Eriksendrul Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Tittelen sier vell sitt , Jeg har lyst på en Lever action hagle men finner ingen ting på nette om evt steder man kan kjøpe det. Har noen sett noen våpen i butikker,nette,selger du ei lever action hagle ? skal brukes til jakt Kan godt koste en del penger , har nettop kjøpt hagle men da har jeg hvertfall noe og spare til og fint og peke ut et våpen fortest mulig =) ( Ikke interesert i din mening om hvor praktisk/upraktisk den er på jakt ) Bonus spørsmål : Finnes det butikker eller våpensmeder i norge som gjør full "custom" på hagler ? Med tanke på at jeg da vil ha en helt 100 % unik hagle som jeg har lyst til at skal være i familien som jeg kan gi videre etc. Takk for alle svar =) Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Finnes ikke noen i produksjon pr. idag. Det du finner er gamle Winchesterhagler, da med tvilsom funksjon (choker som er for trange) i forhold til den ammoen du er underlagt å bruke i henhold til regelverket. Det finnes et utall halvautohagler å velge mellom nå for tida, bare å google semiauto shotguns så ramler forslagene inn... Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) du kan jo sjekke hos kammeret.no det er det største våpenforumet her på bjerget Endret 1. september 2012 av LiNwin Lenke til kommentar
Kalaspuffar Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Kanske här? Men vet inte om dom säljer vapen till Norge, du får fråga dom. http://www.iacshotguns.com/dev/87w.html Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Der ligger en utfordring. Om ikke den hagla er tatt inn i Norge før så må den godkjennes av POD. En slik godkjenning koster mellom 10 og 15 tusen og så kan du importere den. Får du først tillatelse til å kjøpe hagle er importtillatelsen rimelig enkel å få til Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Der ligger en utfordring. Om ikke den hagla er tatt inn i Norge før så må den godkjennes av POD. En slik godkjenning koster mellom 10 og 15 tusen og så kan du importere den. Får du først tillatelse til å kjøpe hagle er importtillatelsen rimelig enkel å få til Jeg vet det har vært leveraction hagler i norge før så det er nok ikke mange modeller som trenger godkjenning , men ser ikke ut som det finnes noen lever action hagler som er til jakt , alle er har en "carabine" look og er ikke praktisk til jakt i det hele tatt , for kort løp osv, Men jeg skal fortsette og lete =D Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Det er ikke no stress om den har for kort løp. Er den først godkjent til jakt og er over 84 cm totalt er det bare å begynne å gå etter viltet Selv om det har vært slike typer hagler her før så må produsenten godkjennes. Det er sånn at hver enkelt våpentype (da menes produsent, våpentype, betegnelse o.s.v.) godkjennes. edit: jeg syns forøvrig at du bare skal peise på å se hva du får til, det er moro med litt annerledes våpen som man ikke ser for ofte Endret 2. september 2012 av Doofenschmitz Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Det er ikke no stress om den har for kort løp. Er den først godkjent til jakt og er over 84 cm totalt er det bare å begynne å gå etter viltet Selv om det har vært slike typer hagler her før så må produsenten godkjennes. Det er sånn at hver enkelt våpentype (da menes produsent, våpentype, betegnelse o.s.v.) godkjennes. edit: jeg syns forøvrig at du bare skal peise på å se hva du får til, det er moro med litt annerledes våpen som man ikke ser for ofte Jeg har lyst på et våpen som er anderledes en hva du ser i dag , også er jeg litt forelska i lever action våpen generelt , Men hadde vært gøy og få tak i det , Skal legge ut bilder her om jeg finner et våpen jeg faktisk skal kjøpe =) Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 (endret) Du nevnte ikke kaliber, men disse finnes: Marlin® Model 1895 Lever-Action .410 Shotgun http://www.cabelas.c...shotgun-3.shtml Mener det er importør for Marlin i Norge. 1887 Lever Action Shotgun Finnes i cal 12 http://www.taylorsfi...on-shotgun.html Winchester har helt sikkert importør i Norge. iac model 87 12 Gauge http://www.cleaverfi...pecials%202.htm Finnes flere også i cal. 10 Det beste er å bestille gjennom Norsk våpenimportør. Du må også regne med å plombere magasinet for max 2 patroner. Muligens du slipper dette ved å registrere den som konkurransevåpen, men er da ikke godkjent for jakt. Ja det finnes våpensmeder som gjør customarbeide, kanskje like greit å bestille våpen via våpensmed. Endret 7. september 2012 av Vårbris 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Å plombere magasinet er enkelt. Hagla trenger bare å være plombert under jakt. Jeg har ei pumpe som kom med en plastpinne lang nok til at kun 2 patroner får plass i magasinet. Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 (endret) Å plombere magasinet er enkelt. Hagla trenger bare å være plombert under jakt. Jeg har ei pumpe som kom med en plastpinne lang nok til at kun 2 patroner får plass i magasinet. og fremdeles ikke lov på jakt... kravet er 1+1 ikke 1+2 Selv om det har vært slike typer hagler her før så må produsenten godkjennes. Det er sånn at hver enkelt våpentype (da menes produsent, våpentype, betegnelse o.s.v.) godkjennes. stemmer ikke. kun halvautorifler må godkjennes og inn i forskrift. halvauto hagle har generell godkjennelse så lenge de ikke har for mange skumle detaljer. repeter og pumpehagler kan forøvrig heller ikke ha noen av disse detaljene (bl.a. kapasitet på over 5+1) Endret 8. september 2012 av Cardinal Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37109203 Gogo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå