Gå til innhold

Databutikken, svindel, feil eller.... ?

Anbefalte innlegg

Gatabutikken ruler :D LOL HEHEHEHEHHE

Er denne butikke virkileg drevet av svenskere? Man får inntrykk av at vi har her folk som er null moral, etikk og respekt for regelvert. Ligner mer på sånn russisk eller arabisk gatemarked hele opplegget :D

Kundebehandler Johann sitt tidligere navn er kanskje Jonanski eller Mohammad Akabar :D

Simon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har fått tilbakem. fra Databutikken ?

Har ikke hørt noe vedr. mine mailer, sender ny idag.

Har, som du kan lese på forrige side, postet svaret jeg fikk av dem. Det måtte 4-5 mail til da, med økende krasshet i språket før de gadd å sende så mye som et punktum tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg lar dem ikke slippe så lett, kopi av mail sendt for 2 min siden:

Viser til tidligere mailer (ubesvarte sådan) vedr. min bestilling av minne (Se nederst på denne mail).

Som nevnt så kan jeg ikke akseptere deres kanselering av ordren da deres leveringsproblem ikke er reelt:

Om dere velger å bytte leverandør eller slutte å forhandle et produkt så er dere fortsatt pliktige til å stå ved de ordrene som

er bekreftet med ordrebekreftelse.

Lovverket er helt klar vedr. deres plikt til å stå ved ordren (ref. deres ordrebekreftelse):

http://www.lovdata.no/all/tl-19880513-027-006.html: § 23. Rett til oppfyllelse.

(1) Kjøperen kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse. Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller for så vidt oppfyllelse vil medføre så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller.

(2) Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan kjøperen kreve oppfyllelse når ikke dette etter den tid som er gått, vil være vesentlig mer tyngende eller få en annen karakter enn selgeren kunne forutse eller det for øvrig vil være urimelig å kreve oppfyllelse.

(3) Kjøperen taper sin rett til oppfyllelse om han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

Corsair avkrefter at det er problemer med levering av minnet:

Mail #1 fra Corsair:

Hi Malvado, it sounds like they are confused.

I will send a mail to them making them aware of the problem. If you get no

satisfaction after a couple of days, I will tell you where else you can find

the parts.

Paul Watkins

Corsair Memory

Mail #2 fra Corsair:

I have re-checked the recent order coverage and Datorbutiken have been

shipped some TWINX512-4000 parts during the past week, so it must be an

error on their part. If you ask them again, they should be in a position to

get you the parts.

Paul Watkins

Corsair Memory

Tel: +41 22 756 0170, Mob: +41 79 346 0486, Fax: +41 22 756 0871

17a, ch. de la Bergerie, CH-1236 Cartigny (GE), Switzerland.

www.corsairmicro.com

----- Original Message -----

From: <[email protected]>

To: <xxxxxx.xxcom>

Sent: Wednesday, September 03, 2003 9:39 AM

Subject: Melding om leveringsproblemer DataButikken.com/no

> DatorButiken.com - Melding om leveringsproblemer

>

> Leverandør/fabrikant har for øyeblikket vanskelig for å levere følgende

> komponenter, og vi ser at du har bestilt denne/disse.

>

> Ditt ordrenummer er xxxxxx og

> komponenten/komponentene det gjelder er som følger

> 512TWXCA500 - Corsair TWINX512-4000 512Mb (2x256Mb) DDR PC4000 500Mhz CAS3 with Black Heatsink (AMD OK)

> Varen er markert som Utgått av sortimentet - dette da den ikke er å få i det hele tatt!

>

> Vi ber deg ta en titt på vår hjemmeside for å velge alternative komponenter, alternativt

> avbestille varen/varene over for at vi skal kunne levere resten snarest mulig!

>

> Endringer/avbestillinger er ikke mulig etter at vi har levert ordre, derfor ber vi deg avvente

> svar fra oss vedrørende ønsket endring/avbestilling før du henvender deg til en annen leverandør.

>

> For å gi oss mulighet til å tilby deg som kunde beste mulige service ber vi deg svare på denne mailen så

> snart du har mulighet til det. På denne måten har vi de beste forutsetningene for å imøtekomme dine ønsker!

>

> Ditt Kundenummer er xxxxx og ditt ordrenummer er xxxxxx.

>

> Vi vil også få meddele at denne e-posten sendes ut automatisk til alle som har bestilt en vare

> som er merket som mangelvare. Hvis du mener at denne e-posten er sendt til deg til tross for at du ved

> kontakt med oss er blitt enig om at ordren skal bli liggende i sin nåværende form, ber vi deg

> se bort fra denne e-posten!

>

> Takk for at du velger DataButikken.com som leverandør,

>

> Ordreavdelingen ved DatorButiken.com, http://www.databutikken.com/no/

Lenke til kommentar
Trodde vi hadde avklart nå, at det ikke er snakk om noen slurvefeil.

Den eneste feilen de gjorde var å prøve å svindle oss.

Har aldri brukt Databutikken selv, og har ingen spesiell tilknytning til bedriften, men synes du ikke vi bør være forsiktige med å beskylde de for svindel når problemet de forklarer (i en mail referert tidligere i tråden) kan være reelt?

Man skal være litt forsiktig med slikt. Bare ett tips.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra corsair i går , men var litt for trøtt til å poste ordentlig. Vi kan mildt si at di var meget sjokkert over hvordan db har oppført seg, Paul watkins hadde tydeligvis ikke hørt noe om at forholdet mellom db og corsair skulle opphøre.

Vi kan vell si det sånn at corsair er ganske irritert, så jeg stoler på at db får masse kjeft fra dem nå (eller juridiske problemer).

Kommer personlig til å boikotte Databutikken i tiden fremover og oppfordrer alle sammen til å gjøre det samme, legg gjerne inn din erfaring om dem i webshopguiden og post gjerne 1 gang i uka og fortell hvor utrolig kjipe di er. Vi får nesten opprette egen post for dette da :wink:

Lenke til kommentar

Malvado:

Bra du fortsatt holder kontakten med Corsair.

Det er også viktig at du refererer til disse brevene når du skriver til db,

noe du sikkert også gjør.

Det er bare å pøse på med alt vi har. Det er tydelig at de ikke har dekning for noe av det de unnskylder seg med!

Noen som har snakka med noen jurister enda?

Når skal vi kontakte forbrukerrådet?

Lenke til kommentar
Trodde vi hadde avklart nå, at det ikke er snakk om noen slurvefeil.

Den eneste feilen de gjorde var å prøve å svindle oss.

Har aldri brukt Databutikken selv, og har ingen spesiell tilknytning til bedriften, men synes du ikke vi bør være forsiktige med å beskylde de for svindel når problemet de forklarer (i en mail referert tidligere i tråden) kan være reelt?

Man skal være litt forsiktig med slikt. Bare ett tips.

Alt det som står i mailen til Databutikken tyder på at di lyger,

1.- Vi får beskjed om at produktet vi har bestilt er umulig å få tak i, vi tar kontakt med corsair og får vite at neida, dette produktet er nytt og har dermed ikke utgått fra katalogen. Får også bekreftet at Databutikken har fått tilsendt Ram senest forrige uke (samme produktet). Altså Databutikken lyger her.

2.- Databutikken skylder så på at det er problemer med corsair og legger all skylden på di og skylder på at di sender feil ordre, og at di nærmest er umulig å få tak i på e-mail, dette kan jeg motbevise da jeg har fått svar på vanlig e-post på under 2 timer.

Så for å være helt oppriktig med deg asfseth, tror du virkelig at når databutikken allerede har lygget til kundene sine 2 ganger at di ikke da også lyger om resten?

Og for å si det sånn, jeg betraktet rammen som en tilbudsvare når det ble bekreftet fra databutikken at den var priset til 888. Etter å ha fått ordrebekreftelse så er begge partene involvert nødt til å forholde seg til det som er avtalt i kjøpsvilkårene og i norsk lov. Så juridisk sett så er jeg nødt til å godta resten av godsakene jeg har bestilt fra dem, men di er også nødt til å gi meg den corsair rammen jeg har bestilt.

Lenke til kommentar

Fikk denne mailen fra databutikken i dag :

Bäste kund!

Du får detta mail då du är en av de kunder som har beställt minne

av fabrikat "Corsair" hos oss. Dessa minnen har utgått ur vårt

sortiment tills vidare, detta pga att leveranserna från vår

leverantör ej fungerat tillfredsställande under senare tid.

Då du endast beställt denna vara vilken ej kan levereras, och vi

ej erhållit svar på vår uppmaning att byta vara, har vi tyvärr

tvingats att annullera din order. Din order är nu avbeställd!

Vi ber om ursäkt för de olägenheter detta orsakar dig, och

hälsar dig välkommen åter vid framtida hårdvarubehov.

Vänligen,

Kundtjänst / datorbutiken.com

Har nå tatt kontakt med forbrukerrådet og håper på å få svar fra di om hva jeg bør gjøre angående denne saken. Anbefaler alle som har bestilt corsair minne fra databutikken å ta kontakt med forbrukerådet i sitt fylke.

Lenke til kommentar

Hm... er her nå:

http://forbrukerportalen.no/epost_radet_view.pt

Der er det et skjema man kan fylle ut for så å trykke på send.

Men hvorfor i huleste står det

"NB! Vi behandler ikke klager sendt via e-post." ??

Hva det skjemaet gjør, er vel å sende dem en e-post?

Mener dem all epost utenfor dette skjemaet, eller også dette skjemaet? Er jo ganske usaklig å sette opp det skjemaet hvis de bare godkjenner snailmail....

Hvordan gjorde du det Malvado?

Lenke til kommentar

Fikk nettop ny e-mail fra corsair, di ønsker at alle sammen som har problemer med dem sender dem en mail. Vær så snill å skriv på engelsk.

Forklar gjerne hva som har skjedd og hvilket svar dere har fått fra databutikken da dette kommer til å hjelpe corsair med å finne ut hva di skal gjøre med saken. Send all informasjonen til adressa nedenfor.

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...