Gå til innhold

Satanisme i Norge (Oslo)

Anbefalte innlegg

Det var din påstand, at disse to personlighetstypene ikke finnes, noe du vet de gjør.

Jeg vat at jeg finnes men satan finnes kun i fantasien til de kristne og andre som tror på ørken mytene i jødedommen. Og det var heller ikke min påstand nei, da jeg aldri har påstått at satan eksisterer eller finnes... Det er rett og slett en myte..

Jesus Kristus og de kristne er alle et og samme stykke, RWS

Det var det jeg trodde... Kristne er altså noen umoralske egoistiske jævler som prøver å ligne den største og dummeste egoisten av dem alle, den påståtte jesus...

Det var sannelig ikke mye å se opp til IHS... Men du syntes altså at slaveri er ok, du vender det andre kinnet til samme hva og du liker å plage dyr samt true folk med helvette fordi de ikke tror på påstandene dine? Nei, jeg ser ikke opp til deg, tvert i mot...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jesus Kristus og de kristne er alle et og samme stykke, RWS

Det var det jeg trodde... Kristne er altså noen umoralske egoistiske jævler som prøver å ligne den største og dummeste egoisten av dem alle, den påståtte jesus...

Jesus Kristus den største anti-egoisten gav sitt liv for hele verdens skyld, det samme gjorde alle de kristne med Ham (alle for én, én for alle). Du har det faktumet mot deg, RWS

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jesus Kristus den største anti-egoisten gav sitt liv for hele verdens skyld, det samme gjorde alle de kristne med Ham (alle for én, én for alle). Du har det faktumet mot deg, RWS

He he, det faktumet er vel at det å ta sitt eget liv for å "frelse" noen er å anse som temmelig retarded...

Hva med å gjøre noe direkte med problemet isteden for å kødde det til med denne jesus myten? Makan til rør og tull...

Men satan eksisterer fremdeles ikke han IHS, samme hva du måtte påstå. Like lite som troll og drauger faktisk, og heller ikke du tror vel på troll og drauger, gjør du vel??? Troll kanskje, siden det står i biblen, men drauger tror du vel ikke på? Så hvorfor tro på satan da?

• Liker 1
Lenke til kommentar

He he, det faktumet er vel at det å ta sitt eget liv for å "frelse" noen er å anse som temmelig retarded...

Hva med å gjøre noe direkte med problemet isteden for å kødde det til med denne jesus myten? Makan til rør og tull...

Problemet er verdens skyld, noe Jesus Kristus og de kristne direkte tar seg av.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Problemet er verdens skyld, noe Jesus Kristus og de kristne direkte tar seg av.

Løgner fra en satanist.

Nei, GeirGrusom årsaken til manglende kjærlighet mellom mennesker, er følelsen av skyld (mindreverdighet) hos folk flest. Jesus Kristus og de kristne går rett på følelseslivet og reparerer det hos folk, så folk kan elske hverandre.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jeg har nå lest igjennom denne tråden ordentlig for første gang og jeg gremmes over alt søpplet som flyter her inne!

Hvor får dere religiøse fanatikere alt det tullet dere påstår fra? Kan en eller annen av dere for en gangs skyld vise hvilke kilder dere bruker? Har dere i det hele tatt kilder eller sitter dere stort sett hjemme i en religiøs døs og koker opp den ene løse påstanden etter den andre?

Kan en eller annen av dere hjelpe meg med å forstå hvilken virkelighet dere lever i? Dere er viden kjent for å hoppe over spørsmål som ikke passer dere og å være så selektiv innen diskusjoner at det nesten ikke nytter å delta i en meningsutveksling, men vær så snill å svar på dette.

Jeg trenger vel neppe vise til eksakte brukere siden jeg håper og tror at dere fortsatt har såpass selvinnsikt at dere vet hvem dere er.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Kan en eller annen av dere hjelpe meg med å forstå hvilken virkelighet dere lever i?

Jesu Kristi virkelighet. Den virkelighet, hvor Han den dag i dag lever gjennom de kristne, som Han er i.

Jesus Kristus > Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg og jeg i ham, bærer mye frukt. (Joh 15:5)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jesu Kristi virkelighet. Den virkelighet, hvor Han den dag i dag lever gjennom de kristne, som Han er i.

Jesus Kristus > Jeg er vintreet, dere er greinene. Den som blir i meg og jeg i ham, bærer mye frukt. (Joh 15:5)

Du svarer, som vanlig, svært selektivt på mine spørsmål. Ditt bibel-sitat forklarer ikke hvor dere henter alle mulige teorier fra.

Eksempel:

GeirGrusom årsaken til manglende kjærlighet mellom mennesker, er følelsen av skyld (mindreverdighet) hos folk flest. Jesus Kristus og de kristne går rett på følelseslivet og reparerer det hos folk, så folk kan elske hverandre.

Hvor eksakt kommer denne påstanden/hypotesen/meningen fra? Hvor har du hentet dette fra at årsaken til manglende kjærlighet mellom mennesker, er følelsen av skyld (mindreverdighet) hos folk flest?

Det skal også sies at jeg har bare dårlige erfaringer med å diskutere med deg og den forrige diskusjonen var så mangelfull og selektiv fra din side at det ble helt håpløst å komme noen vei. Klarer du å holde dialogen denne gangen eller stikker du bare til neste tråd så fort du faktisk må argumentere for deg?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Hvor eksakt kommer denne påstanden/hypotesen/meningen fra? Hvor har du hentet dette fra at årsaken til manglende kjærlighet mellom mennesker, er følelsen av skyld (mindreverdighet) hos folk flest?

Først må du innse at følelsen av skyld eksistere i folk. At det er en indre straffeaktion, en selvfordømmelse.

http://da.wikipedia....ki/Skyldfølelse

Mindreverdighet og depresjon kommer av skyldfølelse, og dette problemet er veldig utbredt, LiamH Alle disse menneskene er ikke i stand til å på en normal måte elske andre mennesker.

Skjønner du ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Påstanden "årsaken til manglende kjærlighet mellom mennesker, er følelsen av skyld (mindreverdighet) hos folk flest" lar seg ikke rettferdiggjøre med en link til Wikipedia om skyldfølelse. Du må nok redegjøre litt mer omfattende enn som så, men jeg har ingen forventinger om at du kommer til å gjøre det.

Jeg kan komme på mange flere og mer omfattende årsaker til at det mangler kjærlighet mellom noen mennesker. At det mangler kjærlighet mellom alle mennesker stemmer overhodet ikke, så dette gjelder i enkelt-tilfeller og skyldfølelse er absolutt ikke en utvilsom faktor, hverken alene eller sammen med andre faktorer.

Jeg er glad forskning og sosial-antropologi ikke trekker konklusjoner på så latterlig tynne grunnlag.

Beklager, men til nå har du bare kommet med tull og tøv uten noen gyldige argumenter.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Kan en eller annen av dere hjelpe meg med å forstå hvilken virkelighet dere lever i?

Du svarer, som vanlig, svært selektivt på mine spørsmål. Ditt bibel-sitat forklarer ikke hvor dere henter alle mulige teorier fra.

Når du blir én person med Jesus Kristus, så ser du verden med Jesu Kristi øyne. Du ser da den store mangelen på kjærlighet i verden og hvordan alle sliter med sin skyld.

Lenke til kommentar

Når du blir én person med Jesus Kristus, så ser du verden med Jesu Kristi øyne. Du ser da den store mangelen på kjærlighet i verden og hvordan alle sliter med sin skyld.

Folk sliter med latterlig mye mer enn skyld og ikke alle sliter med det heller! Det å snevre inn alle verdens problemer med en forklaring som skal passe med en eldgammel bok, blir bare absurd.

Jeg trenger heller ikke å se verden gjennom Jesus for å se at det mangler mye kjærlighet i verden. At alle sliter med skyld er også en påstand du ikke har dekning for i det hele tatt og den konklusjonen er ene og alene trukket av deg. Det er syv miliarder mennesker på planeten og du kjenner ikke en gang 10.000 stykker av dem. Slutt å trekke slutninger om folk du ikke kjenner eller vet noe om. Det er intet annet enn en fordom.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Folk sliter med latterlig mye mer enn skyld og ikke alle sliter med det heller! Det å snevre inn alle verdens problemer med en forklaring som skal passe med en eldgammel bok, blir bare absurd.

Jeg trenger heller ikke å se verden gjennom Jesus for å se at det mangler mye kjærlighet i verden. At alle sliter med skyld er også en påstand du ikke har dekning for i det hele tatt og den konklusjonen er ene og alene trukket av deg. Det er syv miliarder mennesker på planeten og du kjenner ikke en gang 10.000 stykker av dem. Slutt å trekke slutninger om folk du ikke kjenner eller vet noe om. Det er intet annet enn en fordom.

Du trenger ikke å kjenne alle verdens mennesker for å se dette grunnlegende følelsesmessige problemet i verdens befolkning. Veien ut av dette uføret begynner med at man ved kjenner seg sin skyld, og så sier "forlat oss vår skyld"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å kjenne alle verdens mennesker for å se dette grunnlegende følelsesmessige problemet i verdens befolkning. Veien ut av dette uføret begynner med at man ved kjenner seg sin skyld, og så sier "forlat oss vår skyld"

Ja, det skal ikke mer til. Ingen har prøvd det før og ingen som har gjort dette har latt være å bli lykkelige og få et bedre liv... Logisk!

Er det rart verden er slik den er når enkelte har en så enkel og lettvint løsning på menneskers og verdens problemer.

Jeg kjenner jeg blir litt uvel... Hvor mange har ikke prøvd dette uten resultat? Har det falt deg inn at kanskje løsningen er litt mer omfattende enn som så?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Ja, det skal ikke mer til. Ingen har prøvd det før og ingen som har gjort dette har latt være å bli lykkelige og få et bedre liv... Logisk!

Ærkjennelsen av skyld må være oppriktig, LiamH Du må virkelig kjenne etter

Wikipedia > Følelsen er nært beslægtet med anger

Det er gjennom å rydde opp i følelseslivet til folk at du virkelig hjelper dem. Deres liv springer ut av deres følelsesliv, er deres følelsesliv ødelagt, er hele deres liv ødelagt.

Skjønner du ?

Jesus Kristus og de kristne gjør noe uvurderlig for verdenssamfunnet

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ærkjennelsen av skyld må være oppriktig, LiamH Du må virkelig kjenne etter

Wikipedia > Følelsen er nært beslægtet med anger

Det er gjennom å rydde opp i følelseslivet til folk at du virkelig hjelper dem. Deres liv springer ut av deres følelsesliv, er deres følelsesliv ødelagt, er hele deres liv ødelagt.

Skjønner du ?

Jesus Kristus og de kristne gjør noe uvurderlig for verdenssamfunnet

Jeg skjønner at den må være oppriktig.

Problemet er bare at folks problemer er mer enn bare følelser og det er ikke alle som lar seg hjelpe. Det er heller ikke alle som sliter med "skyld". Spekteret til menneskets følelsesliv er større enn som så. Skjønner du?

De kristne gjør, og har gjort, mye skade også. Ikke glem det!

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Problemet er bare at folks problemer er mer enn bare følelser og det er ikke alle som lar seg hjelpe. Det er heller ikke alle som sliter med "skyld". Spekteret til menneskets følelsesliv er større enn som så. Skjønner du?

Alle de ubehagelige følelsene er i og rundt skyldfølelsen, mens alle de behagelige følelsene er i og rundt kjærlighetsfølelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...