Gå til innhold

Databutikken, svindel, feil eller.... ?


Anbefalte innlegg

Vel og bra at de legger seg flate og gir større avslag osv.. men det burde da vel bare mangle!

 

De trenger all den GODE raklamen som kan skaffes, og dette er en sinnsyyk billig måte, så jeg skjønner godt at de gjør det på denne måten. Ville vel gjort det selv om jeg kom i en slik situsajon. (Det er bare å sende meg en mail om at dere er lei for at skjermen min var 2 mnd til rep, og gi meg et knakende godt tilbud :D )

 

Får håpe at dette blir et vendepunkt i databutikkens historie som versting, men det blir nok lenge til jeg tør kjøpe der igjen.. Da skal det ha kommet mange gode erfaringer fra butikken på webshop-erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er for forsiktig nå for tiden hvem jeg handler hos på web`n, jeg bestillte rammen men tok ikke sjansen på dårlige retur forhold.. Er bare en fattig student, og for de penga vil jeg ha noe som jeg vet det ikke blir no tull med..

 

Det virker på meg som Databutikken.com tar dette seriøst nå, men jeg venter til jeg ser at deres rykte forbedrer seg.. Må nok si at jeg ble skremt av å lese endel opplevelser folk har hatt med dem.. Så nytt minne får bli for denne gangen, og til de som fikk 9800pro, kjempegreier.. Skikkelig bra av dem å ta dette på alvor. Jeg fikk en mail om at dem skal åpne en retur avdelig i Norge, og det tyder på at dem er på rett vei..

 

Så la oss få litt tilbakemeldinger om databutikken.com, hvordan dem takler retur, både positivt og negativt, så kanskje man vil overveie å handle der i fremtiden.. Og ikke minst hvordan dem håndterer eksisterende retur..

 

Jess, la fortiden være fortid. Det kan jo hende de skjerper seg når det nye kontoret åpner. Jeg husker en tid da veldig mange hadde klager på komplett (lenge siden), men de er fortsatt størst på det norske markedet

Lenke til kommentar

Da er mine 4 stk. bestilte Corsair TWINX512-4000 DDR-DIMM 512MB

Kit på vei. Sporingsnummeret har jeg også fått :D

 

Venter nå bare på leveringsbekreftelsen på 2 stk. bestilte Corsair XMS4000 DDR-DIMM 512MB.

 

Dette hadde jeg ikke trodd om Databutikken.com. Men virkelig flott at de ordner opp etter seg :woot:

 

Er ikke ofte at en får bestilt 3GB med kvalitetsminne til den nette sum av 5662 kroner inkl. porto 8)

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt er det selvsagt positivt at de nå prøver å rydde opp etter seg etter denne fryktelige fadesen.

Nå har jeg mine 3 brikker på vei, så ventetiden var heldigvis ikke helt forgjeves.

Jeg synes mer synd på fattern som har kjøpt annen ram i mellomtiden og ikke har bruk for noe sånn nå! :-?

Lenke til kommentar

Bra at databutikken har ordnet opp feilen. Bestillte selv 1 stk av minnet, og har fått ordrebekreftelse nå, så jeg regner med å ha minnet iløpet av onsdag/torsdag :). Eneste kjipe er at jeg kjøpte ram i mellomtiden (se sig), men det blir vel ikke store problemet å få solgt for ca 1000,-.

 

Vel, må si at jeg endret synet mitt litt på databutikken (veldig lett å påvirke :wink: ), men kommer fortsatt til å være skeptisk til å bestille derfra. Dessuten er de jo ikke billigere enn de norske webshopene lenger.

Lenke til kommentar
Bra at databutikken har ordnet opp feilen. Bestillte selv 1 stk av minnet, og har fått ordrebekreftelse nå, så jeg regner med å ha minnet iløpet av onsdag/torsdag :). Eneste kjipe er at jeg kjøpte ram i mellomtiden (se sig), men det blir vel ikke store problemet å få solgt for ca 1000,-.

 

Vel, må si at jeg endret synet mitt litt på databutikken (veldig lett å påvirke :wink: ), men kommer fortsatt til å være skeptisk til å bestille derfra. Dessuten er de jo ikke billigere enn de norske webshopene lenger.

 

Det er vel ikke det at de er veldig lett å påvirke, men heller det at de gjerne vil kompensere for problemene vi har hatt der. Bra at det er noen som tar ansvar og rydder opp (en av gründerene er heftig involvert i denne saken).

 

 

Klart man fortsatt er litt tvilende til butikken, men jeg har nettopp lagt inn en ordre på cpu-kjøler og skjermkort der, som de forøvrig var en del billigere på enn norske shopper, for å se om det blir noen problemer denne gangen.

 

 

Ellers så er faktisk sånn at problemene pleier å oppstå i service situasjoner. Her har databutikken klart vist at de ønsker å ta ansvar ved å opprette et nytt Service- og Supportsenter i Norge. Dette tar jeg som et veldig godt tegn på at de er seriøse, og ønsker å jobbe for å bygge opp et godt forhold til norske kunder.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke det at de er veldig lett å påvirke, men heller det at de gjerne vil kompensere for problemene vi har hatt der. Bra at det er noen som tar ansvar og rydder opp (en av gründerene er heftig involvert i denne saken).

 

Klart man fortsatt er litt tvilende til butikken, men jeg har nettopp lagt inn en ordre på cpu-kjøler og skjermkort der, som de forøvrig var en del billigere på enn norske shopper, for å se om det blir noen problemer denne gangen.

 

 

Ellers så er faktisk sånn at problemene pleier å oppstå i service situasjoner. Her har databutikken klart vist at de ønsker å ta ansvar ved å opprette et nytt Service- og Supportsenter i Norge. Dette tar jeg som et veldig godt tegn på at de er seriøse, og ønsker å jobbe for å bygge opp et godt forhold til norske kunder.

 

Mente at mitt syn på webshoper er lett å påvirke ;).

 

Sant det med retursaker. To kammerater av meg har sendt PC'en sin inn der etter trøbbel med de helt fra starten av. Han ene fikk den etter ca 3 mnd, han andre etter 4.

 

Bra de ordner opp til slutt iværtfall.

Lenke til kommentar
Mente at mitt syn på webshoper er lett å påvirke .

Hehe, da så

 

Tviler på at helgen blir fin. Fikk min ordrebekreftelse igår, men pakken blir ikke sendt før imorgen.

Husk at dette skal over landegrenser, så det sendes ikke ut pakke for pakke som ved norske butikker. Her venter man gjerne en dag eller to for å fylle en kontainer regner jeg med.

Min blir iaf sendt imorgen (ikke det at jeg har bruk for det enda da jeg ikke har noe hk...)

Lenke til kommentar

Fikk også ordrebekreftelse. Fint at de endelig har forstått hvordan de skal vinne/beholde vårer hjerter... ( :oops: )

 

Det måtte antageligvis kraftig overtaling fra corsair til, men vi får håpe det ikke bare har kortvarig effekt, men at ting bedrer seg.

 

DrErling

Lenke til kommentar
Ja nå er grafikkortet kommet til Oslo. Bare synd at det tar så lang tid fra Oslo til Tromsø med posten... Går å gleder meg vilt til å få bytta ut GF4,ern :woot:

 

Ikke klag, jeg bytter ut gf2 mx...

 

Tror ikke Corsair har vært så hissige som alle tror. Det hele startet faktisk med en missforståelse mellom de og databutikken. Tror ikke noen har så veldig mye mer skyld enn andre i akurat denne saken

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor "bra" jeg synes at til slutt Gatabutikken bestemte seg at ære ordrer som var lagt inn og i tilleg EXTRA meil sent til at kontrollerere pris. Så var det KUNDEN som sente meilen til at kontrollere prisen til at stoppe eventuelle problemer som akkurat ar oppstått her.

 

Dere har sent Corsair meil og så videre og dette har vært ett sånn PR katastrofe for Gatabutikken egentlig.

 

At Gatabutikke med hjelp fra Corsair og morsselskapet så ærer ordrer etter utrlolig tråd her på hardware.no og masse meiler til forskjellige folk DET SYNES JEG IKKE NOET IMPONERENE!

 

Hvilken garanti har jeg nå som en kunde at når jeg bestiller noet fra dem at jeg over hoved får det tilsent som jeg skal. Det er ikke bare nok for meg at sente meil og spørre om prisen til at sjekke at DEM ikke har gjørt feil men jeg trenger også at ringe advokaten min 1 min etter bestilling hos Gatabutikken.

 

BOTTOM LINE: Ikke spar 50kr på Gatabutikken, boykott denne Midt Østens kundebehandlig, løgn og ursespekt som man for fra dem. Dette har gått så langt nu og vart så lenge at det spiller ingen rølle lenger hvad Gatabutikken gjør, dem har fullstending dr1ta på kundene sine og vist en gang for alle dem har NULL respekt og ære mot folk.

 

Jeg husker da min venn var på Jamaica og da forandrede prisen på øl seg etter hvor meget de "local rasta brains" trødde at dem som kjøpte pils hadde drukket meget. La os bare si at min venn var ikke noet spesielt overrasket at ingenting funkerer hos dem etter denne reise. Er Gatabutikken noet annerledes? Dem ble tilsent minst 2 meiler med forspørsel om prisen på Rammen!!

 

Dere fikk rammen til slutt og hvad.. skal vi rope HURRA??!!! fordi dere fikk hvad dere bestillte??

 

Simon

Lenke til kommentar

Må si meg enig i overnevnte. Ser ikke at det er noe å rope hurra for at de ordner opp. Såpass må man kunne forvente. Det er vel kanskje det som er hele poenget, man hadde ikke forventet det av dem. Og dermed denne ekstasen. :shrug:

Man kan jo se på hva som skulle til for at de tilslutt gidda å gjøre noe med det. For det var ikke noe de selv fant på. Men det er kanskje ikke så viktig sålenge man kan spare noen kroner.

 

Som jeg har sagt før, endel er tydeligvis lett å kjøpe...

Lenke til kommentar
Vet ikke hvor "bra" SNIPP..... Simon

 

Kan du være så vennlig å lese gjennom dine innlegg før du poster dem?

Det er nesten umulig å forstå hva du skriver.

 

TheHomeboy.. jeg er ikke fra Norge, Kan du være så snill og slå på "common sense" for du poster.

 

I tilleg vil jeg si at dette er et hardware forum.. hvis du forstår ikke hvad folk mener eller sier da er det bare sorry for deg. Sånne post er utrolig barnslig og ingen ville ha sagt dette som du har postet i en gruppe mennesker. En god målestokk hvad man kan poste eller ei er kunne du ha sagt det i en gruppe eller ikke.

 

Til bake til topik, admin burde slette diss poster. Dette handler om Gatabutikken ikke hvor vidt TheHomeboy forstår postene.

 

 

Simon

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare si meg litt enig i at du på noen punkter skriver litt rart/formulerer deg litt uklart, av oppklarte grunner, så hvis jeg misforstår så beklager jeg på det sterkeste

 

Vet ikke hvor "bra" jeg synes at til slutt Gatabutikken bestemte seg at ære ordrer som var lagt inn og i tilleg EXTRA meil sent til at kontrollerere pris. Så var det KUNDEN som sente meilen til at kontrollere prisen til at stoppe eventuelle problemer som akkurat ar oppstått her.

Selvfølgelig bør man forvente at en inngått av tale blir innfridd, men det finnes unntak. Grunnen til at de ikke oppdaget feil pris er at det var en feil i hele datasystemet da innprisen var feil. Alt så med andre ord riktig ut for supportfolkene som sjekket dette. I tillegg satte mail-rushet mot databutikken med prisforespørsler i gang vidre etterforskning av den lave prisen, men desverre tok dette for lang tid å oppklare, grunnet den dyptliggende årsaken, at ordre alt var tatt imot.

Dere har sent Corsair meil og så videre og dette har vært ett sånn PR katastrofe for Gatabutikken egentlig.

All pr er god pr... Siden databutikken (eventuelt Corsair - ikke bland inn Corsair uten beviser så er dere snille) har valgt å tape en del penger på dette så har de om ikke snudd så i alle fall stoppet "negativ" pr

At Gatabutikke med hjelp fra Corsair og morsselskapet så ærer ordrer etter utrlolig tråd her på hardware.no og masse meiler til forskjellige folk DET SYNES JEG IKKE NOET IMPONERENE!

Det her vet du vel egentlig svært lite om..? Har du sikre kilder som sier noe om at Corsair eller Shoppingsajterne Svenska AB har noe med saken å gjøre? Hvis ikke så venligst ikke kom med disse påstandene. Dette gjelder ikke bare deg - det er en bred oppfatning her på forumet om at det er Corsair som har tatt fatt i dette og ordnet opp. Hvor har dere dette fra? Jeg har muligens litt mer inside info og jeg har ikke hørt noe om dette... Kilder?

Hvilken garanti har jeg nå som en kunde at når jeg bestiller noet fra dem at jeg over hoved får det tilsent som jeg skal. Det er ikke bare nok for meg at sente meil og spørre om prisen til at sjekke at DEM ikke har gjørt feil men jeg trenger også at ringe advokaten min 1 min etter bestilling hos Gatabutikken.

Selvfølgelig; man har aldri noen 100% garanti, men personlig så satser jeg på at nettbutikkene er proffesjonelle/seriøse, hvis ikke så har jeg et lovverk å lene meg på. Det med prisforespørslene har jeg alt kommentert. Du trenger sikkert ikke overdrive med advokaten din. Oppegående mennesker som som har en presis og høflig framferd, og vet hvilke krav de har i henhold til lovverket klarer seg som regel utmerket uten noen form for bistand. Servicenivået justeres ofte etter tonen man tar innledningsvis.

BOTTOM LINE: Ikke spar 50kr på Gatabutikken, boykott denne Midt Østens kundebehandlig, løgn og ursespekt som man for fra dem. Dette har gått så langt nu og vart så lenge at det spiller ingen rølle lenger hvad Gatabutikken gjør, dem har fullstending dr1ta på kundene sine og vist en gang for alle dem har NULL respekt og ære mot folk.

50 kroner er jo ikke så mye nei... Resten har jeg bare følgende kommentar til: ...

Jeg husker da min venn var på Jamaica og da forandrede prisen på øl seg etter hvor meget de "local rasta brains" trødde at dem som kjøpte pils hadde drukket meget. La os bare si at min venn var ikke noet spesielt overrasket at ingenting funkerer hos dem etter denne reise. Er Gatabutikken noet annerledes? Dem ble tilsent minst 2 meiler med forspørsel om prisen på Rammen!!

Hehe, bra analogi :)

Dere fikk rammen til slutt og hvad.. skal vi rope HURRA??!!! fordi dere fikk hvad dere bestillte??

Simon

Enig

 

PS; Jeg har ingen tilknytning til databutikken av noe slag, men jeg mener det litt for ofte blir heksejakt-tilstander når noen føler seg urettferdig behandlet, og det skjer veldig ofte.

 

PPS; TheMatrix: Er enig i at den posten din var litt unødvendig. Mener å huske at du pleier å holde litt høyere standard i innleggene dine ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...