Alt-Ctrl Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Noen som vet hvilken BMW dette er? tviler på at det er en BMW, de har brukt den nyreformet grillen siden 30tallet, og før det så de ut som T-forder hele gjengen Det er faktisk en BMW, og tror er eneste jeg har sett bilder av som ikke har den nyreformete grillen - denne heter BMW 340 Takker så meget. Måtte søke på google for å sjekke, ser ut til at det stemmer Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Tørket støv av min gamle Nikon 55mm f/2.8 AI-s Micro-Nikkor for å se hvordan den tedde seg på D800. Noen av mine gamle analoger ble modeller denne gang. Fikk likevel bare testet den på f/8 på grunn av kranglete blenderlameller. Måtte ta av objektivet og vri blenderringen frem og tilbake til jeg fikk bevegelse i lamellene. Forhåndsinnstilte dem på f/8 og skrudde den på igjen. Et velkjent problem med dette glasset. Dessverre. Testresultatene gav meg bakoversveis. Dette glasset er skarpt som varm katana i smør på D800. Følte ingen behov for oppskarping. Lurer på om det er verdt å få blenderlamell-problemet fikset, og hva vil det evt. koste? Jeg har dette objektivet liggende og slenge, med akkurat samme problem. Forskjellen er at jeg _har_ fått det "fikset" (hos Interfoto). Kostet en god del (husker ikke nøyaktig hvor mye), og ble bra...for en stakket stund. Ikke lenge etter var det akkurat det samme problemet med olje på blenderlamellene. Konklusjon: Det er ikke noe poeng å sende det inn noe sted for å få det fikset. Imidlertid har jeg stygge planer (hvis jeg nå en gang får mannet meg opp til det) om å forsøke å rense opp litt selv. Fant illustrert beskrivelse på nettet om hvordan å gå frem: http://www.akikorhon...kor-55mm28-ais/ Lykke til hvis du orker å forsøke. Kan gi rapport hvis jeg skulle orke å sette i gang et stykke lenger inn i fremtiden. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Måtte dessverre gå før den virkelige moroa begynte, men her er par fra lørdagens flymoro i Oslo: Jisses, er det spøkelser her? Hyggelig at du stakk innom i alle fall. Hadde et ambivalent oppmøte selv. Visste egentlig at det skulle være flyoppvisning, men kom ikke på det før jeg hørte flyduren på en innkjøpsrunde. Stakk da ned på festningen for å kikke litt, og gremmet meg fordi jeg ikke hadde kameraet med (amatøøør!). PS! Ble bare halvskadet av bokeh'en. Lenke til kommentar
tomme86 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Anders Knudsen by tomme86, on Flickr 3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Noen som vet hvilken BMW dette er? tviler på at det er en BMW, de har brukt den nyreformet grillen siden 30tallet, og før det så de ut som T-forder hele gjengen Det er faktisk en BMW, og tror er eneste jeg har sett bilder av som ikke har den nyreformete grillen - denne heter BMW 340 Den fant jeg ikke i BMW sitt historiearkiv, da lærte jeg noe nytt i dag også. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Noen som vet hvilken BMW dette er? Er logoen rød, og ikke blå? I så fall er det en EMW, og ikke en BMW. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Er nok en BMW 340 som fo2re sier Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Er nok en BMW 340 som fo2re sier Blå logo med andre ord Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Ja, ganske sikker på det. Kan sjekke når jeg kommer hjem. Men ut fra bildene på google så stemmer det rimelig greit. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Ja, ganske sikker på det. Kan sjekke når jeg kommer hjem. Men ut fra bildene på google så stemmer det rimelig greit. En rask sjekk på Google tilsier at det like gjerne kan være en EMW også. Det er fordi BMW 340 ble etterhvert solgt som EMW 340. De ble produsert på fabrikken i Eisenach, som lå i DDR da Tyskland var delt. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Det står i hvert fall BMW i logoen. Kollegaen som var med meg tok bilde av den bakfra, mener det stod noe mer der. Kan få sjekka ut det. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Tørket støv av min gamle Nikon 55mm f/2.8 AI-s Micro-Nikkor for å se hvordan den tedde seg på D800. Noen av mine gamle analoger ble modeller denne gang. Fikk likevel bare testet den på f/8 på grunn av kranglete blenderlameller. Måtte ta av objektivet og vri blenderringen frem og tilbake til jeg fikk bevegelse i lamellene. Forhåndsinnstilte dem på f/8 og skrudde den på igjen. Et velkjent problem med dette glasset. Dessverre. Testresultatene gav meg bakoversveis. Dette glasset er skarpt som varm katana i smør på D800. Følte ingen behov for oppskarping. Lurer på om det er verdt å få blenderlamell-problemet fikset, og hva vil det evt. koste? Jeg har dette objektivet liggende og slenge, med akkurat samme problem. Forskjellen er at jeg _har_ fått det "fikset" (hos Interfoto). Kostet en god del (husker ikke nøyaktig hvor mye), og ble bra...for en stakket stund. Ikke lenge etter var det akkurat det samme problemet med olje på blenderlamellene. Konklusjon: Det er ikke noe poeng å sende det inn noe sted for å få det fikset. Imidlertid har jeg stygge planer (hvis jeg nå en gang får mannet meg opp til det) om å forsøke å rense opp litt selv. Fant illustrert beskrivelse på nettet om hvordan å gå frem: http://www.akikorhon...kor-55mm28-ais/ Lykke til hvis du orker å forsøke. Kan gi rapport hvis jeg skulle orke å sette i gang et stykke lenger inn i fremtiden. Det DIY prosjektet der, tror jeg ikke jeg kommer til å begi meg inn på. Djeezez! Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Mange takk polljen og Keyzer28, hyggelig at dere likte inntrykket Tor Ditt bilde skulle ha minst 4 "liker" til Kan bare si takk for responsen Tor Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) The Calm by Fredrick Fjeldsbø Photography, on Flickr Endret 6. september 2012 av fredderen 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg tomme86 Skrevet 6. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 6. september 2012 10 Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Saab Sonett fotografert på Saab Car Museum i Trollhättan. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 The Drama by Fredrick Fjeldsbø Photography, on Flickr 3 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Sign by timbast_, on Flickr 4 Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Snart ferdig med Bilens Dag Nikon D800 + Tamron 28-75mm f/2.8 by emmkayfive, on Flickr Nikon D800 + Tamron 28-75mm f/2.8 by emmkayfive, on Flickr 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå