TheodorBjork Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg snakker om LaVeys/Crowleys Satanisme, ikke death metal eller fjortiser med Goth sminke. Finnes det noe miljø for dette i Norge og spesielt i Oslo? Finnes det noen som faktisk praktisere disse tankene? Jeg spør siden jeg nylig oppdaget at det er et spirende miljø for Raëlisme i Oslo, og dermed burde en mer "seriøs" religion/livssyn også ha røtter. Namaste, T Lenke til kommentar
Strappado Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) det er et spirende miljø for Raëlisme i Oslo Fri og bevare. Har egentlig ikke hørt noe om Satanisme i Oslo. Det nærmeste er vel OTO, men det er likevel ganske fjernt fra LaVey (men Crowley var leder). http://no.wikipedia....ki/O.T.O._Norge Endret 1. september 2012 av Strappado Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Hvis det er snakk om Crowley's thelema, så har vi jo Ordo Templi Orientis i Norge. Crowley eksperimenterte med satanisme i sin tid, men O.T.O regner seg ikke som en satanistisk organisasjon likevel. OTO er thelemisk, som kommer fra Crowley's "The Book of the Law". Is Ordo Templi Orientis Satanic or anti-Christian? O.T.O. makes no claims or representations to be either Satanic or anti-Christian. We find that these characterizations serve no real purpose in describing what we are about, or our vision for humanity. Rather than being anti-Christian, we are in fact pro-Thelema: we support the Thelemic ideals of freedom of religious and personal self-expression; emancipation from superstition and social oppression; and the development of a world view which supports and encourages the age-old vision of the Universal Brotherhood of mankind. http://oto-usa.org/faq.html edit: Strappado kom meg i forkjøpet... Endret 1. september 2012 av CypheroN Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Det fins mange former for satanisme og de fleste av dem er kamuflert som noe helt annet. Ateisme er en av dem, og sosialsme er også kamuflert satanisme. Så satanisme er vel utbredt i Oslo og Norge, selv om det er forkledt som noe annet. Satanismens eneste bud er vel "gjør som du vil" og de fleste sosialister og ateister gjør vel stort sett som de vil hvis ikke politikerne har laget en lov som sier at det er forbudt. Det fins bare to åndelige makter, og det er den kristne Gud, og det er satan, eller Lucifer som jødene kaller ham. De som ikke er kristne og følger Jesus, de er enten lurt til å følge satan, eller de følger ham frivillig. Begge tilfeller kvalifiserer til betegnelsen satanist. Endret 2. september 2012 av Baltazar94 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Lycantrophe Skrevet 2. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2012 Professor Baltazar gjør en home run. 36 Lenke til kommentar
SleepHead Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg snakker om LaVeys/Crowleys Satanisme, ikke death metal eller fjortiser med Goth sminke. Finnes det noe miljø for dette i Norge og spesielt i Oslo? Finnes det noen som faktisk praktisere disse tankene? Jeg spør siden jeg nylig oppdaget at det er et spirende miljø for Raëlisme i Oslo, og dermed burde en mer "seriøs" religion/livssyn også ha røtter. Namaste, T Det finnes en gruppe i Oslo, men vet ikke hvordan man kan kontakte de eller bli med uten å kjenne noen. En vennines kjæreste (eks nå) var satanist og jeg ble invitert til ett møte med dem på house mania i Oslo. eg var heldig med tidspunktet jeg møtte han da jeg akkurat hadde lest den satanistiske bibelen og var ganske interresert i miljøet på den tiden. Jeg hadde lest bibelen med ett åpent sinn, men fortsatt med kritikk. Dette gjorde at jeg hadde mange spørsmål, men det viste seg at nesten ingen hadde lest selve verket, selv om de påsto det. Tull og tøys egentlig. Så jeg ville anbefalt deg å legge det til side, da de fleste der bare var rebelske ungdom og missforståtte voksne. Personlig likte jeg bibelen da den er og var litt tabu, men viste seg å være helt annerledes enn det jeg oppfattet fra kristendommen. Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Ser ikke bort i fra at enkelte av de som sporsløst forsvinner i dette landet blir brukt i sataniske ritualer. Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 (endret) Ser ikke bort i fra at enkelte av de som sporsløst forsvinner i dette landet blir brukt i sataniske ritualer. Anbefaler at du leser deg opp på hva Lavelyansk satanisme er for noe. Teistisk satanisme/djeveltilbedelse eksisterer nok ikke i dagens samfunn. Endret 15. september 2012 av oddsmurf 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Ser ikke bort i fra at enkelte av de som sporsløst forsvinner i dette landet blir brukt i sataniske ritualer. Heisann du uttrykker spor av den moralske panikken som spredte seg i USA for litt over 20 år siden. Denne frykten har ingen basis i virkeligheten, men ble skapt av kristne fanatikere. Du er vel ikke en kristenfanatiker vel? Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 19. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2012 Det finnes en gruppe i Oslo, men vet ikke hvordan man kan kontakte de eller bli med uten å kjenne noen. En vennines kjæreste (eks nå) var satanist og jeg ble invitert til ett møte med dem på house mania i Oslo. eg var heldig med tidspunktet jeg møtte han da jeg akkurat hadde lest den satanistiske bibelen og var ganske interresert i miljøet på den tiden. Jeg hadde lest bibelen med ett åpent sinn, men fortsatt med kritikk. Dette gjorde at jeg hadde mange spørsmål, men det viste seg at nesten ingen hadde lest selve verket, selv om de påsto det. Tull og tøys egentlig. Så jeg ville anbefalt deg å legge det til side, da de fleste der bare var rebelske ungdom og missforståtte voksne. Personlig likte jeg bibelen da den er og var litt tabu, men viste seg å være helt annerledes enn det jeg oppfattet fra kristendommen. Ok. Interessant. (Beklager, har vært borte fra diskusjon.no, men noen nevnte satanisme i forbifarten og jeg kom på denne tråden) Jeg må innrømme jeg er usikker selv på om jeg leter etter Crowleys Thelema, LaVeys objektivisme eller satandyrking. Det er alt sammen interessant på forskjellige måter. LaVeys "satanisme" er kanskje litt vel drøy (ikke sikker på om han selv viste hva han gjorde, utenom en barnslig opprørhet) og i sin kjerne er det vel bare egoisme og "showmanship". Så la oss eliminere dette og forholde oss til Crowley, Thelema og pseudo-teosofi. OTOs nettsider virker litt vel new age... eller? Hva jeg egentlig søker er noe Crowley-aktig teosofi i Norge. Hemmelige ritualer og tilkallelser, ritualer og fantasi. Ikke lek, men en slags bevissthet om at hva man egentlig driver med er å framkalle ondskapen i sitt eget sinn... you know? Ikke death metal guttunger med grandiosa og ølmage. Hmm.. får vel lete videre. Setter pris på flere innlegg og synspunkter og erfaringer. Al haqq! TB Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Det fins mange former for satanisme og de fleste av dem er kamuflert som noe helt annet. Ateisme er en av dem, og sosialsme er også kamuflert satanisme. Så satanisme er vel utbredt i Oslo og Norge, selv om det er forkledt som noe annet. Eh... det er vel faktisk du som tror på satan, ikke ateistene... 4 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Eh... det er vel faktisk du som tror på satan, ikke ateistene... Det er det vi andre har prøvd å fortelle disse kulehodene også, at det ikke er noen vits i for ateister å tro på enda en mytisk figur i bibelen når vi ikke tror på hoved despoten i mytene... Men det går ikke inn, de bare durer i vei ute av stand til å ta til seg noe nytt... 4 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Jeg tror ikke på fem øre på ateistene heller. De mangler logikk http://www.diskusjon...c=1478499&st=40 http://www.diskusjon...=1475423&st=120 Endret 19. desember 2012 av Rosario 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg tror ikke på fem øre på ateistene heller. De mangler logikk Ja, vi mangler din logikk... Og godt er det.... 4 Lenke til kommentar
Skyggedans Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Vi LaVey-satanister tror forøvrig ikke på Satan som en omnipotent skapning, eller undergrunnsguden, (djeveldyrkelse) men vi tror på oss selv, individet og at Satan er et symbol for naturen og beistet inni oss alle som burde følges. Til trådens spørsmål; Det er mindre miljøer i Oslo, men ingen store. Blir vel mest spredte enkeltindivider rundt om I Norge. http://satanisk.com/8-forum/ er vel det nærmeste jeg kommer..? Endret 25. desember 2012 av Skyggedans 1 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 25. desember 2012 Del Skrevet 25. desember 2012 (endret) Norge, en stormakt på satanisme http://www.nrk.no/ka...rk_p1/1.4800028 - Det som overrasker meg mest er at satanister flest er som folk flest, og at det er fordommer som arbeider imot satanister, forteller Petersen. - Dyrendal forklarer satanisme som "humanisme i svarte klær". - Satanister er stort sett veldig moderne, orienterte, sekulære, etisk reflekterte mennesker i like stor og i like liten grad som befolkningen ellers, sier han. - På spørsmål om hvorfor 20% av verdens satanist-forskning foregår i Trondheim, får NRK en noe spesiell avsløring fra Dyrendal. Faglig veileder for Petersen - Det som overrasker meg mest er at satanister flest er som folk flest, og at det er fordommer som arbeider imot satanister, forteller Petersen. Endret 25. desember 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Det norske samfunnet er fullt av satanister på alle plan. Og regjering og storting består for det meste av satanister. Karl Marx var aktiv satanist, han skapte en satanistisk ideologi som kalles sosialisme eller kommunisme. ( kommunisme var det navnet som Karl Marx brukte på sosialismen) Alle som følger denne ideologien og kaller seg selv sosialister, "sosialdemokrater" eller kommunister er derfor satanister. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Eh... det er vel faktisk du som tror på satan, ikke ateistene... Dette er et av satans smarte tricks, han har overbevist ateistene om at han ikke eksisterer. Dette gjør at han fritt kan påvirke ateistene som han vil. Mao ateistene tilber satan uten at de selv er klar over det. Endret 17. januar 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Det norske samfunnet er fullt av satanister på alle plan. Og regjering og storting består for det meste av satanister. Karl Marx var aktiv satanist, han skapte en satanistisk ideologi som kalles sosialisme eller kommunisme. ( kommunisme var det navnet som Karl Marx brukte på sosialismen) Alle som følger denne ideologien og kaller seg selv sosialister, "sosialdemokrater" eller kommunister er derfor satanister. Jeg digger deg Baltazar. Du burde hatt et talkshow eller noe. Lenke til kommentar
freke Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Det norske samfunnet er fullt av satanister på alle plan. Og regjering og storting består for det meste av satanister. Karl Marx var aktiv satanist, han skapte en satanistisk ideologi som kalles sosialisme eller kommunisme. ( kommunisme var det navnet som Karl Marx brukte på sosialismen) Alle som følger denne ideologien og kaller seg selv sosialister, "sosialdemokrater" eller kommunister er derfor satanister. Og med tanke på at jesus var opphavet til satanismen/kommunismen, er det betenkelig at en som frykter satan like mye som deg tilber satan. For hva var det jesus gjorde? Jo da "alle skal få" brød og fisk. Late skal få mat. Rik skal man ikke ha lov til å være, for alle skal være like (kommunsisme- bedre kjent som satanisme) ble satt i system av selveste jesus ( men hvem har glede av at noen er satanister? jo satan. derfor er selvsagt jesus satan. hvorfor ellers skulle satanismen skapes på denne skjulte og derfor kommunistiske/sosialistiske=ondskapsfulle måten???) (Og tror du meg ikke; prøv å ikke sluk alt du leser i bibelen, men tenk sjøl. Ikke vær en sau i saueflokken....) 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå