enden Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 grådig, jeg? Neppe. Sendte mail og spurte om de var sikre på om dete var rett pris før jeg sendte inn bestilling. Uansett, kan vi ikke legge tanker og spekulasjoner på is til vi har fått tilbakemelding fra yummy på juristenes meninger om saken. Det hjelper ikke diddly at vi "vet" all verdens ting om databutikken. Det er fakta og bevis som kan legges fram i denne saken som teller. La de som er utdannet i dette si hva de synes. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Dette er ikke noen tabbe for 5øre. Dem ble meilet 2 eller 3 ganger og i alle ganger bekreftede dem denne pris. Simon Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Uansett, kan vi ikke legge tanker og spekulasjoner på is til vi har fått tilbakemelding fra yummy på juristenes meninger om saken. Det hjelper ikke diddly at vi "vet" all verdens ting om databutikken. Det er fakta og bevis som kan legges fram i denne saken som teller. La de som er utdannet i dette si hva de synes. For alle på dette forumet er uten relevant utdannelse hva denne, og mange andre, saker angår? Nei, nei, vil man ikke ha hjelp så greit nok... edit: må man være moddi's for å ha greie på ting? des,OUT! Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Uansett, kan vi ikke legge tanker og spekulasjoner på is til vi har fått tilbakemelding fra yummy på juristenes meninger om saken. Det hjelper ikke diddly at vi "vet" all verdens ting om databutikken. Det er fakta og bevis som kan legges fram i denne saken som teller. La de som er utdannet i dette si hva de synes. For alle på dette forumet er uten relevant utdannelse hva denne, og mange andre, saker angår? Nei, nei, vil man ikke ha hjelp så greit nok... edit: må man være moddi's for å ha greie på ting? des,OUT! Sorry, men den skjønte jeg ingenting av Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Det var et forsøk på å si at det er mange på dette forumet som faktisk vet hva de snakker om, man er ikke nødt til å få en moddis til å se på enhver juridisk liten sak. Men for all del, forstå det den som vil... edit: det er godt det snart er helg... des,OUT! Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 I den tråden som yummy stengte' date=' gjorde trådstarteren A det er vel ikke en eneste nettbutikk det siste året som har godkjent en bestilling av en vare som er feilpriset ? de dobbeltsjekker jo bestillingen, virker litt merkelig at en butikk ved et uhell godkjenner et STORT antall bestillinger uten å oppdage "feilen"[/quote'] Jo faktisk MPX feilpriset ram tidligere i sommer 512 DDR ram til rund kr 388,00 Fikk levert brikker til tilbudspris (feilpriset) . Har på grunn av dette MPX som en av mine favoritter ved kjøp i ettertid. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg mener at databutikken tok ett markedsstunt, di satte ned prisen på et produkt som faktisk er meget viktig i henhold til di komponentene som er i en pc. Hvor mange tror dere egentlig som har spart ganske mye penger (eller trodde di skulle spare) når di så at en kombinasjon av en 2500 Barton + HK + 512 Ram som kan godt overklokkes til rundt 3200+ ikke var alt for dyr????? Tipper at det var en del til og med her fra forumet som tok sjangsen og bestilte en del komponenter fra databutikken på dette grunnlaget, det var jo inget som antydet på at prisen ikke stemte da det var allerede bekreftet fra db at prisen stemte. Saken er jo at i den mailen som man fikk fra selskapet så står det at man må avbestille den delen som er ovenfor, så di kan levere resten av delene så fort som mulig. Dette er jo utrolig sleipt av databutikken da di prøver å få kunden til å godta deres løgn (at varen er umulig å få tak i) Det holder heller ikke for dem å si at varen er utgått fra deres sortiment, for da skullet di ikke ha anonsert den i det hele tatt eller gitt en ordrebekreftelse på ordren. Di hadde jo også sjangsen til å si ifra når man spurte om prisen var riktig at den varen ikke lenger var å framskaffe. Har hatt noe trøbbel med min e-mail, men kommer til å sende resten av mailene som jeg har fått fra corsair og db til yummy, men kommer uansett til å gå til sak mot db gjennom forbrukerrådet da jeg mener det er moralskt forkastelig å lyge direkte til en kunde selv om kunden har lagt ut klare beviser på at det db har opplyst er løgn. Oppfordrer alle sammen som ønsker å gå videre med saken til forbrukerrådet til å poste i denne tråden og si ifra, vi får se om vi får organisert oss og ta rotta på db, jeg stopper ikke før jeg har fått enten rammen eller en offentlig unnskyldelse og rammen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Du vet jeg er med Malvado! Og des; jeg tror faktisk ikke så veldig mange her på forumet har den nødvendige bakgrunnen til å kunne gi råd ang. juridiske tvister som denne. Greit at det lukter råttent, men v har egentlig svært lite konkret å fare med, så jeg gidder ikke plage forbrukermyndighetene (som forøvrig har nok å gjøre fra før) uten at jeg har fått bekreftet at saken holder. Da vil jeg gjerne ha den bekreftelsen fra noen som har utdanning, ikke bare fra en haug med forståsegpåere som i stor grad baserer seg på indisier og spekulasjoner/irrelevant bakgrunnsmateriale. Måten man vinner en tvist på er ved å være forbredt og saklig uten å komme drassende med an masse tull som ikke har noe rettslig hold. Du må jo være enig i at det ikke skader å la noen som faktisk jobber med denne typen ting ta en titt på saken..? Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Jeg er med på et utspill til forbrukerrådet. PM meg når du trenger personlige opplysninger, bestilling og mailer etc. Har fortsatt tilgode å få svar på mailene jeg har sendt dem... men jeg får sende flere til jeg får svar. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 I den tråden som yummy stengte' date=' gjorde trådstarteren A det er vel ikke en eneste nettbutikk det siste året som har godkjent en bestilling av en vare som er feilpriset ? de dobbeltsjekker jo bestillingen, virker litt merkelig at en butikk ved et uhell godkjenner et STORT antall bestillinger uten å oppdage "feilen"[/quote'] Jo faktisk MPX feilpriset ram tidligere i sommer 512 DDR ram til rund kr 388,00 Fikk levert brikker til tilbudspris (feilpriset) . Har på grunn av dette MPX som en av mine favoritter ved kjøp i ettertid. Hvis du vil henvise til mine innlegg så ta hele setningen min med i dine redigeringer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 I den tråden som yummy stengte' date=' gjorde trådstarteren A det er vel ikke en eneste nettbutikk det siste året som har godkjent en bestilling av en vare som er feilpriset ? de dobbeltsjekker jo bestillingen, virker litt merkelig at en butikk ved et uhell godkjenner et STORT antall bestillinger uten å oppdage "feilen"[/quote'] Jo faktisk MPX feilpriset ram tidligere i sommer 512 DDR ram til rund kr 388,00 Fikk levert brikker til tilbudspris (feilpriset) . Har på grunn av dette MPX som en av mine favoritter ved kjøp i ettertid. merkelig,men til gjengjeld så er mpx ekstremt hyggelige og imøtekommende. husker når jeg bestilte utstyr hos dem og spurte på mail nårtid dette ble sendt så fikk jeg raskt svar om at det skulle bli sendt samme dag. noen timer senere fikk jeg mail om at de beklageligvis ikke hadde mer no-name minne på lager og at de derfor byttet det til apacer slik at de skulle få sendt samme dag, til samme pris selvsagt. men tilbake til tråden..når de har mailet databutikken for å dobbeltsjekke prisen og databutikken svarer med at prisen stemmer så er saken klar, det er ikke snakk om noen feilprisning av varer i dette tilfellet. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Uansett, kan vi ikke legge tanker og spekulasjoner på is til vi har fått tilbakemelding fra yummy på juristenes meninger om saken. Det hjelper ikke diddly at vi "vet" all verdens ting om databutikken. Det er fakta og bevis som kan legges fram i denne saken som teller. La de som er utdannet i dette si hva de synes. For alle på dette forumet er uten relevant utdannelse hva denne, og mange andre, saker angår? Nei, nei, vil man ikke ha hjelp så greit nok... edit: må man være moddi's for å ha greie på ting? des,OUT! Desdichado, han mener ikke at "juristen yummy" skal se på faktaene, men "juristen til yummy". (Sikkert en bekjent at han). Det eneste jeg har å si er "Stå på gutter/jenter". Dere har i det minste rett på en forklaring fra db (som henger på greip), og jeg håper at dere har loven på deres side. Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 I den tråden som yummy stengte' date=' gjorde trådstarteren A det er vel ikke en eneste nettbutikk det siste året som har godkjent en bestilling av en vare som er feilpriset ? de dobbeltsjekker jo bestillingen, virker litt merkelig at en butikk ved et uhell godkjenner et STORT antall bestillinger uten å oppdage "feilen"[/quote'] Jo faktisk MPX feilpriset ram tidligere i sommer 512 DDR ram til rund kr 388,00 Fikk levert brikker til tilbudspris (feilpriset) . Har på grunn av dette MPX som en av mine favoritter ved kjøp i ettertid. merkelig,men til gjengjeld så er mpx ekstremt hyggelige og imøtekommende. husker når jeg bestilte utstyr hos dem og spurte på mail nårtid dette ble sendt så fikk jeg raskt svar om at det skulle bli sendt samme dag. noen timer senere fikk jeg mail om at de beklageligvis ikke hadde mer no-name minne på lager og at de derfor byttet det til apacer slik at de skulle få sendt samme dag, til samme pris selvsagt. men tilbake til tråden..når de har mailet databutikken for å dobbeltsjekke prisen og databutikken svarer med at prisen stemmer så er saken klar, det er ikke snakk om noen feilprisning av varer i dette tilfellet. Bestilt og bekreftet 6. mai 2003. / senere levert fra MPX 1 512PC2700 Standard 512MB PC2700 DDR SDRAM 184pins 333Mhz 265,00 Stk 2,00 530,00 Eskl. moms. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg er selvsagt med på alt som kan gjøres for å presse de skurkene av verste sort. Sendte et litt krasst brev til dem, og har nå endelig fått svar. (Var visst det som skulle til...?) Her er svaret jeg fikk: ..vilket ej förtar det faktum att vi av olika skäl valt att ej längre sälja Corsairs minnen. Varför det är på detta vis är egentligen mellan oss och Corsair, vilket i sin förlängning drabbar våra kunder, och detta är vi givetvis inte helt tillfreds med som du säkert förstår. Corsair har mycket riktigt bekräftat orders från oss, men av någon outgrundlig anledning skickas alldeles för ofta fel minne, fel antal minne, och vissa av oss beställda poster (som de bekräftat) uteblir helt från leveranserna, TROTS att de bekräftat. Detta i kombination med oacceptabelt lång leveranstid och ibland upp till 7-10 dagars svarstid på mail från våra inköpare gör att vi, för att kunna hålla acceptabel servicenivå till våra kunder, har tvingats helt sluta sälja deras produkter. Vi väljer mellan två onda ting här.. Antingen tappar vi vissa kunder på att ej sälja Corsair, eller så tappar vi kunder på att ej kunna leverera det som beställs av oss. Vi har valt att inte ytterligare en gång drabbas av det förstnämnda, dvs genom att helt upphöra med Corsair slipper vi dagligen 100-tals mail från missförnöjda kunder som undrar varför vi inte kan leverera lagda orders. Vi anser det då bättre att sälja alternativa produkter från alternativa leverantörer, då leverantörer som man kan lita på. Då du ej hade andra varor på din order än den vara vi ej kan leverera har vi nu annullerat din order i sin helhet. Jag hoppas du tar till dig det jag skrivit ovan och i vart fall försöker se även vår sida på saken. Vidare förutsätter jag att situationen som beskrivits ovan stannar mellan oss, detta då detta som jag tidigare sade är mellan oss och vår leverantör. Mvh, Johan/Kundtjänst datorbutiken.com Er btw dårlig at de ikke har en norsk ansatt som kan svare på henvendelser fra norske kunder. Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Synd at de ikke bare kunne svart det med en gang... Har de en klausul i kontrakten som gir de rett til dette? Har ikke finlest enda Lenke til kommentar
Osram Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Det er uansett usannsynlig uprofesjonelt av en forretning å henge ut en leverandør på den måten som de gjør der. Kan godt hende det han skriver stemmer men det er allikevel uprofesjonelt. At han skriver det og samtidig ber om at: Vidare förutsätter jag att situationen som beskrivits ovan stannar mellan oss, detta då detta som jag tidigare sade är mellan oss och vår leverantör. tyder på at dette er forretningen man bør tenke seg to ganger om før man handler med. Edit: Fryktelig så vanskelig det skulle være å skrive riktig på første forsøk i dag da!! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Synnes uansett at vi skal holde et godt øye med databutikken di neste ukene, er det sånn at di fortsatt har corsair ram inne så lyger di jo fortsatt til oss. Og er det jo sånn at di vill kvitte seg med corsair rammen så burdet di jo i alle fall selge den billig til oss som kompensasjon for den elendige kundeservicen di har gitt oss. Tunefish, kan du ikke sende meg en kopi av hva som har blitt skrevet i mailen , så kan jeg sende den til Paul Watkins eller du kan sende den, så vi får bekreftet om di lyger eller angående at di har sluttet med å ta inn produkter fra corsair. ([email protected]) Malvado. Lenke til kommentar
enden Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 ps husk å oversette for han Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. september 2003 Del Skrevet 7. september 2003 Sendte nettop en mail til corsair : Hi Paul. I just wanted to inform you that databutikken has gone out to its customers claiming that they no longer are going to trade your products anymore (man i wish you could read norweagean/swedish properly). A friend of mine got an reply from them stating more or less that you (corsair) were not delivering the right products ordered and that many times there were great delays in recieving your product, they also claimed that you doesnt respond to e-mail and that it took great time. Har selvsagt vedlagt kopi av mailen, tipper han får noen til å oversette mailen og tar kontakt med Tunefish for å bekrefte dette. Med andre ord: Håper corsair får blod på tann he he... Avventer svar fra ham, jobber i morra stort sett hele dagen så det kan bli et seint svar til dere gutter. Poster så fort jeg kan. Malvado. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Du må jo være enig i at det ikke skader å la noen som faktisk jobber med denne typen ting ta en titt på saken..? Selvfølgelig, bruk de resurser man har. Jeg reagerte bare på den måten du satte en "effektiv" stopper for tråden på ved å si at nå får vi vente til en jurist har uttalt seg. Men, jeg misforstå som vanlig... :oops: Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder, jeg har ikke engang bestilt denne varen... des,OUT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå