Gå til innhold

Databutikken, svindel, feil eller.... ?


Anbefalte innlegg

Advarsel! Vår moderator sjef Yummi har lat meg aller nådigst starte en ny tråd på tema. Vennligst unngå at tråden blir stengt igjen (Jada jeg sitter i glasshus)

 

(Se forøvrig denne http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...1169432#1169432 )

 

Vedr. lovligheten i Databutikkens behandling av bestillingene:

 

Wolwerine:

 

http://www.lovdata.no/all/tl-19880513-027-006.html: § 23. Rett til oppfyllelse. (1) Kjøperen kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse. Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller for så vidt oppfyllelse vil medføre så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. (2) Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan kjøperen kreve oppfyllelse når ikke dette etter den tid som er gått, vil være vesentlig mer tyngende eller få en annen karakter enn selgeren kunne forutse eller det for øvrig vil være urimelig å kreve oppfyllelse. (3) Kjøperen taper sin rett til oppfyllelse om han venter urimelig lenge med å fremme kravet. Man kan nok si at det er en stor ulempe for butikken å selge RAM-en til 888,- istedenfor en pris på nærmere 2000,- som vil være vanlig for denne varen. På en annen side, en ansatt hos butikken bekreftet prisen på 888,-. Jeg mener butikken burde ha valgt en helt annen løsning enn å trekke RAM-en bort fra websiden med en tydelig falsk forklaring (noe andre har undersøkt). Det de gjør er jo da å bekrefte at de mener prisen var riktig, men de kan ikke levere likevel siden de ikke kan skaffe varen. Noen innspill på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt står og faller på om det kan bevises at det ikke er produksjonsstans/mangle på varen.

Hvis vi klarer å bevise dette så gjenstår det å se om dette kan argumenteres som til ulempe for selgeren.

Er enig med de som sier at det ikke kan argumenteres for feilprising da jeg selv har mottat e-post om at dette er riktig pris (håper noen tok vare på den da jeg selv har vært litt ivrig på delete-knappen)

 

Hva mener de med dette?

Vi ber deg ta en titt på vår hjemmeside for å velge alternative komponenter

Vil det si at de har en liste over andre komponenter vi kan bytte ut i orderen, eller betyr det avbestill/bestill nytt?

 

btw; en syklon nå fører ikke til mangel før om en stund.[/code]

Lenke til kommentar

Fikk svar nettop fra Corsair, her er en del av svaret :

 

Hi Malvado, it sounds like they are confused.

I will send a mail to them making them aware of the problem. If you get no

satisfaction after a couple of days, I will tell you where else you can find

the parts.

 

 

Paul Watkins

Corsair Memory

 

Med andre ord, Databutikken lyger nå offisielt (tolker svaret som at rammen er disponibel), er det noen som er i tvil kan dere sende meg en pm så skal dere få en kopi av mailen.

Lenke til kommentar
Databutikken har vel aldri hatt et spesielt godt rykte. Kjenner mange personer som aldri kommer til å handle derfra igjen p.g.a dårlig kundebehandlig :roll:

 

Joda, men hvis vi kan sette de fast for noe så plager det ikke meg. Hvis vi kan bevise foul play så er jeg instilt på å lage bråk :grumpy:

Lenke til kommentar

Synes de jaggu skal få lide nå og gi oss rammen vi har krav på. Hadde de bare sagt at de hadde feilprisa rammen og desverre ikke selge oss den til kr. 888,- så hadde jeg repektert det, men når de første bekrefeter at priser er riktig og så trolig lyver om tilgangen på denne rammen har jeg ingen medfølelse. Er alt for mange useriøse web-shopper der ute :evil:

Lenke til kommentar

Hva med i første omgang å lage et brev som refererer til lovverk, mailen fra Corsair samt deres mail til oss vedr. problemer. Dette brevet sender vi alle som har bestilt til Databutikken og ber om tilbakemelding når vi får minnet?

 

Om vi ikke får svar så kan vi alle purre en gang hver dag til det skjer noe.

Imellomtiden så kan vi jo gi karakter til dem her på forumet.

Lenke til kommentar

husk at det fortsatt ikke er bevist noe "svindel" her. Jeg for min del vil gjerne vente på at Malvado får litt mer info fra Paul W. Han har nå fått en kopi av ordrebekreftelsen vår, og skal snakke litt hardt (håper jeg) med databutikken.

 

*venter i spenning på Malvado*

Lenke til kommentar
Sikkert et dumt forslag men.....

 

Hva med å sende en mail til tv2 hjelper deg? :shrug:

 

Tja, hvorfor ikke? Hvem skal lede dette? Vi må ha en talsmann og organisere litt.

Bestillte ikke selv, men hjalp noen å bestille, og med Corsair på vår side tror jeg vi har dynamitt for svindlere.

Lenke til kommentar
Databutikken har vel aldri hatt et spesielt godt rykte. Kjenner mange personer som aldri kommer til å handle derfra igjen p.g.a dårlig kundebehandlig :roll:

 

Nei, aldri mer hverken Databutikken eller it-butikken for meg nei. Elendig kundeservice hvis det oppstår problemer :evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...