EC Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hmmm... tror dette passer bedre under "webshoperfaringer", så jeg flytter tråden dit i stedet. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Yummu som moderator burde du ha en mening om dette. Hva synes du angående databutikkens sak ? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har riktignok ikke kjøpt noen rambrikker, men synes virkelig at dere bør få dem til den prisen. Blir spennende å se hvordan det går til slutt. Databutikken burde gjort det alle andre webshopper gjør, si sannheten med en gang. Er det jeg liker så godt med komplett. De har lagerstatus, slik at det er lett å gjennomskue om de har flere igjen eller ikke. Kult! Nye smilies :hirr: <-----heftig Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Jeg ønsker ikke å gjøre meg opp noen mening før jeg kjenner saken i detaljer. Er det noen som har screenshot som kan bevise dette? I såfall vil jeg gjerne ha en kopi. Dessuten ber jeg om at dere som har sendt klage til databutikken.com og fått svar om å sende all kommunikasjon til meg - alt som er sendt og mottatt i sakens forbindelse. Gjør det, så skal jeg få en uttalelse fra en jurist. Dersom loven er på deres side, er saken grei - i motsatt fall er det best å ikke lage mer støy om saken. For øvrig stiller jeg meg 100 % nøytral i saken, men kan alltids gi litt hjelp. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Ganske enig med deg, som en annen bruker sa, hadde de BARE sendt denne mailen : Vi beklager, vi hadde en stygg skrivefeil på Corsair ram brikkene der det stod 888kr istedetfor ordinærpris som er på ????kr.. Da kunne jeg sagt, greit jeg forstår, men skulle ønske de var mer seriøse en mailene de har sendt, nå har jeg lagt databutikken i ELKJØP kategori hvis dere skjønner.. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Kopi av ordre fra DatorButiken.com, http://www.datorbutiken.com/ Ditt Kundenummer er ghhhhhhhhhhhhhh Ditt Ordrenummer er fhhhhhhhhhhhhh Vi ber Deg om å _alltid_ oppgi disse nummerene ved kontakt med oss. Skriv derfor ned disse nummer på et sted hvor de ikke kommer bort! Ved framtidige ordrer ber vi Deg angi Ditt Kundenummer i ruten "Kundenummer". Denne ordrekopien blir opprettet automatisk av Nomos/Lizp NT. Eventuelle feil rapporteres snarest til oss via "Kontakte oss"-siden. I visse tilfeller kan en og samme ordre registreres mer enn en gang. Dette kommer av at visse mailservere rapporterer feil uten at en slik foreligger, hvilket får som følge at vi sender ut ordrekopien på nytt. Om du av noen grunn skulle få mer enn en ordrekopi - kontollere at Kundenummer og framfor alt ordrenummer i disse er identiske. I så fall har vi bare en registrert ordre i vårt system. Skulle ordrenummer derimot _avvike_ i ellers identiske ordrer ber vi deg omgående kontakte oss, da du ellers kan komme til å få mer enn en leveranse! Under rubrikken "Kundetjeneste" på vår hjemmeside finner Du et antall funksjoner for å f eks finne ut hvor ordren befinner seg i håndteringen/leveringstid eller gjøre en returforespørsel for å sende tilbake defekte komponenter. Vennligst ta i bruk, i hvert enkelt tilfelle, det skjemaet som finnes spesielt for den type forespørsel Du vil gjøre. Husk også at e-mail som sendes til oss med forespørsler som kan besvares via skjemaer tar betydelig lengre tid å håndtere hvilket gjør at det kan ta tid før du får svar. All informasjon ang. leveranser, kjøpsvilkår etc finnes på vår hjemmeside under "INFORMASJON" og vi ber Deg lese denne informasjonen for å unngå eventuelle misforståelser. De opplysninger vi har registrert på Kundenummer 4økløl3 er som følger: Navn: Rkløklø Adresse: Plkøklø 44999; jklll sand Tel/mail: 3gjkghjk92;ghjkhjk2; rghjkghjkail.com Ditt ordrenummer er 4055431 og du har bestilt følgende komponenter: 1 st 512DDRCA500 (Corsair CMX512-4000 XMS4000 512Mb DDR 500MHz CAS3 with Heatsink (AMD OK)) á 716.13, totalt 716.13 kroner ekskl moms 1 st FRAKT (Fraktkostnader) á 95.00, totalt 95.00 kroner ekskl moms 1 st PF (Postförskottsavgift) á 40.00, totalt 40.00 kroner ekskl moms Ordreverdi ekskl moms: 851.13 Moms: 204.27 Å betale: 1055.40 Leveringsmåte: Postens ServicePakke Betalingsvilkår: Betaling ved levering / postoppkrav Vi takker for at Du velger DatorButiken.com som leverandør! Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Som sagt - videresend mailene direkte til meg, så skal jeg se på saken. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har du lest mailene jeg sendte deg yummy? Sendte dem for noen timer siden. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 LOL Gatabutikken slår til igjen.. Databutikken er ikke en websjopp.. dette er en algierisk gatemarked med webside Bare tyveri og rene løgn som du får der i fra. Dette skulle gå til forbrukerrådet uten tvil.. Det har allerede opplysinger fra meg om Gatabutikken.com Simon Lenke til kommentar
EC Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har du lest mailene jeg sendte deg yummy? Sendte dem for noen timer siden. Ja, men de sa meg ikke så mye - var det all kommunikasjon? Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg finner det meget merkelig at Deres firma, den 30/8 reklamerer disse brikker til en meget gunstig pris, for å si det forsiktig. Status for brikken etter Deres logistikk er "På vei inn" I løpet av 4 dager har altså Databutikken.com besluttet å ta brikkene ut av sortimentet. Dette på tross av en formidabel betillingsmengde, ettersom brikkene vargunstig priset. Denne mailen er derfor helt uforstålig. Etter mine opplysninger er minne typen fortsatt å finne i Corsair sitt produkt spekter. En rekke web shoper har brikkene til levering. Ettersom det fra Databutikkene sin side ikke har kommet beklagelse om feil pris. Så vil jeg be om at dere skaffer meg disse brikkene i henhold til bestillingbekreftelse. Manglende respons eller avisning av min anmodning, vil jeg tolke som ett forsøk på å bruke fiktive brikker til å binde meg opp til kjøp av brikker til annen pris, annen kvalitet, fabrikat. bør være en sak av interesse for : Tv2 hjelper deg, Forbukerinspektørene eller Råd och Røn. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 3, Det blir sådd tvil om prisen er en trykkfeil. Ansatte fra Databutikken avkrefter dette og bekrefter at det er korrekt pris. Dersom du ser på posten som startet alt dette (den Yummy stengte) så er det sådd tvil om prisen allerede før folk begynte å bestille. Er det da riktig at datorbutiken.com skal lide økonomiske tap fordi man her prøver å utnytte situasjonen? Kunden lider ikke noe økonomisk tap som følge av prisfeilen til datorbutiken.com At datorbutiken.com kommer med usanheter hva varen angår i ettertid er forkastelig, men her har kunden i utgangspunktet gått for egen økonomisk vinning på bekostning av datorbutiken.com. Selvfølgelig burde kundebehandleren hos datorbutiken.com reagert når folk spurte om det var rette pris, her har datorbutiken.com gjort sin feil. De som da har fått denne mailen har krav på å få varen til den prisen, dere andre som kun har fått automatisk ordrebekreftelse har ikke krav på det. Men, men... De svarer sikkert slik Multicom gjorde dengang de priset sine 2.4Ghz P4 cpu'er til under halv pris, bare ta det til forbrukerrådet du, når du endelig får gjennomslag (om noen år) så kan jeg sikkert selge denne til deg for den prisen. ps: lengste post jeg noengang har skrevet... des,OUT! Lenke til kommentar
petterg Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 [...] De svarer sikkert slik Multicom gjorde dengang de priset sine 2.4Ghz P4 cpu'er til under halv pris, bare ta det til forbrukerrådet du, når du endelig får gjennomslag (om noen år) så kan jeg sikkert selge denne til deg for den prisen. [...] Fantastisk bra svar. Men det tar ikke SÅ lang tid i forbrukerrådet. 4-5 måneder kanskje. Tror ikke ram prisene faller så raskt. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 [...] De svarer sikkert slik Multicom gjorde dengang de priset sine 2.4Ghz P4 cpu'er til under halv pris, bare ta det til forbrukerrådet du, når du endelig får gjennomslag (om noen år) så kan jeg sikkert selge denne til deg for den prisen. [...] Fantastisk bra svar. Men det tar ikke SÅ lang tid i forbrukerrådet. 4-5 måneder kanskje. Tror ikke ram prisene faller så raskt. Betyr ingenting om det tar 1 uke eller 10 år. For min del så har det gått prinsipp i dette. Databutikken gjør dette gang på gang og stopper ikke før noen (les forbrukerombudet) gir dem en bot de virkelig merker. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Har fortsatt ikke fått noen som helst tilbakemelding fra Databutikken på mine mailer. Sender en ny før jeg går hjem idag. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Glem dette gutter.. Gatabutikken er en sykkelig frekk butikk og det beste som kan hende er at alle boykotter butikken. Har sjølf for LENGE siden slettet den fra favoritter. Det spiller absolutt ingen rolle hvilet tilbud dem har, det er bara prinsipp sak at ikke handle der. På ett eller annet punkt må man si STOP. Simon Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 [...] De svarer sikkert slik Multicom gjorde dengang de priset sine 2.4Ghz P4 cpu'er til under halv pris, bare ta det til forbrukerrådet du, når du endelig får gjennomslag (om noen år) så kan jeg sikkert selge denne til deg for den prisen. [...] Fantastisk bra svar. Men det tar ikke SÅ lang tid i forbrukerrådet. 4-5 måneder kanskje. Tror ikke ram prisene faller så raskt. Betyr ingenting om det tar 1 uke eller 10 år. For min del så har det gått prinsipp i dette. Databutikken gjør dette gang på gang og stopper ikke før noen (les forbrukerombudet) gir dem en bot de virkelig merker. Helt enig, TheMatrix. Produktet er forsåvidt ikke så veiktig, det er bare prinsippet. Jeg ser de har 256-brikker av PC4000 inne, samt en hel del Corsair. De lyver gang på gang, samt ovenfor sine egne leverandører. Det blir alt for galt. Å sette inn forbrukerombudet virker fornuftig, det er tross alt en hel del folk denne saken gjelder. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 I den tråden som yummy stengte, gjorde trådstarteren ALLE oppmerksom på at her MÅTTE det være feil i Ram-prisene til Databutikken ! Ingen tvil om det. Tråden ligger lagret hos HW.no og alle kan printe den ut, også databutikken. OK, tenkte mange, nå skal vi utnytte situasjonen og håpe på det beste De fleste her i Forum har meget bra peiling på Ramprisene og det kom også helt klart frem at når en Webbutikk/en ansatt gjør en feil så griper man sjansen. Moralsk sett er denne saken helt forkastelig, noen har gjort en tabbe hos Databutikken, og når noen tviholder sine antatte juridiske krav ovenfor Databutikken så blir saken patetisk. Man visste jo på forhånd at prisene måtte være feil ! Databutikkens håndering av saken er en katastrofe i seg selv. Noen i firmaet bekrefter tilbudet, antakeligvis uten kontroll/fullmakter til dette. Og når man setter i gang en dekkoperasjon i tillegg til en tidligare tabbe så blir butikkens troverdighet lik 0 Personlig har jeg aldrig handlet der, tar min vurdering av saken på generelt grunnlag :wink: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 I den tråden som yummy stengte, gjorde trådstarteren ALLEoppmerksom på at her MÅTTE det være feil i Ram-prisene til Databutikken ! Ingen tvil om det. Tråden ligger lagret hos HW.no og alle kan printe den ut, også databutikken. OK, tenkte mange, nå skal vi utnytte situasjonen og håpe på det beste De fleste her i Forum har meget bra peiling på Ramprisene og det kom også helt klart frem at når en Webbutikk/en ansatt gjør en feil så griper man sjansen. Moralsk sett er denne saken helt forkastelig, noen har gjort en tabbe hos Databutikken, og når noen tviholder sine antatte juridiske krav ovenfor Databutikken så blir saken patetisk. Man visste jo på forhånd at prisene måtte være feil ! Databutikkens håndering av saken er en katastrofe i seg selv. Noen i firmaet bekrefter tilbudet, antakeligvis uten kontroll/fullmakter til dette. Og når man setter i gang en dekkoperasjon i tillegg til en tidligare tabbe så blir butikkens troverdighet lik 0 Personlig har jeg aldrig handlet der, tar min vurdering av saken på generelt grunnlag :wink: du kan godt si det på den måten ja, det er jo selvfølgelig en del personer som har prøvd seg bare for å se om det går selv om de er klar over at varen kanskje er feilpriset, men så har du jo også resten som handler der. hva om ikke disse er klar over at det gjelder en feilprisning ? det lille jeg vet om saken, samt at det gjelder databutikken, får meg til å tro at dette er er stunt av databutikken for å trekke til seg flere kunder ved å smelle opp et tilbud som de senere ror seg unna. når de får bekreftelse fra databutikken på varen så har databutikken samtidig bekreftet at prisen ER rett..det er en del nettbutikker som har feilpriset varene sine, når de da har fått et temmelig høyt antall bestillinger så har de med en gang sendt mail til hver enkelt og beklaget feilen..når databutikken godkjenner en bestilling så har de nok dobbeltsjekket den for å forhindre tabber, hadde de dog ikke gjort det i dette tilfellet så kunne de fortsatt tatt å mailet personene og beklaget at det har opptstått en feil, tror nok de fleste ville godtatt det uten særlige problemer.. det er vel ikke en eneste nettbutikk det siste året som har godkjent en bestilling av en vare som er feilpriset ? de dobbeltsjekker jo bestillingen, virker litt merkelig at en butikk ved et uhell godkjenner et STORT antall bestillinger uten å oppdage "feilen" Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Poenget er at det ikke er snakk om en tabbe hos dem, men forsøk på et råttent salgstriks som vi avslørte! Databutikken har alltid vært noen skabber, men denne gangen gikk de langt (les: laaangt) over streken, og sånn kan vi bare ikke akseptere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå