TheMatrix Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Advarsel! Vår moderator sjef Yummi har lat meg aller nådigst starte en ny tråd på tema. Vennligst unngå at tråden blir stengt igjen (Jada jeg sitter i glasshus) (Se forøvrig denne http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...1169432#1169432 ) Vedr. lovligheten i Databutikkens behandling av bestillingene: Wolwerine: http://www.lovdata.no/all/tl-19880513-027-006.html: § 23. Rett til oppfyllelse. (1) Kjøperen kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse. Dette gjelder ikke om det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller for så vidt oppfyllelse vil medføre så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. (2) Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan kjøperen kreve oppfyllelse når ikke dette etter den tid som er gått, vil være vesentlig mer tyngende eller få en annen karakter enn selgeren kunne forutse eller det for øvrig vil være urimelig å kreve oppfyllelse. (3) Kjøperen taper sin rett til oppfyllelse om han venter urimelig lenge med å fremme kravet. Man kan nok si at det er en stor ulempe for butikken å selge RAM-en til 888,- istedenfor en pris på nærmere 2000,- som vil være vanlig for denne varen. På en annen side, en ansatt hos butikken bekreftet prisen på 888,-. Jeg mener butikken burde ha valgt en helt annen løsning enn å trekke RAM-en bort fra websiden med en tydelig falsk forklaring (noe andre har undersøkt). Det de gjør er jo da å bekrefte at de mener prisen var riktig, men de kan ikke levere likevel siden de ikke kan skaffe varen. Noen innspill på dette? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hm... så er vi igang igjen ja. Klart det er forsøk på lureri, og mange av oss har tenkt til å kjøre saken så langt det trengs. Men inntil vi vet hvordan ting utvikler seg, og informerer om dette, så er det ikke mer å si om denne saken føler jeg. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Anmeld dem for svindel, de kan ikke trekke varer de har ut av en webshop bare pga at de har gjort årets bommert. Gjør de feil så la dem lide for det når de er så forbanna slurvete. Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Alt står og faller på om det kan bevises at det ikke er produksjonsstans/mangle på varen. Hvis vi klarer å bevise dette så gjenstår det å se om dette kan argumenteres som til ulempe for selgeren. Er enig med de som sier at det ikke kan argumenteres for feilprising da jeg selv har mottat e-post om at dette er riktig pris (håper noen tok vare på den da jeg selv har vært litt ivrig på delete-knappen) Hva mener de med dette? Vi ber deg ta en titt på vår hjemmeside for å velge alternative komponenter Vil det si at de har en liste over andre komponenter vi kan bytte ut i orderen, eller betyr det avbestill/bestill nytt? btw; en syklon nå fører ikke til mangel før om en stund.[/code] Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Fikk svar nettop fra Corsair, her er en del av svaret : Hi Malvado, it sounds like they are confused. I will send a mail to them making them aware of the problem. If you get no satisfaction after a couple of days, I will tell you where else you can find the parts. Paul Watkins Corsair Memory Med andre ord, Databutikken lyger nå offisielt (tolker svaret som at rammen er disponibel), er det noen som er i tvil kan dere sende meg en pm så skal dere få en kopi av mailen. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Databutikken har vel aldri hatt et spesielt godt rykte. Kjenner mange personer som aldri kommer til å handle derfra igjen p.g.a dårlig kundebehandlig Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Databutikken har vel aldri hatt et spesielt godt rykte. Kjenner mange personer som aldri kommer til å handle derfra igjen p.g.a dårlig kundebehandlig Joda, men hvis vi kan sette de fast for noe så plager det ikke meg. Hvis vi kan bevise foul play så er jeg instilt på å lage bråk Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Synes de jaggu skal få lide nå og gi oss rammen vi har krav på. Hadde de bare sagt at de hadde feilprisa rammen og desverre ikke selge oss den til kr. 888,- så hadde jeg repektert det, men når de første bekrefeter at priser er riktig og så trolig lyver om tilgangen på denne rammen har jeg ingen medfølelse. Er alt for mange useriøse web-shopper der ute Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Hva med i første omgang å lage et brev som refererer til lovverk, mailen fra Corsair samt deres mail til oss vedr. problemer. Dette brevet sender vi alle som har bestilt til Databutikken og ber om tilbakemelding når vi får minnet? Om vi ikke får svar så kan vi alle purre en gang hver dag til det skjer noe. Imellomtiden så kan vi jo gi karakter til dem her på forumet. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jepp, jeg skal hvertfall plage dem hver bidige dag til de holder det de skal. Fint om en som er god til å skrive og som kan referere til diverse paragrafer kan lage et felles skriv som alle sender inn. Noen frivillige? :-? Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 users @ hardware.no vs. databutikken.com to be continued Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Jeg ble svindla for 2000 spenn ALDRI mer databutikken.com for meg. Lenke til kommentar
enden Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 husk at det fortsatt ikke er bevist noe "svindel" her. Jeg for min del vil gjerne vente på at Malvado får litt mer info fra Paul W. Han har nå fått en kopi av ordrebekreftelsen vår, og skal snakke litt hardt (håper jeg) med databutikken. *venter i spenning på Malvado* Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Sikkert et dumt forslag men..... Hva med å sende en mail til tv2 hjelper deg? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Sikkert et dumt forslag men..... Hva med å sende en mail til tv2 hjelper deg? Tja, hvorfor ikke? Hvem skal lede dette? Vi må ha en talsmann og organisere litt. Bestillte ikke selv, men hjalp noen å bestille, og med Corsair på vår side tror jeg vi har dynamitt for svindlere. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Såfremt dere ikke har forhåndsbetalt og sliter med å få tilbake pengene blir vel ikke dette å regne som svindel. Misvisende markedsføring men ikke svindel. Synes nå hvertfall jeg. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Kan vi forbeholde denne posten for ny informasjon i saken takk? Er litt lei av å av å notify-mail bare for å lese enda en "jeg synes sånn og sånn"-post. Lenke til kommentar
ripset Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Databutikken har vel aldri hatt et spesielt godt rykte. Kjenner mange personer som aldri kommer til å handle derfra igjen p.g.a dårlig kundebehandlig Nei, aldri mer hverken Databutikken eller it-butikken for meg nei. Elendig kundeservice hvis det oppstår problemer Lenke til kommentar
rottert Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Gla jeg har vært fornuftig nok å holdt meg til trofaste komplett.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå