg lurer på om kanskje denne personen sliter litt med å skille mellom fantasi og virkelighet. Det er en symbolsk handling!".

Hvis du tror at vinen du får servert reelt er blod, så lider du av en vrangforestilling, som enkelt kan korrigeres ved enkle tester og korrigeringer fra folk rundt deg.

Du liker ikke Wikipedia, men

Wikipedia > The Orthodox teach that what is received in Holy Communion is the actual Resurrected Body and Blood of Jesus Christ

Wikipedia > The Catholic Church teaches that the bread and wine, through transubstantiation, become the body, blood, soul and divinity of Christ

Det er protestantene som sier at dette er symbolsk, LiamH

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men først må du lese deg litt opp på tema.

http://da.wikipedia....ki/Skyldfølelse

http://no.wikipedia....ki/Skyldfølelse

Hehe... og to sider fra Wikipedia skal gi meg den informasjonen jeg trenger?

Jeg tror det er greit at du vet at jeg har utdannelse og yrkeserfaring innenfor både psykologi og psykiatri, og jeg tror, med all respekt, og ikke for å virke arrogant, at den som bør lese litt mer er du....

Da vet du vel også at psykologer og psykiatere egentlig ikke kan gi folk det de virkelig trenger, skylds forlatelse og kjærlighet.

"Det er ikke din skyld terapien" fungere ikke, skylden bare fortrenges dypere. I steden for å rydde opp i folks følelsesliv, roter psykologer og psykiatere det enda mere til for folk.

Selvsagt springer frykt, angst, depresjon, selvfordømmelse, mindreverdighet osv. ut av skyldfølelsen. Du vil bare omgå det, fordi du ikke har noen løsning på det.

Jesus Kristus og de kristne tar bort skylden og da forsvinner også alle disse andre nedbrytende følelsene også, samtidig som Jesus Kristus og de kristne fyller det frigjorte tomrommet med kjærlighet.

vranglære du liksom

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot Wikipedia. Jeg sliter derimot med at mange ikke bruker hele Wikipedia slik at de kan sjekke kunnskap opp mot hverandre.

Jeg vet også hva Ortodokse og Katolikkene tror på i teorien. Jeg stiller meg derimot mer spørrende til at alle disse ser blindt på dette som oppriktig blod og legeme, altså "realpresensen". Det ligger i kortene at mange tilhører en trosretning, men det betyr ikke at alle lever etter dette. Det er mange registrerte i den Norske Kirke, men svært få er aktive medlemmer. Det er også mange aktive medlemmer som ikke deltar på nattverd.

Det å snakke på vegne av 1.5 milliarder mennesker er drøyt. Du vet ikke en gang hvor mange av disse som faktisk utøver sin tro i praksis og etter "oppskriften".

Jeg står fortsatt inne for at dette er en vrangforestilling.

Da vet du vel også at psykologer og psykiatere egentlig ikke kan gi folk det de virkelig trenger, skylds forlatelse og kjærlighet.

"Det er ikke din skyld terapien" fungere ikke, skylden bare fortrenges dypere. I steden for å rydde opp i folks følelsesliv, roter psykologer og psykiatere det enda mere til for folk.

Selvsagt springer frykt, angst, depresjon, selvfordømmelse, mindreverdighet osv. ut av skyldfølelsen. Du vil bare omgå det, fordi du ikke har noen løsning på det.

Jesus Kristus og de kristne tar bort skylden og da forsvinner også alle disse andre nedbrytende følelsene også, samtidig som Jesus Kristus og de kristne fyller det frigjorte tomrommet med kjærlighet.

vranglære du liksom

Du vet at du prater om ting du overhodet ikke aner noe om og du snakker på vegne av en enorm yrkesgruppe og pasientgruppe uten å faktisk vise til noe som sier at det du påstår er riktig.

Ei heller har jeg vært borti at folk fraskrives ansvar, tvert imot. Nok en påstand du henter ut av løse luften. Hele behandlingen dreier seg om hjelp til selvhjelp.

Hva jeg vil omgå, har lite med saken å gjøre. Du henviser til påstander som ikke henger på greip og som er bygd på religiøst svada. Det er vel ingen på dette forumet som omgår emner og realiteter mer enn du gjør.

Jeg vil også se statistikk på at psykologer roter det mer til.

Nok en påstand du virkelig vil slite med å bevise og dette er enda mer religiøst svada. Religion henger mer sammen med psykologi enn du noen gang vil evne å forstå. Din blinde tro på Jesus er på grensen til galskap når du ser hvor mange som sitter og ber i desperasjon og fortvilelse uten at din gudeskikkelse viser så mye som et lite glimt av seg selv. Hvor mange har ikke bukket under, både av sult og desperasjon, mens de har sittet med foldede hender og ventet på din usynlige skapning?

Det meste du har sagt i "sitat-boksen" over er ren løgn og oppspinn som er hentet ut av din lille verden. Jeg trodde det var et bud som forbød å lyge?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot Wikipedia. Jeg sliter derimot med at mange ikke bruker hele Wikipedia slik at de kan sjekke kunnskap opp mot hverandre.

Jeg vet også hva Ortodokse og Katolikkene tror på i teorien. Jeg stiller meg derimot mer spørrende til at alle disse ser blindt på dette som oppriktig blod og legeme, altså "realpresensen". ...

Hvordan du stiller deg, endrer ingen ting, dette er det kristne flertalls oppfatning, LiamH

Lenke til kommentar

Hvordan du stiller deg, endrer ingen ting, dette er det kristne flertalls oppfatning, LiamH

Det er den den katolske og ortodokse kirkes oppfatning. Det betyr ikke at alle som er "medlemmer", i likhet med medlemmer av protestantiske kirken, følger dens oppskrift og formaninger.

Du må skjønne at folk sin tilhørighet til en kirke er avhengig av geografi, ikke kirkens retningslinjer. Mange folk i det 21. århundre, sikkert flertallet, tenker selv innenfor kirkens fire vegger. Ta f.eks. homofili-debatten.

Jeg skal prøve å finne statistikk på emnet om nattverd og se om de som deltar faktisk er enige med sine religiøse ledere.

I forhold til dine uttalelser om psykologer og psykiatri, så forventer jeg at du argumenterer for deg og samtidig henviser til faktakilder som bekrefter dine påstander, fremfor at du spyr ut av deg svada og deretter åler deg unna. Gjør rede for deg!

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

vranglære du liksom

Nok en påstand du virkelig vil slite med å bevise og dette er enda mer religiøst svada. Religion henger mer sammen med psykologi enn du noen gang vil evne å forstå. Din blinde tro på Jesus er på grensen til galskap når du ser hvor mange som sitter og ber i desperasjon og fortvilelse uten at din gudeskikkelse viser så mye som et lite glimt av seg selv. Hvor mange har ikke bukket under, både av sult og desperasjon, mens de har sittet med foldede hender og ventet på din usynlige skapning?

Det er ingen "usynlige skapning" som tar bort folkets skyld, LiamH De ortodokse og katolske kirkenes prester har fullmakt til å gjøre det, om de vil.

Lenke til kommentar

Jesus Kristus som tok på seg verdens skyld, gav sine disipler (de første prestene) fullmakt til å gjøre det, de igjen overførte fullmakten til nye prester osv. helt frem til i dag.

Så din "usynlige skapning" som tar bort folkets skyld gjennom sine disipler, eller omvendt om du vil.

I forhold til dine uttalelser om psykologer og psykiatri, så forventer jeg at du argumenterer for deg og samtidig henviser til faktakilder som bekrefter dine påstander, fremfor at du spyr ut av deg svada og deretter åler deg unna. Gjør rede for deg og i ett innlegg. Du trenger ikke dobbelt-poste slik du så ofte gjør.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men hva har skjedd med denne tråden?

Jeg har prøvd å skape en hyggelig tråd om Satanisme og Okkultisme i Tigerstaden og istedenfor begynner folk å herpe opp i gammelt søppel og gjennomtygga påstander om Kristendommen og Gud eksistens.

Alt dette er godt gjennomgått i samtidsfilosofien. Les litt Foucault, Deleuze, Zizek eller Huxley.

Kristendommen har mye viktig å si, og har hatt en uoverseelig rolle i formasjonen av samfunnet vi i dag kaller "vår". Og, som vitenskapen, har kristendommen gått gjennom en radikal reformasjon og utvikling.

Personlig er jeg ikke kristen, men heller ikke aktivt imot den. Den er en av de få harmløse religionene der ute. Ikke så interessant som Islam/Sufism, ikke så givende som Hinduismen/Vedanta eller så intuitiv som Taoismen.

Men nok om det. Hva?

Ingen satanister her? Ingen OTO-medlemmer eller Okkultiser? Hva med Teosofien? Noen medlemmer? Noen Steinerskole-elever?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen "usynlige skapning" som tar bort folkets skyld, LiamH De ortodokse og katolske kirkenes prester har fullmakt til å gjøre det, om de vil.

Fra hvem?

Jesus Kristus som tok på seg verdens skyld, gav sine disipler (de første prestene) fullmakt til å gjøre det, de igjen overførte fullmakten til nye prester osv. helt frem til i dag.

Så din "usynlige skapning" som tar bort folkets skyld gjennom sine disipler, eller omvendt om du vil.

Nei, du vet hva ordet fullmakt betyr. En prest er fullmaktsinnehaver og han er absolutt synlig.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Men nok om det. Hva?

Ingen satanister her? Ingen OTO-medlemmer eller Okkultiser? Hva med Teosofien? Noen medlemmer? Noen Steinerskole-elever?

Beklager å være brutalt ærlig, men, som du kanskje har forstått er ikke dette stedet å henvende seg med et slikt spørsmål om du ønsker seriøse svar.

HAHAHAHA ÅRETS........men jeg er enig med deg bro

^du skjønner kanskje poenget mitt.

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

Joda, men først må du lese deg litt opp på tema.

http://da.wikipedia....ki/Skyldfølelse

http://no.wikipedia....ki/Skyldfølelse

Hehe... og to sider fra Wikipedia skal gi meg den informasjonen jeg trenger?

Jeg tror det er greit at du vet at jeg har utdannelse og yrkeserfaring innenfor både psykologi og psykiatri, og jeg tror, med all respekt, og ikke for å virke arrogant, at den som bør lese litt mer er du....

I forhold til dine uttalelser om psykologer og psykiatri, så forventer jeg at du argumenterer for deg og samtidig henviser til faktakilder som bekrefter dine påstander, fremfor at du spyr ut av deg svada og deretter åler deg unna. Gjør rede for deg!

Finnes ikke en enest psykolog eller psykiater som virkelig kan dette, LiamH det vet også du. Psykiateren kan bare gi døyvende sprøyter og tabletter, mens psykologen kan få deg til å tro at du ikke har skylda.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei, du vet hva ordet fullmakt betyr. En prest er fullmaktsinnehaver og han er absolutt synlig.

Den som er utslagsgivende er denne usynlige mannen i kulissene. Uten ham er der intet overnaturlige fenomener å hente.

Finnes ikke en enest psykolog eller psykiater som virkelig kan dette, LiamH det vet også du. Psykiateren kan bare gi døyvende sprøyter og tabletter, mens psykologen kan få deg til å tro at du ikke har skylda.

Er dette din redegjørelse?!? Enda flere løse påstander, samt at du ikke kommer med noe gyldig argumentasjon for de påstandene du kom med sist. På toppen av det hele legger du tanker i hodet på meg. Bra jobbet og akkurat som forventet!

Det mest komiske er at du som henviser til overtro, tror at vin er blod, siterer Bibelen som faktakilde og kommer med utallige påstander uten bevis, er den som sier til meg "LiamH, dette vet du også", som om den som sitter med logikken og fornuften på sin side er du. Har du den villeste anelse hvor sykt det faktisk fremstår?

Hva er det ikke psykologene eller psykiaterne kan? Hvor har du det fra at psykologer får deg til å tro at "du ikke har skylda"? Kan du henvise til noe et psykologenes pensum eller praksis som tilsier at det stemmer?

Svar konkret!

P.s: Nok en gang. Kan du svare meg konkret på tre spørsmål? Jeg vil først ha et "ja" fra deg før jeg stiller dem. Hvis ikke er oddsen stor for at du hopper over og ignorerer.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...