Mr Pepe Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Tokk panoramabildet sett ut fra vinduet. Canon kitlens @ 18mm 5 bilder 1 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Dypdykk i arkivet, fra april tatt med GF-2 + 14mm. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Tokk panoramabildet sett ut fra vinduet. Canon kitlens @ 18mm 5 bilder Dette er på ingen måte en kritikk av bildet ditt, men du syndet kraftig med reglene for posting av bilder her. Les starten av tråden Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 HDR - bilde tatt i Storgata i Notodden med Olympus E-P3 m/14-24. Redigert i LR4 m/Nik Silver og Nik HDR 3 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 11. september 2012 Del Skrevet 11. september 2012 Et par til fra meg (kobling, begge er tatt fra samme sted ) 4 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Tub by Kenneth Solfjeld, on Flickr 6 Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Høsten er kommet, og stjernehimmelen kommer frem igjen - klarere og klarere for hver dag. 7 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Fin solnedgang fra dagens skogstur. Ble litt mørkt siden jeg eksponerte etter himmelen. 2 Lenke til kommentar
tomme86 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 (endret) Pano-Saltstraumen by tomme86, on Flickr Saltstraumen Bridge by tomme86, on Flickr Endret 12. september 2012 av tomme86 5 Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Hei Endelig fått tatt noe bilder her før bonden tar kornet nede på marka. Ble tatt i går ettermiddag. Rett før høsten setter inn Pent, men du har slurvet litt med bluringen i overgangen åker/bakgrunn... Fortsetter litt med samme tema.. Hvordan oppskarper du bildene dine? Syntes bildene dine stort sett alltid har veldig god skarphet og detalj gjengivelse =) Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 12. september 2012 Del Skrevet 12. september 2012 Tema: Gammelt og slitt i den maritime sfære. Landfast by Kenneth Solfjeld, on Flickr Chrysler by Kenneth Solfjeld, on Flickr 8 Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 En god latter forlenger livet! 4 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Lokal Orginal OriginalH by Kenneth Solfjeld, on Flickr For å teste fokuset og skarpheten på Nikkor 24-70 på full åping, fant jeg et passende objekt. Fokuset sitter spot on, og skarpheten er meget god. Nikkoren er min venn. Endret 13. september 2012 av Kenneth Solfjeld 2 Lenke til kommentar
AnnetteM Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Hei Endelig fått tatt noe bilder her før bonden tar kornet nede på marka. Ble tatt i går ettermiddag. Rett før høsten setter inn Pent, men du har slurvet litt med bluringen i overgangen åker/bakgrunn... Fortsetter litt med samme tema.. Hvordan oppskarper du bildene dine? Syntes bildene dine stort sett alltid har veldig god skarphet og detalj gjengivelse =) Først må jeg skryte av kamera og objektivet (det jeg bruker mest er 50 mm) så gjør jeg litt etterbehandling i Lightroom Skarper vanligvis opp i Lightroom. Presets kan man laste ned gratis i hauger og lass på nettet. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Et lite knippe bilder fra Island: Den blå lagune Geysiren Strokkur Thing Fields (Þingvellir) Thing Fields Lake Hallgrimskirkja i Reykjavik Endret 13. september 2012 av Andreasfe 8 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Litt mer landbruks-Norge Lenke til kommentar
Populært innlegg Kenneth Solfjeld Skrevet 13. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 13. september 2012 Fortsetter i et rasende tempo her! Elsker å ta bilder av gamle båter og naust. Begynner å bli en slags spesialitet. Hmmm. Traditional scenery from Helgeland by Kenneth Solfjeld, on Flickr Nikon D800 AF-S Nikkor 14-24mm f/2.8G ED ISO50|16mm|f/11|2,5sek. 10 Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Hei Endelig fått tatt noe bilder her før bonden tar kornet nede på marka. Ble tatt i går ettermiddag. Rett før høsten setter inn Pent, men du har slurvet litt med bluringen i overgangen åker/bakgrunn... Fortsetter litt med samme tema.. Hvordan oppskarper du bildene dine? Syntes bildene dine stort sett alltid har veldig god skarphet og detalj gjengivelse =) Kommer ikke helt frem av siteringen om hvem du sikter til Dan, så jeg svarer like gjerne jeg også om hvordan jeg gjør det også... Jeg justerer RAW-fila først i ACR, og åpner det i PS. Her kjører jeg en vanlig USM oppskarping på det orginale bildet. Deretter bruker jeg et skalering- og oppskarpingsscript som jeg fant her (men jeg bruker en eldre versjon v0.6, dette er V0.8. Har prøvd den nye versjonen, men synes den eldre er bedre). Her kan jeg bestemme størrelsen på bildet og hvor mye oppskarping, jeg bruker alltid det laveste nivået siden jeg alt har skarpet opp litt med USM. Det funker stort sett bra, men av og til blir det for oppskarpet, da går jeg tilbake og fjerner USM og bruker bare scriptet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. september 2012 Del Skrevet 13. september 2012 Greetings from Skagen. 7 Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 14. september 2012 Del Skrevet 14. september 2012 A Stormful Day by Fredrick Fjeldsbø Photography, on Flickr 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå