Malvado Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Hei alle, fikk faktisk i dag en knall mail fra paul watkins som jobber i corsair : I have re-checked the recent order coverage and Datorbutiken have been shipped some TWINX512-4000 parts during the past week, so it must be an error on their part. If you ask them again, they should be in a position to get you the parts. Paul Watkins Corsair Memory Tel: +41 22 756 0170, Mob: +41 79 346 0486, Fax: +41 22 756 0871 17a, ch. de la Bergerie, CH-1236 Cartigny (GE), Switzerland. www.corsairmicro.com Med andre ord, vi bør alle sammen sende inn e-mail og kreve til databutikken at di sender oss varene som vi har bestilt til avtalt pris. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har sendt krav selv til databutikken så jeg avventer nå et svar av dem, sannheten er faktisk at di ikke lenger kan si at varen var feilpriset, siden di skyldte på at den var umulig å få tak i noe som faktisk var løgn (siden vi fikk bevis fra corsair). Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Jeg har også sendt mail hvor jeg ber om en forklaring. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Dette er en sak for forbrukerrådet. Jeg har selv kjørt en lignende sak ang. mobiltelefoner hvor nettbutikken ikke hadde opplyst at prisen forutsatte abbonement. Jeg ville ikke tatt dette ut i media (TV2 hjelper deg e.l.) før forbrukerrådet har sett på det. Media kan gi butikken en reklame effekt som de kan tjene på. (Har jobbet for et firma som ble frastjålet en hel trailer med varer, og det ble beregnet at reklameverdien av media oppslagene var verdt mer enn verdien av varene!) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Nå folkens, Er det bare å hilse Databutikken hei og si at vi skal ha minnet. De har det på lager og vi vil ha det NÅ! Corsair har jo bekreftet det, jo flere som klager, jo større blir sjansen for at vi får varene. Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Har sendt noen mailer de siste dagene. Ingen av dem er hverken uhøflige eller på annen måte ufine, men overhode ingen tilbakemelding. Er det noen av dere som i det heletatt får respons fra Databutikken ? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har sendt noen mailer de siste dagene. Ingen av dem er hverken uhøflige eller på annen måte ufine, men overhode ingen tilbakemelding. Er det noen av dere som i det heletatt får respons fra Databutikken ? De gangene jeg har sendt mail har det gått alt fra 1 til 10 dager før de svarte. Sendte f.eks en mail til Databutikken 15. August og fikk ikke svar før 25. August! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Fikk svar fra Datorbutikken nettopp, her er en kopi av mailen : Den produkten har utgått och kommer tyvärr inte att kunna levereras igen. Med vänlig hälsning Peter/Kundtjänst datorbutiken.com -------------------------------------- Below is the result of your feedback form. It was submitted by malvado on Thursday, September 4, 2003 at 12:59:38 --------------------------------------------------------------------------- realname: email: Kund_ID: Att: Adress: Postnr: Ort: Trondheim Tel1: Tel2: Ordernr: msg: Hei! Bestilte følgende komponenter den 1 september: 1 st 512TWXCA500 (Corsair TWINX512-4000 512Mb (2x256Mb) DDR PC4000 500Mhz CAS3 with Black Heatsink (AMD OK)) á 716.13, totalt 716.13 kroner ekskl moms 1 st FRAKT (Fraktkostnader) á 95.00, totalt 95.00 kroner ekskl moms 1 st PF (Postförskottsavgift) á 40.00, totalt 40.00 kroner ekskl moms Ordreverdi ekskl moms: 851.13 Moms: 204.27 Å betale: 1055.40 Fikk senere den 3 september melding om at denne varen var umulig å få tak i eller at den var ikke tilgjengelig i sortimentet, tok derfor kontakt med Corsair og fikk til svar : I have re-checked the recent order coverage and Datorbutiken have been shipped some TWINX512-4000 parts during the past week, so it must be an error on their part. If you ask them again, they should be in a position to get you the parts. Paul Watkins Corsair Memory Tel: +41 22 756 0170, Mob: +41 79 346 0486, Fax: +41 22 756 0871 17a, ch. de la Bergerie, CH-1236 Cartigny (GE), Switzerland. www.corsairmicro.com Så jeg ber dere sende meg rammen til prisen som har blitt avtalt. Med vennlig hilsen Malvado ------------------------------------------------------------------------------------ Oppdatering : Har tatt kontakt med Paul watkins og sendte mail som er over til ham med en liten forklaring på hva som har skjedd. I dette tilfellet har Datorbutikken brukt villedende markedsføring da di har solgt et corsair produkt til lav pris for å trekke kunder til sine websider. Poster svar fra Paul så snart jeg får mailen. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Ja, det synes jeg du burde gjøre. Går ikke an å oppføre seg den måten som Databutikken gjør Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Har fått en noe skuffende mail fra Paul, poster den her : In this case, I can only advise you to get the product elsewhere. In the meantime, I will work to fix this situation. I am sorry for the inconvenience this has caused you. Paul Paul Watkins Corsair Memory Tel: +41 22 756 0170, Mob: +41 79 346 0486, Fax: +41 22 756 0871 17a, ch. de la Bergerie, CH-1236 Cartigny (GE), Switzerland. www.corsairmicro.com Men uansett pga lovgivning så er datorbutikken nødt til å levere varen til oss, di har jo bekreftet at prisen var riktig og i følge corsair så har jo varene blitt sendt til dem i forrige uke... Skal høre med yummy om det går bra å ordne en egen sign up tråd her i forumet , ber alle som har fått bekreftelse på at det var riktig pris fra datorbutikken til å ta kontakt med meg per pm. Lenke til kommentar
t0rminat0r Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Her er svaret jeg fikk etter å ha lagt inn klage. Alla Corsair har utgått ur vårat sortiment och kommer inte att säljas av oss efter de som finns kvar på våran sida har skickats. . Med vänlig hälsning Peter/Kundtjänst datorbutiken.com :-? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Så det datorbutiken.com mente med at varen var utgått var at den var utgått fra DEMS varesortiment, hmm... Sleipt, men det løser jo problemet dems. Kan ikke selge noe de ikke har... des,OUT! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Så det datorbutiken.com mente med at varen var utgått var at den var utgått fra DEMS varesortiment, hmm... Sleipt, men det løser jo problemet dems. Kan ikke selge noe de ikke har... des,OUT! Men hvorfor sender di ordrebekreftelse i det hele tatt?, og hvis du ser på websidene til dem så ser du di har masse corsair varer. Derimot så har di lygget om di brikkene som har blitt bestilt og prøver å ro seg unna... Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Så det datorbutiken.com mente med at varen var utgått var at den var utgått fra DEMS varesortiment, hmm... Sleipt, men det løser jo problemet dems. Kan ikke selge noe de ikke har... des,OUT! Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Nei nei nei, dette et for dårlig av databutikken... Jeg har fått bekreftelse på at det minnet har de og skal sendes, men fikk også samme mail som andre om at jeg skal velge en annen vare. Vi kan jo eventuelt si til databutikken ; GREIT vi velger en annen rambrikke til 888kr også tar OCZ Technology 2x256Mb DDR PC3700EL 466MHz CAS2 Gold Series (AMD OK) eller noe lignende til samme pris ? Jeg lar de ikke slippe unna dette, jeg skal ta en W.Bush på de her Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Bra at dere poster tilbakemeldinger om mail dere får fra databutikken og corsair. Selv får jeg ikke antydningen til svar, selv om jeg har sendt flere seriøse mail. Uansett hvor mye de prøver å ro seg unna, kan vi ikke godta noen patetiske unnskyldninger. De prøvde seg på en bløff og ble gjennomskuet. Let's go all the way... Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 det kan ikke hende at di selger ramen så billig fordi at di skal slutte og selge den da? :oops: men er jo rart at INGEN får ramen da Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Kort oppsummering: 1, Databutikken annonserer rimelig minne på sin webshop. Endel personer/brukere velger å bestille. 2, De som har bestillt får tilsendt ordrebekreftelse. 3, Det blir sådd tvil om prisen er en trykkfeil. Ansatte fra Databutikken avkrefter dette og bekrefter at det er korrekt pris. 4, Databutikken justerer opp sine påriser på webshopen. 5, Databutikken fjerner Corsair minne fra sin webshop. 6, Databutikken sender mail til de som har bestillt hvor det påstås at varen er umulig å skaffe. 7, Corsair avkrefter at det er problemer med leveringen av denne type mine og at Databutikken nettopp har fått tilsendt disse. 8, Databutikken snur om og sier nå at varen er utgått fra deres sortiment. Lovverket er temmelig klart og Databutikken er fortsatt ansvarlig for å fremskaffe varen da produsent avkrefter at det er problemer med levering: http://www.lovdata.no/all/tl-19880513-027-006.html: § 23. Rett til oppfyllelse. (1) Kjøperen kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse. Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller for så vidt oppfyllelse vil medføre så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Konklusjon vi fortsetter kampen HW vs Databutikken. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Bra oppsummering TheMatrix.. Er egentlig en god del vi kan gjør, det ene er å kjøre dem til de sender de forbaska brikkene, det andre er å gi opp. Jeg vil gjerne ha den minnebrikka fordi jeg bestilte den, og fikk den ordrebekreftelsen og jeg trenger den.. Som alle andre her som har bestilt. MEN hva og hvem skal sende brev til databutikken med saklig nok innhold til at det blir tatt seriøst ? Vi må ikke spamme dem som helsikke med tull, da blir vi tatt useriøse og kan glemme ram-brikkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå