Gå til innhold

Satanisme i Norge (Oslo)

Anbefalte innlegg

Da må du også ordne opp i alt dette selv.

Som sagt dettte må du selv ordne opp i

PS: Si fra når du skjønner at du ikke greier det og vil la Gud ovarta styringen (det samme gjelder alle de andre "vennenen" dine som "styrer selv")

Ikke veldig imponerende av Gud da. Vil si det finnes enkeltmennesker på jorden som gjør en bedre jobb.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et av satans smarte tricks, han har overbevist ateistene om at han ikke eksisterer.

Dette gjør at han fritt kan påvirke ateistene som han vil. Mao ateistene tilber satan uten at de selv er klar over det.

Smarting han der satan altså. Gud er da tydeligvis ikke like smart

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det kan jo også tenkes at det er motsatt. At det er Gud som egentlig er den onde, og at han har klart å overbevise alle kristne om at han er god, og Satan er ond.

Du skal ikke lete så lenge i de religiøse skriftene for å finne ting som underbygger at den kristne guden er en ond gud.

Lenke til kommentar

Kristendommen sier at vi har fri vilje?

Jeg styrer selv uansett jeg. Men jeg vil også ha verdensfred og slutt på urettferd men jeg får ikke det, for "gud" tar ikke hensyn til hva jeg vil. Han er jo allmektig, så han kan gjøre det - men han vil ikke, fordi det ikke er en god gud. (som bil ha død til homofile, og handikappede - når han selv designer mennesker til å være homofile, eller ha genfeil).

Du unnlater stadig å besvare meg i mangel på svar, så du tar deler av postene mine og ignorerer resten.

jeg har svart deg, ta deg nå tiden til å svare på dette;

Det har ingen hensikt å diskutere med denne personen, like greit at du bare dropper det med en gang. Hvis du ser tilbake 2-3 sider i tråden ser du akkurat de samme meningsløse svarene fra samme fyr, hvor han aldri svarer på noe av det han blir spurt om.

I tillegg bortforklarer han absolutt alt med liten sans for logikk, så her kommer du ingen vei, dessverre :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok for å gjøre slutt på den "gud"-debatten vil jeg ha svar på disse tingene;

Hvis Gud er allmektig hvorfor kan han ikke styre min fremtd? Er han i kontroll over min fremtid, vel hvor er fri vilje?

Selvfølgelig kan Han det, men hvorfor i all verden skulle Han gjøre det ? Du vil jo styre selv, ikke sant ?

Ja, jeg vil styre selv. Men jeg vil også ha slutt på urettferdighet, men jeg ser ikke det skje i nærmeste fremtid. Jeg vil også vinne i lotto, ha tankeleseregenskaper, drite penger... Jeg har jo lyst til det og ikke sant?

Da må du også ordne opp i alt dette selv.

Ikke veldig imponerende av Gud da. Vil si det finnes enkeltmennesker på jorden som gjør en bedre jobb.

Mener du Gud ikke skulle la ham styre selv ?

Lenke til kommentar

Forskjellen på guden din og meg, IHS, er at jeg ville brutt inn og avverget en barnevoldtekt. Det gidder ikke guden din, selv om han i all sin prektige allmektighet kan.

Men da *jobbet* du i realiteten får guden vår, skjønner du ikke det?

God works in mysterious ways:

Psalms 77:14-19 (The Scriptures 1998+) (14) You are the GOD who does wonders; You have made known Your strength among the peoples. (15) By Your arm You have redeemed Your people, The sons of Jacob and Joseph. Selah. (16) The waters saw You, O Elohim; The waters saw You, they were afraid; The depths also trembled. (17) The clouds poured out water; The heavens rumbled; Also, Your arrows flashed back and forth. (18) The voice of Your thunder rolled along; Lightnings lit up the world; The earth trembled and shook. (19) Your way was in the sea, And Your path in the great waters, And Your footsteps were not known.
Lenke til kommentar

Mener du Gud ikke skulle la ham styre selv ?

Forskjellen på guden din og meg, IHS, er at jeg ville brutt inn og avverget en barnevoldtekt. Det gidder ikke guden din, selv om han i all sin prektige allmektighet kan.

Så du er mot at han skal styre selv (pga. barnevoldtekt), men vil samtidig ikke la Gud overta styringen ?

Lenke til kommentar

Så du er mot at han skal styre selv (pga. barnevoldtekt), men vil samtidig ikke la Gud overta styringen ?

En "perfekt" gud (noe som er en selvmotsigelse i seg selv, siden en perfekt gud pr. definisjon ikke ville trenge noen ting, minst av alt mennesker til å tilbe seg) ville man forvente god moral av. Den kristne guden har elendig moral.

Så lenge du ikke vil la Gud styre, må selv ta ansvaret for det som skjer (inkl. barnevoldtekt) Gud har ingen skyld.

Lenke til kommentar

Gud har ingen skyld.

Med et lite pennestrøk er guden uskylding, så deilig! Så deilig å tilbe en perfekt gud som trenger noen uperfekte fuckups til å tilbe seg i all evighet fordi det minner den guden om hans egen fullkommenhet? Fy fabian hvor denne guden feiler....

Ikke bare fremstiller han seg som en dum idiot i sin egen bok, men er selvmotsigende og motstridende i alt han liksom har gjort også... Er det noe i bibelen som minner om noe annet enn at dette er skrevet av perverst maktsyke og kvinne fientlige menn? Nope, for den guden de pikterer kan IKKE være skaperen av noe som helst så klønete, dum, blodtørstig og tilbedningskåt som den guden er fremstilt (gjelder alle versjonene av den jødiske krigsguden, ikke bare den kristne....). Det går så klart frem at de som skrev dette røret ikke hadde forutsettninger for, enda mindre fantasi om, den perfekte gud.

For den perfekte gud for dem er en gud som ramer opp ALT de selv var livende redde for og som de hadde noe i mot... Menstruerende kvinner, som disse mennene ikke likte (antagelig likte de ikke kvinner i det hele tatt, men menn tenker jeg, og forsøkte å sjule det ved å fordømme andre og får å få andre til å hate kvinner også, noe de har lyktes ganske så godt med... Som de feige uslingene da var..), skal altså gå å gjemme seg i syv dager fordi noe HELT naturlig skjer med kroppen deres (det ville jo i så fall vært gud som har skapt de slik... :roll: ), og menn skal ikke sitte på samme stol som kvinner som menstruerer har sittet... latterlig!!! Og dobbelt latterlig om dette kommer fra en gud...

Så har du alle forbudene og påbudene, de fleste av dem komplett sinnsyke om de hadde kommet fra en skapende gud, for hvor ond og utspekulert sadist ville ikke en skapende gud være om han først skapte noe for så å nekte skapningene å følge sine naturlige instinkter? Må jo være en sadistisk gud av dimmensjoner dette og dette skal de ha oss til å tro er en perfekt gud? Ikke narr meg til å le....

Og handler det ikke om denne sinnsvakt latterlige og dumme guden så handler det om barbariske ting som at denne guden liker lukten av slakteoffer... Hvem allmektig gud, skaperen bak 10 000 000 000 000 000 000 000 000 000 planeter ville LIKT å sniffe inn lukten av et dødt dyr her nede på denne lille planeten liksom? For ikke å snakke om de perverse ønskene hans om fedre som skal slakte deres sønner.. Og tilbudene og kravene til denne guden om å slakte ned alle kvinner og barn og menn unntatt de kvinnene som aldri har ligget med en mann... Klask nyfødte mot steinene fordi de ikke tror på påstandene om den guden liksom, når den guden med letthet kunne vist seg for det andre folket isteden.... Hva for en sinnsvak gud er det disse som tilber den jødiske krigsguden tilber egentlig? Er det en gud de tilber, en serdeles sinnsvak en, eller er det skribleriene til jernalder menn, med alle de myter, vandre historier og løgner de klarte å produsere de tilber? Selv tipper jeg helt klart til det siste, for den guden de klarte å fable opp henger rett og slett ikke på greip i det hele tatt, da krigsguden som alle disse ignorante ørken religionene baserer seg på rett og slett er for dum til å stå bak noe som helst.

Er bare å lese bibelen og se selv det... Er ikke for ingenting at bibelen lager ateister av folk fortere enn noen annen bok... og det er antageligvis derfor det er så få kristne som har lest bibelen...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Mer selvbedrag fra deg. Den kristne Guden er en hevngjerrig, sadistisk og ond gud. Det går rimelig tydelig frem av de religiøse skriftene. Guden er åpenbart intet annet enn en manifestasjon av svært så menneskelige egenskaper.

Du mener dine egenskaper.

Lenke til kommentar

En "perfekt" gud (noe som er en selvmotsigelse i seg selv, siden en perfekt gud pr. definisjon ikke ville trenge noen ting, minst av alt mennesker til å tilbe seg) ville man forvente god moral av. Den kristne guden har elendig moral.

Kanskje gud langt fra er perfekt, men overgår dette gørrkjedelige statiske idealet kokt opp i menneskesinnet og som vi kaller "perfeksjon", med flere milliarder dimensjoner?

En perfekt gud ville ikke vært så mye mer spennende enn en Ipad uten noen bugs. En gud som transcenderer all perfeksjon derimot, kunne vært noe langt mer interessant.

Lenke til kommentar

Jeg forstår at det innerst inne, bak den store veggen du har bygd opp for å beskytte den troen du har investert så mye tid og personlig energi på opprettholde, foregår det kognitiv dissonans, IHS. Det er bare naturlig.

Faktum er at den guden du tilber, dersom denne skulle eksistere, innehar svært få av disse karakteristikkene de moderne formene av kristendommen tilegner han. Det tror jeg du innerst inne ser du og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...