SirEmanon Skrevet 23. februar 2013 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Jesus Kristus har blitt en del av dem, deres liv og Jesu Kristi liv har blitt étt liv, derfor havner de ikke lengere i grøfta. Deres liv blir bare bedre og bedre som tiden går. Det dreier seg altså ikke om at de styres med noen regler eller forskrifter, heller ikke med noen straff eller belønning. Iesus, mener du virkelig at religiøse (for deg kristen) har et bedre liv enn oss gudeløse? Edit: OFFSANN!! Nå ga jeg et tilsvar på noe som ikke har noe med tråden å gjøre... har lovet meg selv at dette skal jeg ikke gjøre. Men, men, noen ganger skriver man uten å tenke gjennom egne grenser som er satt.... Endret 23. februar 2013 av SirEmanon Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 (endret) Religiøse, nei. Ekte kristne, ja. Livet er tomt uten ordentlig kjærlighet. Ordentlig kjærlighet er den menneskelige kjærlighet. Denne tråden har forøvrig sporet veldig av. Trådstarter spurte om Crowley / LaVey-miljøer i Oslo. Har rapportert tråden, men ser ikke ut som det hjelper. Endret 24. februar 2013 av CypheroN Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 2. mars 2013 Del Skrevet 2. mars 2013 Jeg snakker om LaVeys/Crowleys Satanisme, ikke death metal eller fjortiser med Goth sminke. Finnes det noe miljø for dette i Norge og spesielt i Oslo? Finnes det noen som faktisk praktisere disse tankene? Jeg spør siden jeg nylig oppdaget at det er et spirende miljø for Raëlisme i Oslo, og dermed burde en mer "seriøs" religion/livssyn også ha røtter. Namaste, T For å oppklare litt, så bør man skille mellom satanister og luciferanere. Jeg kjenner til at det finnes ca. 500-1000 satanister i norge av den typen du tenker på, men da er ikke fjortiser, kirkebrennere, gravstøtteveltere, svartmetallere, laveyere, thelemianere osv tatt med. Holder også hekser, magikere osv utenfor uansett om de er svarte eller hvite. Miljøet jeg tenker på er en del av en internasjonal gruppe mer elelr mindre løst sammensatt som baserer sin religion på svært gamle religioner hvor jesus og lucifer i praksis var like og det var mer tilfeldig hvem man fulgte. Dette er forsåvidt omtalt løselig i Tom Egelands bok lucifers evangelium som jeg antar har hentet inspirasjon fra samme miljø. Prøv å ikke bland alt oppi samme gryta og ikke lag en salig blanding av begreper og grupperinger... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 Denne tråden har forøvrig sporet veldig av. Trådstarter spurte om Crowley / LaVey-miljøer i Oslo. Har rapportert tråden, men ser ikke ut som det hjelper. Joda, bedre sent enn aldri. Beklager.. Kommer til å rense vekk alt ot etterhvert, takker for rapporten(e) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå