Laffe Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Hei Vi har to TV'er i huset hvor hoved dekoder er i stuen, men så har vi en annen tv hvor vi bare bruker kabel, hvor kvaliteten er som så. Så til spørsmålet; Hva er det jeg skal se etter for å finne en dekoder som henter signal fra den andre dekoderen i stuen? Uten å måtte ty til kort o.l. men som da bare henter signaler eller hva enn det nå kalles. Dårlig formulert, men håper dere skjønner hva jeg vil frem til ;p Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 De fleste tunere har vel "LNB in" og "LNB out" så da kan du vel bare fikse en ny tuner og strekke coax kabel? Vet ikke hvilken løsning du har idag? Men dette bør fungere greit med både satelitt og kabel-tv. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Parabol med LNB out - LNB in er ingen fullgod løsning, det blir ikke fritt kanalvalg. Og en kabel dekoder kan jo plugges inn der den andre TV'en er, ikke noe behov for å strekke ny kabel. Men en ny dekoder trenger uansett et nytt abonnement. Noen leverandører har vel løsninger for flere TV'er. Det blir ikke så dyrt som et helt nytt abonnement. Eneste mulighet uten kort er å se på samme kanal, f.eks med en HDMI splitter mellom dekoder og TV. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Da har jeg misforstått, beklager. Men trodde parabol -> lnb in tuner 1 -> lnb out -> coax -> lnb in tuner 2. der begge tunere har eget programkort fungerte. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Det fungerer på et vis. Men LNB er en del av tuneren, den tar bare inn en del av kanalene av gangen. Den styres av tuner for å bytte polarisering. Så når tuner 1 har valgt f.eks en kanal med horisontal polarisering, så er alle kanaler med vertikal polarisering helt utilgjengelige. Dessuten har tuner valgt et av to frekvensbånd, det andre båndet er da utilgjengelig. Resultatet er at tuner 2 kun får tilgang til under halvparten av alle kanaler. Og den risikerer å miste signalet når tuner 1 velger en annen kanal. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Hei. Jeg tror jeg har innebygddekoder i TVn og trenger bare programkort og ca-modul tror jeg? (Står PCMCIA CARD SLOT) Er det bare for meg å bestille, som sagt ca modul og programkort? Isåfall støtter CanalDigital slikt? eller er det bare RiksTV? edit: Sjekket CD sin sider,og lurer bare på om IDTV er det samme som PCMCIA eller no? Endret 2. september 2012 av Laffe Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 IDTV er ganske enkelt en TV med integrert dekoder. Dvs det du har. Det er to forskjellige typer dekodere, for kabelTV (som Canal Digital) eller antenne (RiksTV). Så du må sjekke hvilken type din TV har. Det er oppgitt som DVB-C (kabel) eller DVB-T (antenne). Det kan være den har begge typer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå