Spawn0611 Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Fikk en mail fra Paul Watkins i dag her er svaret fra ham: thanks for your email. I have become aware that Databutikken have had some problems with the Corsair XMS 4000 pricing on their website. I now have a lot of background to this situation, and I know that there was no initial intent, on the part of Databutikken, to deceive their customers. The situation was caused by a genuine mistake. We are working with Databutikken and I am hoping that we will be able to resolve the situation to the satisfaction of all the customers effected, early next week. I am sorry that you are having this unsatisfactory experience, trying to buy Corsair memory. I hope that we can win back your support. Thanks again for contacting me. Please feel free to contact me anytime. Regards Paul Watkins Corsair Memory Så hvordan skal man tolke dette? Sitat:"The situation was caused by a genuine mistake." Hvorfor kunne ikke Databutikken ha sagt dette fra begynnelsen da. Hadde de bare sagt at de hadde prisa inni hel.... feil, ville nok mange forstått dette. Det at de begynte å skylde på ALT mulig annet, gjorde oss bare forbannet! Tror (og Håper) vi får ram'en jeg, enten kommer corsair å ta på seg tapet for dette eller Databutikken. Kanskje begge tar litt av tapet.... Skal i hverfall bli spennende å følge med i neste uke.... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Ja, venter også på svar fra corsair angående hva som blir gjort, for å si det sånn, corsair er ganske irritert da deres navn har blitt misbrukt på den måten som det har blitt gjort. Forhåpentligvis så retter corsair opp i saken etter vært. Angående prisingen på rammen som er det jo ingen som har noen offisiele tall på hva corsair ønsker at utsalgsprisen fra butikk skal være, ergo det er svært vanskelig å vite hva som var rett pris. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 er det noen av dere som fortsatt har bestillingen liggende inne? Slettet ikke databutikken ordren til de som ikke gjorde det selv? Slettet min jeg... Regner med at jeg står ganske svakt da hvis det skulle komme til seier for oss Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Sendte databutikken en e-mail hvor jeg varslet at jeg ikke godtok canceleringen av ordren og henviste til kjøpsloven hvor jeg faktisk kan kreve at ordren blir levert. Ergo jeg har mitt på det rene fortsatt. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Sendte databutikken en e-mail hvor jeg varslet at jeg ikke godtok canceleringen av ordren og henviste til kjøpsloven hvor jeg faktisk kan kreve at ordren blir levert. Ergo jeg har mitt på det rene fortsatt. Jeg har gjort det samme......... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 @Malvado: Liker initiativet ditt i denne saken. Respekt. Takk, takk. Gjør mitt for å få databutikken til å svare for seg. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Nå har jeg fulgt denne saken lenge , uten å tilhøre noen av de 2 partene. Men det som imponerer meg , er at -Ingen- (iallefall har jeg ikke fått intrykk av dette) , har -Ringt- og snakket med www.Databutikken.com tlf er (Sverige): 0046-46 23 81 30 Mail er jo ikke den mest direkte måten å ta kontakt på , synes ihvertfall jeg , og når noen sitter og svarer på mail så kan de ta seg god tid til å formulere svaret. På tlf må de kanskje se seg nødt til å svare på direkten , hvis de da er usikker mht eget standpunkt , så kan de raskt si mye rart. Eller... tar jeg feil? Uansett , noen skulle snakka med dem for lenge sia! Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Nå har jeg fulgt denne saken lenge , uten å tilhøre noen av de 2 partene.Men det som imponerer meg , er at -Ingen- (iallefall har jeg ikke fått intrykk av dette) , har -Ringt- og snakket med www.Databutikken.com tlf er (Sverige): 0046-46 23 81 30 Mail er jo ikke den mest direkte måten å ta kontakt på , synes ihvertfall jeg , og når noen sitter og svarer på mail så kan de ta seg god tid til å formulere svaret. På tlf må de kanskje se seg nødt til å svare på direkten , hvis de da er usikker mht eget standpunkt , så kan de raskt si mye rart. Eller... tar jeg feil? Uansett , noen skulle snakka med dem for lenge sia! Da bør man i såfall ha en båndoppdaker. Disse folkene er ikke til å stole på. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Ja hvis noen føler de er kvalifiserte til å gjøre det, (pluss gidder å ringe til sverige), så er det sikkert ikke dumt det. Men nå er det egentlig ikke mye mer vi har å snakke med dem om da. Vi vet jo hva de driver med, og hva de sier de driver med. Nå venter vi først og fremst på hva corsair-paul og vennene hans kan få til... Lenke til kommentar
NoNonsense Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Hei, fikk et svar fra forbrukerrådet: Vi viser til Deres mail til oss den 10.09.2003. Firmaet er bundet av den kjøpsavtale De har inngått med Dem og må levere den vare De har bekreftet i mail overfor Dem. Dersom de overhode IKKE er istand til å levere akkurat denne vare, så er det jo ikke annet å gjøre enn å heve kjøpet, som innebærer annulering av kjøpet og kjøpesummen tilbake, dersom De har betalt for varen. Men som nevnt, juridisk er de bundet av å levere den vare de har lovet Dem, så sant det står i deres makt å levere denne. De finner mer om den nyreviderte kjøpsloven(Forbrukerkjøpsloven) på vår internettside: www.forbrukerportalen.no, Emne: LOVER/REGELVERK Vi håper ovennevnte er til hjelp for Dem i Deres sak. Ovennevnte er jo også i strid med Markedsføringsloven og De kan ta kontakt med Forbrukerombudet på telefon nummer: 23 400 500 eller på mailadresse: [email protected] for hjelp der også. Lenke til kommentar
Fotoentusiasten Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Nå har jeg fulgt denne saken lenge , uten å tilhøre noen av de 2 partene.Men det som imponerer meg , er at -Ingen- (iallefall har jeg ikke fått intrykk av dette) , har -Ringt- og snakket med www.Databutikken.com tlf er (Sverige): 0046-46 23 81 30 Mail er jo ikke den mest direkte måten å ta kontakt på , synes ihvertfall jeg , og når noen sitter og svarer på mail så kan de ta seg god tid til å formulere svaret. På tlf må de kanskje se seg nødt til å svare på direkten , hvis de da er usikker mht eget standpunkt , så kan de raskt si mye rart. Eller... tar jeg feil? Uansett , noen skulle snakka med dem for lenge sia! Enig med deg at det ikke er dumt å ringe å snakke med dem. Men mail er veldig greit i sånne sitvasjoner, for da har man ting skriftlig. En telefon samtale og hva som blir sakt der er null verdt. Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Er det andre som har problemer med å få svar fra dem? Har sendt 5-6 mailer, og har enda ikke mottatt et eneste svar. I den siste jeg sendte akkurat nå henviste jeg til GII: Standard for Internet Commerce, som de så fint reklamerer om at de følger: 4.6.4 The merchant shall acknowledge receipt of a question or complaint within 48 hours of receiving it. Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Helt feil. Dere valgte selv å avslutte et samarbeid med en leverandør, sverte dennes rykte og ikke innfri deres plikter. Dere har muligheter til å skaffe disse varene fra denne leverandøren, og har juridisk plikt til dette. At dere ikke VIL ha samarbeid med denne leverandøren er ikke det samme som at dere ikke ER I STAND TIL DET. >===== Original Message From "Kundtjänst/datorbutiken.com" <[email protected]> ===== >Vi har ingen möjlighet att få tag i det minnet, då vi inte har någon leverant ör som har det längre. > >Som du skriver: > >"Dersom de overhode IKKE er istand >til å levere akkurat denne vare, så er det jo ikke annet å gjøre enn å heve >kjøpet, som innebærer annulering av kjøpet og kjøpesummen tilbake, dersom De >har betalt for varen." > >Köpet är annulerat. > >Med vänlig hälsning >Peter/Kundtjänst >datorbutiken.com > >-------------------------------------- > >Hei > >Viser til mail fra forbrukerrådet: > >>Firmaet er bundet av den kjøpsavtale De har inngått med Dem og må levere den >>vare De har bekreftet i mail overfor Dem. Dersom de overhode IKKE er istand >>til å levere akkurat denne vare, så er det jo ikke annet å gjøre enn å heve >>kjøpet, som innebærer annulering av kjøpet og kjøpesummen tilbake, dersom De >>har betalt for varen. > >>Men som nevnt, juridisk er de bundet av å levere den vare de har lovet Dem, s >å >sant det står i deres makt å levere denne. Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Fy f4en som databutikken holder på. De oppfører seg latterlig ovenfor kundene. Noen som har hørt noe fra Corsairpaul? Lenke til kommentar
lykkeliten Skrevet 17. september 2003 Del Skrevet 17. september 2003 Det værste er ikke måten de oppfører seg på, det værste er at noen i det hele tatt handler der. Den butikken fortjener en skikkelig boikott og dermed dø i stillhet. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Det som slår meg med denne tråden er at alle problemene for webshoppen hadde vært løst om de hadde sagt rett ut at de prisa feil. Prisforskjellen var såpass stor at det nok hadde holdt 'juridisk' (IANAL!). Hvorfor de utsetter seg for dette peset er utenfor min fatteevne. Også interessant om den juridiske situasjonen endrer seg etter dem har kommet med løgner i stedenfor å være ærlige. Mulig et par av dere hadde vært gretne uansett, men de hadde ikke mistet den siste lille respekten jeg hadde for dem... Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 18. september 2003 Del Skrevet 18. september 2003 Og det virkelig imponerende her er jo at de ikke forstår at de taper så uendelige mye mer på dårligen omtalen de får nå enn de ville ha gjort hvis de sendte ut brikkene til avtalt pris og istedet fikk masse god reklame... De virker bare tvers igjennom håpløse. Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Noen som har hørt noe nytt? Har sendt mail til Paul Watson, men han svarer ikke han heller Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Har ikke hørt noe mer på en stund nei. Sendte nettopp en mail til paul igjen, så får vi se hva han sier. Noen som har hørt noe fra forbrukerrådet? Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 22. september 2003 Del Skrevet 22. september 2003 Se posten fra NoNonsense Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå