herzeleid Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 I tilegg bør alle fengselsinnsatte gjøre arbeid hver dag utenom søndag. Hvordan mener du at du skal få en person som skal sone f.eks. 30 dager og ikke er interessert i noen av godene de som arbeider får(20 kr dagen ca.) til å gidde å arbeide?! Dette hadde du ikke tenkt så godt over. ved tvang? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Hvordan mener du at du skal få en person som skal sone f.eks. 30 dager og ikke er interessert i noen av godene de som arbeider får(20 kr dagen ca.) til å gidde å arbeide?! Dette hadde du ikke tenkt så godt over. Jeg har tenkt over det, men følte at det ikke var viktig nok til å nevne det i første post. Løsningen er dette 1. 0 kr i lønn om man ikke arbeider, 100 kroner om dagen om man arbeider. 2. Arbeider man ikke vil man ikke få prøveløslatelse og man vil ikke få permisjon. 3. Arbeider man ikke vil man være innelåst hele dagen utenom 30 minutters lufting. 4. Arbeider man ikke så vil man ta fra dem radioen og bøkene, og de vil ha ingenting å gjøre på cellen deres. Jeg skal love at hvis man gjennomfører forslagene over, så vil arbeidsdeltagelsen ligge på 99.99%. Endret 1. september 2012 av Camlon Lenke til kommentar
Backslash Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 I tilegg bør alle fengselsinnsatte gjøre arbeid hver dag utenom søndag. Hvordan mener du at du skal få en person som skal sone f.eks. 30 dager og ikke er interessert i noen av godene de som arbeider får(20 kr dagen ca.) til å gidde å arbeide?! Dette hadde du ikke tenkt så godt over. ved tvang? Hvordan tvinger man noen til å arbeide egentlig? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 I tilegg bør alle fengselsinnsatte gjøre arbeid hver dag utenom søndag. Hvordan mener du at du skal få en person som skal sone f.eks. 30 dager og ikke er interessert i noen av godene de som arbeider får(20 kr dagen ca.) til å gidde å arbeide?! Dette hadde du ikke tenkt så godt over. ved tvang? Hvordan tvinger man noen til å arbeide egentlig? samme måte som man tvinger noen inn i fengsel i utgangspunktet. Eventuelt ikke vanskelig å se for seg ordninger som jobb for mat osv. Hverken tvangsarbeid eller samfunnstjeneste er noe nytt Lenke til kommentar
Backslash Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Hvordan mener du at du skal få en person som skal sone f.eks. 30 dager og ikke er interessert i noen av godene de som arbeider får(20 kr dagen ca.) til å gidde å arbeide?! Dette hadde du ikke tenkt så godt over. Jeg har tenkt over det, men følte at det ikke var viktig nok til å nevne det i første post. Løsningen er dette 1. 0 kr i lønn om man ikke arbeider, 100 kroner om dagen om man arbeider. 2. Arbeider man ikke vil man ikke få prøveløslatelse og man vil ikke få permisjon. 3. Arbeider man ikke vil man være innelåst hele dagen utenom 30 minutters lufting. 4. Arbeider man ikke så vil man ta fra dem radioen og bøkene, og de vil ha ingenting å gjøre på cellen deres. Jeg skal love at hvis man gjennomfører forslagene over, så vil arbeidsdeltagelsen ligge på 99.99%. 1. For en med en 30-60 dagers dom(majoriteten av innsatte), betyr ikke disse 100 kronene noe som helst. 2. En med 30-60 dagers dom kan uansett ikke få prøveløslatelse eller permisjon etter gjeldende regler. 3. Egentlig uproblematisk for en med 30-60 dagers dom. Dessuten er ikke unødvendig bruk av isolasjon lovlig. Heller ikke etter EMK. Du måtte i så fall endre en drøss med lover, samt at Norge måtte ta avstand fra artiklene i EMK, hvilket aldri kommer til å skje. 4. Hvis man soner en dom på 30-60 dager og er innstil på å ikke arbeide, så holder man ut dette. Dessuten er også dette ulovlig og strider mot EMK. Faktisk er det i strid med EMK å nekte fanger å kommunisere med omverdenen, av gode grunner. Så: FAIL! 2 Lenke til kommentar
Backslash Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) I tilegg bør alle fengselsinnsatte gjøre arbeid hver dag utenom søndag. Hvordan mener du at du skal få en person som skal sone f.eks. 30 dager og ikke er interessert i noen av godene de som arbeider får(20 kr dagen ca.) til å gidde å arbeide?! Dette hadde du ikke tenkt så godt over. ved tvang? Hvordan tvinger man noen til å arbeide egentlig? samme måte som man tvinger noen inn i fengsel i utgangspunktet. Eventuelt ikke vanskelig å se for seg ordninger som jobb for mat osv. Hverken tvangsarbeid eller samfunnstjeneste er noe nytt Javel. Hvordan tvinger man noen inn i fengsel da, du som synes å vite. Såvidt jeg vet, så skjer det gjennom et brev i posten. Skal tvangen skje ved brev i posten? "Jobb for mat" er også helt utenkelig, da det overhodet ikke er aktuelt at fengslede skal risikere å dø i fengsel pga. lovbrudd som f.eks. fartsoverskridelser, skatteunndragelser eller promillekjøring. Dessuten vil det å nekte noen å spise være å anse som overlagt drap i.flg. straffeloven. Skal du gjøre de fengselsansatte til drapsmenn slik at de selv blir dømt til fengsel? Samfunnstjeneste er basert på frivillighet fra den domfelte. Det er altså den domfelte selv som bestemmer om han vil yte samfunnstjeneste istedet for fengsel. Endret 1. september 2012 av Backslash 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 I tilegg bør alle fengselsinnsatte gjøre arbeid hver dag utenom søndag. Hvordan mener du at du skal få en person som skal sone f.eks. 30 dager og ikke er interessert i noen av godene de som arbeider får(20 kr dagen ca.) til å gidde å arbeide?! Dette hadde du ikke tenkt så godt over. ved tvang? Hvordan tvinger man noen til å arbeide egentlig? samme måte som man tvinger noen inn i fengsel i utgangspunktet. Eventuelt ikke vanskelig å se for seg ordninger som jobb for mat osv. Hverken tvangsarbeid eller samfunnstjeneste er noe nytt Javel. Hvordan tvinger man noen inn i fengsel da, du som synes å vite. Såvidt jeg vet, så skjer det gjennom et brev i posten. Skal tvangen skje ved brev i posten? "Jobb for mat" er også helt utenkelig, da det overhodet ikke er aktuelt at fengslede skal risikere å dø i fengsel pga. lovbrudd som f.eks. fartsoverskridelser, skatteunndragelser eller promillekjøring. Samfunnstjeneste er basert på frivillighet fra den domfelte. Det er altså den domfelte selv som bestemmer om han vil yte samfunnstjeneste istedet for fengsel. Hva skjer om man ikke møter opp når man får brev i posten? hva skjer om man nekter å utføre samfunnstjenesten? Tvunget straffearbeid og arbeid i fengsel er liksom ikke noe nytt så du trenger vell ikke all verden av fantasi for å se hvordan det fungerer? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Når man igrunnen er enig med motpart, men fortsetter å diskutere kun for å "vinne" er det muligens på plass med en tenkepause. Nei, vi er absolutt ikke enige. Vi er kanskje enige i at enkelte lover bør endres, men du kaller det forfølgelse, mens jeg kaller det å være en del av demokratiet. Man kan ikke bare ta seg til rett som det passer seg selv. Alle har forskjellig moral og hvis alle skal gjøre som de vil uten en reaksjon, så får man et samfunn som bryter sammen helt. Jeg velger å kjøre i 170 i enkelte 80/90 soner for det går helt fint, for fine veier og jeg er god sjåfør - moralen min sier det. Hvilke følger får det for de jeg ev skamlester/skader og hvilke kostnader blir det for samfunnet? Skal du, jeg eller hvilken som helst få velge som de vil bare for at de har denne moralen altså - i følge deg. Vet om noen som ble kastet 10m pga eksplosjon fra heimkok også. Hele huset brant ned - kostet samfunnet utrolig mye for brannskadebehandling på 2 pers osv. Alt kan ha følger, mens mange ganger går det helt fint uten at noe skjer. Joda, jeg bryter endel lover selv jeg, men i motsetning til deg er jeg mann til å ta ansvar for det. Blir jeg tatt i 170 så mister jeg førerkort, kraftig bot og fengsel - sånn er det med den saken. Du kan kalle det for forfølgelse hvis du vil. Jeg vil si det er å håndheve loven. Jeg gjorde jo ikke en flue fortred = forfølgelse :nei2: Sivil ulydighet er greit å bruke andre plasser? Hvor sa jeg det? Demonstrer, bruk stemmerett og aktiver seg politisk sa jeg - gjelder overalt det vel. Din og min stemme gjelder like mye som de andres - som er årsaken til at vi har det slik vi har det i norge. Det er stemmene som har valgt fram de som sitter og bestemmer hvordan du og jeg skal ha det. Lenke til kommentar
Backslash Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) I tilegg bør alle fengselsinnsatte gjøre arbeid hver dag utenom søndag. Hvordan mener du at du skal få en person som skal sone f.eks. 30 dager og ikke er interessert i noen av godene de som arbeider får(20 kr dagen ca.) til å gidde å arbeide?! Dette hadde du ikke tenkt så godt over. ved tvang? Hvordan tvinger man noen til å arbeide egentlig? samme måte som man tvinger noen inn i fengsel i utgangspunktet. Eventuelt ikke vanskelig å se for seg ordninger som jobb for mat osv. Hverken tvangsarbeid eller samfunnstjeneste er noe nytt Javel. Hvordan tvinger man noen inn i fengsel da, du som synes å vite. Såvidt jeg vet, så skjer det gjennom et brev i posten. Skal tvangen skje ved brev i posten? "Jobb for mat" er også helt utenkelig, da det overhodet ikke er aktuelt at fengslede skal risikere å dø i fengsel pga. lovbrudd som f.eks. fartsoverskridelser, skatteunndragelser eller promillekjøring. Samfunnstjeneste er basert på frivillighet fra den domfelte. Det er altså den domfelte selv som bestemmer om han vil yte samfunnstjeneste istedet for fengsel. Hva skjer om man ikke møter opp når man får brev i posten? hva skjer om man nekter å utføre samfunnstjenesten? Tvunget straffearbeid og arbeid i fengsel er liksom ikke noe nytt så du trenger vell ikke all verden av fantasi for å se hvordan det fungerer? Da blir man hentet. Men det er umulig å bruke tvang til å få noen til å utføre arbeidsoppgaver. Da blir samfunnsstraffen omgjort til fengsel, der vedkommende kan nekte å arbeide. Så der var du tilbake til utgangspunktet... LOL. Fantasien min strekker ikke til. Enlighten me please! Eller sliter du bare veldig med å komme opp med noe fornuftig? Endret 1. september 2012 av Backslash Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Backslash: Så du klarer å se for deg at man blir tvunget i fengsel men ikke at man blir tvunget til å gjøre en jobb? Ikke at man kanskje må jobbe for føden? Om du googler får du eksempler som dette: Åna fengsel har opprinnelse som tvangsarbeidsanstalt. Opstad tvangsarbeiderhus ble åpnet i 1912, og var en anstalt med tvangsarbeid for løsgjengere fram til løsgjengerlovens bestemmelser om tvangsarbeid ble opphevet i 1970. Anstalten skiftet da navn til Åna kretsfengsel, og var sete for Vestre fengselsdistrikt fram til 2000. Navnet på fengselet ble senere endret til Åna fengsel. http://no.wikipedia.org/wiki/%C3%85na_fengsel I forbindelse med rettsoppgjøret med landssvikere og krigsforbrytere etter den annen verdenskrig ble det innført adgang til å idømme tvangsarbeid som frihetsstraff. Straffen tvangsarbeid kan nå bare idømmes etter lov av 13. des. 1946 om utenlandske krigsforbrytere § 3, der den kan anvendes i stedet for annen frihetsstraff. Bruk av tvangsarbeid anses som lite aktuell i dag. http://snl.no/frihetsstraff To amerikanske journalister ble mandag dømt til tolv års straffarbeid i Nord-Korea. http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/doemt-til-tolv-aars-straffearbeid-i-nordkorea-2765299.html Det er åpenbart mange som får til det umulige Lenke til kommentar
Backslash Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Det er åpenbart mange som får til det umulige Du klarer fremdeles ikke å komme med noen konkrete metoder! Det burde kanskje fortelle deg noe, eller hva?! Du feiler fullstendig. Reellt tvangsarbeid i dagens samfunn, i Europa, er helt utenkelig og ugjennomførbart. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Det er åpenbart mange som får til det umulige Du klarer fremdeles ikke å komme med noen konkrete metoder! Det burde kanskje fortelle deg noe, eller hva?! Du feiler fullstendig. Reellt tvangsarbeid i dagens samfunn, i Europa, er helt utenkelig og ugjennomførbart. Såså, oppfør deg nå. Som du ser er det absolutt mulig og jeg har gitt eksempel på hvordan man kunne gjennomført det, at det er lite sannsynelig at det blir innført i Norge er selvfølgelig noe annet. Lenke til kommentar
Backslash Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Det er åpenbart mange som får til det umulige Du klarer fremdeles ikke å komme med noen konkrete metoder! Det burde kanskje fortelle deg noe, eller hva?! Du feiler fullstendig. Reellt tvangsarbeid i dagens samfunn, i Europa, er helt utenkelig og ugjennomførbart. Såså, oppfør deg nå. Som du ser er det absolutt mulig og jeg har gitt eksempel på hvordan man kunne gjennomført det, at det er lite sannsynelig at det blir innført i Norge er selvfølgelig noe annet. Nope. Du har jo vitterlig ikke vist til en eneste gjennomførbar metode(som ikke innebærer at Norges og internasjonale lover måtte omskrives fra grunnen av). Så vi må nok bare konstatere at du har feilet fullstendig. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Det er ikke mulig å tvinge fanger til arbeid i Norge med de internasjonale lover vi er forpliktet til. For å tvinge noen til å arbeide så må man true med en eller annen form for straff hvis man ikke arbeider. F.eks hvis du ikke arbeider vil du bli pisket, eller skutt, eller vi vil drepe familien din, ol. Og dette har man selvsagt ikke lov til i Norge. Og det og tvinges i fengsel kan ikke samenliknes med å tvinges til arbeid. Man kan med makt bære en person inn i cellen i fengsel hvis han nekter å gå inn selv. Hvis man bærer en person til et pallesnekker verksted og binder en hammer fast i hånden til fangen og sier at han skal spikre derimot så kan han fortsatt nekte siden det er jo han selv som må bevege armene for å utføre arbeidet. Og det som ble foreslått om å ikke gi fangene dagpenger hvis de ikke arbeider har heller ikke Norge lov til i følge internasjonale lover. Selv en krigsfange har krav på dagpenger lærte vi i forsvaret. Endret 1. september 2012 av flesvik Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Når man igrunnen er enig med motpart, men fortsetter å diskutere kun for å "vinne" er det muligens på plass med en tenkepause. Nei, vi er absolutt ikke enige. Vi er kanskje enige i at enkelte lover bør endres, Er vi enige at lover som truer folk som ikke har skadet andre med straff ser ut til å være basert på at lovskriver har ser ut til å være basert på en annen moral enn den som er allment akseptert. Den allment akseterte anser jeg som bra oppsummert i kardemommebyloven:Man skal ikke plage andre,man skal være grei og snill,og for øvrig kan man gjøre hva man vil. men du kaller det forfølgelse, mens jeg kaller det å være en del av demokratiet. Det er vel intet som hindrer demokratiet (flertallet) å forfølge mindretallet? Det er flere kjente tilfeller for dette. Faktisk er hele problemstilling en av de viktigste kritikkene fremstilt mot dagens "ordning":http://en.wikipedia.org/wiki/Tyranny_of_the_majorityMan kan ikke bare ta seg til rett som det passer seg selv.1. Jeg er enig i at Stortinget ikke burde gjøre dette.2. Klar over at det ikke var dit din tanke gikk, men siden du tillater deg å sette opp en stråmann gjør jeg det sammehttp://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man Alle har forskjellig moralTror ikke det stemmer helt. Stort sett er vel alle enige i Kardemommebyloven, muligens kun endre "skal" med "bør"?og hvis alle skal gjøre som de vil uten en reaksjon, så får man et samfunn som bryter sammen helt.Hvorfor vil samfunnet bryte sammen om "for øvrig kan man gjøre hva man vil"Jeg velger å kjøre i 170 i enkelte 80/90 soner for det går helt fint, for fine veier og jeg er god sjåfør - moralen min sier det. Hvilke følger får det for de jeg ev skamlester/skader og hvilke kostnader blir det for samfunnet?Jeg vil tro at det gir akkurat samme følger som om dette skjedde i 90km/t i 90-sonen. Ellers er jeg ikke nødvendigvis imot fartsgrenser, så det er ett litt dårlig eksempel. Skal du, jeg eller hvilken som helst få velge som de vil bare for at de har denne moralen altså - i følge deg.Nok en stråmann, les kardemommebyloven om igjen. Vet om noen som ble kastet 10m pga eksplosjon fra heimkok også. Hele huset brant ned - kostet samfunnet utrolig mye for brannskadebehandling på 2 pers osv.Javel, noen relevans her? Hadde det kostet mindre om heimkok var lovlig, eller hadde han muligens kunnet kjøpe bedre utstyr, fått skikkelig opplæring og hele fadesen blitt unngått? Alt kan ha følger, mens mange ganger går det helt fint uten at noe skjer.Om du utsetter andre for risiko ved din eksistens bør du straffes for denne risikoen, eller er det når du faktisk skader andre at du bør ta ansvar for erstatte de skader du har påført andre? (Evt med straff i tillegg om du gjorde det med hensikt). Joda, jeg bryter endel lover selv jeg, men i motsetning til deg er jeg mann til å ta ansvar for det.Det er så mange lover og regler per idag at alle nordmenn har blitt kriminalisert. At du blir straffet om du blir tatt er ikke det samme som at du "tar ansvar", det er vel mer riktig å si at du blir holdt til ansvar. Forskjellen er ikke i "ansvar" men at du aksepterer at Staten har rett til å begå overgrep (altså IKKE følge Kardemommebyloven). Blir jeg tatt i 170 så mister jeg førerkort, kraftig bot og fengsel - sånn er det med den saken. Hvis! Om du tok "ansvar" troppet du opp på politistasjonen for å melde deg selv hver gang du overskrider fartsgrensen. Du kan kalle det for forfølgelse hvis du vil. Jeg vil si det er å håndheve loven. Jeg gjorde jo ikke en flue fortred = forfølgelse :nei2: De håndhever loven også når de slenger folk i fengsel for å nekte militær/samfunnstjeneste, for å røyke litt hasj, kjøpe sex, etc. Til andre tider har man høndhevet loven ved å brenne hekser på bål, nekte jøder adgang til riket, deportere tyskertøser, etc. Andre steder håndheves loven ved fengsling/halshugging av homoseksuelle, folk som mister troen, etcSivil ulydighet er greit å bruke andre plasser? Hvor sa jeg det? Demonstrer, bruk stemmerett og aktiver seg politisk sa jeg - gjelder overalt det vel.Sivil ulydighet er ett politisk virkemiddel, og du sa noe om å delta politisk. Vold er også ett politisk virkemiddel, faktisk er vold det politiske virkemiddel per excellance. Dog, det er ett virkemiddel som jeg ikke anser som akseptabelt (se Kardemommebyloven)Tør jeg spørre NÅR du anser at du har rett til å motsette deg Staten (forutsatt at du har fulgt Kardemommebyloven)?Når de stjeler fra deg?Når de gjør det til sin slave?Når de stiller deg opp mot muren for avrettning?Aldri? Din og min stemme gjelder like mye som de andres - som er årsaken til at vi har det slik vi har det i norge. Det er stemmene som har valgt fram de som sitter og bestemmer hvordan du og jeg skal ha det. Hverken min eller din stemme har noen som helst betydning:http://en.wikipedia.org/wiki/Paradox_of_voting 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Det er åpenbart mange som får til det umulige Du klarer fremdeles ikke å komme med noen konkrete metoder! Det burde kanskje fortelle deg noe, eller hva?! Du feiler fullstendig. Reellt tvangsarbeid i dagens samfunn, i Europa, er helt utenkelig og ugjennomførbart. Såså, oppfør deg nå. Som du ser er det absolutt mulig og jeg har gitt eksempel på hvordan man kunne gjennomført det, at det er lite sannsynelig at det blir innført i Norge er selvfølgelig noe annet. Nope. Du har jo vitterlig ikke vist til en eneste gjennomførbar metode(som ikke innebærer at Norges og internasjonale lover måtte omskrives fra grunnen av). Så vi må nok bare konstatere at du har feilet fullstendig. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 <p> Reellt tvangsarbeid i dagens samfunn, i Europa, er helt utenkelig og ugjennomførbart. Verneplikt sier det motsatte 4 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Hvis! Om du tok "ansvar" troppet du opp på politistasjonen for å melde deg selv hver gang du overskrider fartsgrensen. Tull. Min moral sier det er ok å kjøre i den hastigheten og høyere også. Men jeg vet konsekvensene det kan ha. De får jeg stå for - det er mitt ansvar - ikke bable det bort i min egen boble schizofreni å tro noen forfølger meg. (ja, det var for å poengtere at du tar feil med at folk skal bare kunne gjøre som de vil) Når jeg snakker om politikk, så er det i å engasjere seg politisk i partier osv. Vold er for meg vold - man kan vri og vende på alt. At det blir noen endringer etter en voldelig handling som f.eks abb er en følge som er. Lik følgen er at han blir straffet for det. Lik veien jeg kjørt på kan bli mer kontroll på osv. Men nå er du så usaklig at jeg sier takk for meg og velkommen i min *pling* liste, så får du leke deg med dine stråmenn i deres kardemommeby. bye bye Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 1. For en med en 30-60 dagers dom(majoriteten av innsatte), betyr ikke disse 100 kronene noe som helst. 2. En med 30-60 dagers dom kan uansett ikke få prøveløslatelse eller permisjon etter gjeldende regler. 3. Egentlig uproblematisk for en med 30-60 dagers dom. Dessuten er ikke unødvendig bruk av isolasjon lovlig. Heller ikke etter EMK. Du måtte i så fall endre en drøss med lover, samt at Norge måtte ta avstand fra artiklene i EMK, hvilket aldri kommer til å skje. 4. Hvis man soner en dom på 30-60 dager og er innstil på å ikke arbeide, så holder man ut dette. Dessuten er også dette ulovlig og strider mot EMK. Faktisk er det i strid med EMK å nekte fanger å kommunisere med omverdenen, av gode grunner. Så: FAIL! 1. Kanskje ikke, men bedre enn de 18 kronene man får nå. 2. Det er riktig, men det er et godt insentiv for de med lengre dom 3. Uproblematisk? Kødder du eller? Å være innelåst hele dagen er ikke gøy. At vi har signert noen elendige direktiver fra EU betyr ikke at de er korrekt. Jeg er for å melde Norge ut av EØS og ta avstand fra alle elendige lover. At det aldri vil skje er ikke et særlig godt poeng. TV-ene kommer aldri til å bli kastet ut av cellene heller, men jeg mener forsatt at de skal ut. 4. Ja, hvis man holder ut det så er det greit det. Da har du valgt å ha en utrolig kjip tid fordi du er for lat til å arbeide. Hva så? Og igjen, bare fordi vi har signert noen elendige EU direktiver betyr ikke at de er korrekt. For det andre så må vi ikke ta avstand fra direktivene. Andre land i Europa bryter mange direktiver, det er ingen grunn til at Norge ikke kan bryte direktiver vi synes er tåpelige. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Jeg foreslår at vi kaster ut TV-ene og datamaskinene, og kjøper radioer og bøker. I tilegg bør alle fengselsinnsatte gjøre arbeid hver dag utenom søndag. Kunne ikke vært mer enig. Gi dem aviser/bøker/radio til å fordrive tiden med. Hvordan mener du at du skal få en person som skal sone f.eks. 30 dager og ikke er interessert i noen av godene de som arbeider får(20 kr dagen ca.) til å gidde å arbeide?! Hvordan få de til å "gidde" å arbeide? Tja.. Motivasjon 101: Hver dag du ikke arbeider så må du sone en dag ekstra. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå