Keyzer28 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Bra serie! Liker spesielt godt det første. Det var meget stilig! Får vel slenge ut noen etter hvert jeg også, men jeg slet med plass, masse folk og den forbanna sola (jeg også). Ellers funka 400mm greit, men et backupkamera med en normalzoom til deler av showet til franskmennene hadde gjort seg. Enig i at det var alt for mye venting. Samtidig var det alt for mye folk og jeg hadde alt for lite vann og mat, plassen min var ok i starten men ubrukelig mot slutten, så da franskmennene kom var jeg drittlei og ville hjem. Takk for det, måtte jo prøve å bruke sola til noe fornuftig... Hadde heldigvis med meg vann, så det gikk bra. Tålmodigheten når det gjelder slike ting som dette er heldigvis ganske god. Hvor stod du hen da? Var forsåvidt god plass utpå brygga der jeg stod, ble vel en del flere de da franskmennnene nærmet seg. Jeg stod her, de ytterste meterene var sperret grunnet filmkamera og at det var et par franskmenn som hadde kommunikasjon med flyene som stod der. Jeg sto på festningen, på det midterste platået. Det var ganske greit, selv om de fleste flyene kom inn fra bak meg, og det ble dermed en del flyrumper. Hadde også et tre som tok av litt for sola store deler av dagen. Det var først rundt fire at sola virkelig ble et problem. Jeg var ikke smart nok til å bruke sola til annet enn å irritere meg over den. Angrer litt på det nå, men det er sånt jeg lærer av, så det tar jeg med meg. Det er et ufattelig antall bilder jeg har. Fylte opp et 32 gb minnekort, så sorteringsarbeidet er mildt sagt kjedelig. Sitter og styrer litt med det nå. Men man lærer litt av sånt. Jeg ser f.eks. at jeg har rimelig grei kontroll på eksponering under vanskelige forhold og fokusering (det er nesten irriterende at jeg ikke kan slette flere bilder fordi de er ute av fokus eller feileksponert), mens jeg var alt for lite kreativ. F.eks. burde jeg sørget for bevegelse i propeller, og jeg burde brukt sola til min fordel istedet for å irritere meg grønn over den. Ser du forresten i søkeren når du tar et bilde som det første over? Jeg fulgte en fugl tidlig en morgen i fjor og kom i skade for å kikke rett inn i sola som nettopp hadde stått opp, og jeg hadde problemer med øyet i et døgn etterpå, så jeg har ubevisst blitt litt redd for å bevege meg for nære den. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Jeg var også på flyshow, men kun siste timen: Det var da det var mest spennende... Artig detalj på det 3. bilde hvor 7 fly slipper hvit røyk mens det 8. slipper blå, sikkert en glipp. Kanskje vi skulle ha opprettet en egen "flyshowbilde"-tråd? Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Jeg sto på festningen, på det midterste platået. Det var ganske greit, selv om de fleste flyene kom inn fra bak meg, og det ble dermed en del flyrumper. Hadde også et tre som tok av litt for sola store deler av dagen. Det var først rundt fire at sola virkelig ble et problem. Jeg var ikke smart nok til å bruke sola til annet enn å irritere meg over den. Angrer litt på det nå, men det er sånt jeg lærer av, så det tar jeg med meg. Det er et ufattelig antall bilder jeg har. Fylte opp et 32 gb minnekort, så sorteringsarbeidet er mildt sagt kjedelig. Sitter og styrer litt med det nå. Men man lærer litt av sånt. Jeg ser f.eks. at jeg har rimelig grei kontroll på eksponering under vanskelige forhold og fokusering (det er nesten irriterende at jeg ikke kan slette flere bilder fordi de er ute av fokus eller feileksponert), mens jeg var alt for lite kreativ. F.eks. burde jeg sørget for bevegelse i propeller, og jeg burde brukt sola til min fordel istedet for å irritere meg grønn over den. Ser du forresten i søkeren når du tar et bilde som det første over? Jeg fulgte en fugl tidlig en morgen i fjor og kom i skade for å kikke rett inn i sola som nettopp hadde stått opp, og jeg hadde problemer med øyet i et døgn etterpå, så jeg har ubevisst blitt litt redd for å bevege meg for nære den. Ble vel ca 1100 bilder her, men mange like (serier) så slettejobben går greit. Tittet i søkeren, men lukket øynene da solen nærmet seg og skjøt blindt. Edit: Slettet litt siteringer. Endret 2. september 2012 av awesnes Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Ganske nøyaktig samme antall som meg. Hadde vel rett under 1200 eksponeringer. Nå sitter jeg igjen med 331 etter hard sletting. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 T-Bird Nikon D800 + Tamron 28-75mm by emmkayfive, on Flickr Nikon D800 + Tamron 28-75mm by emmkayfive, on Flickr Nikon D800 + Tamron 28-75mm f/2.8 by emmkayfive, on Flickr 4 Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Var også på flyshow i går. Fz150, iso 200, 600mm ekvivalent, litt beskåret. E-M5 m/Panasonic 100-300 @150mm, F6.3, Iso 400 Edit: La til Blériot XI, også med E-M5 Endret 2. september 2012 av seriksen 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg ulfgre Skrevet 2. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2012 Gammel bil i gamlebyen.. Håndholdt, Canon 5D, 35mm f2.0 1/30 sec, ISO 2500 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg Keyzer28 Skrevet 2. september 2012 Populært innlegg Del Skrevet 2. september 2012 Noen fra flyshowet i går. 10 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Utrolige bilder! - synd den måka ødela litt... Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Thanks. Jeg valgte bildet med måka fordi jeg tror det er den piloten snur seg etter. Har to til, et med måka foran og et der den er skjult av vingen, og det ser nesten ut som om han forsøker å svinge unna måka. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Ble skikkelig tøft jubileumsutgaven de lagde av F-16, flotte flybilder ! Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Panorama av en fantastisk utsikt fra Gammelveten på Senja i dag. Tatt med GF-2 og 14mm. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 4 raske fra gårsdagens Vestvatn Jam. Party Compagniet Maiden Norway (Iron Maiden tribute band) med flammekastere Maiden Norway vokalist, som faktisk gjorde en meget bra fremføring! Til slutt, Banana Airlines, her under sangen "yes we have no bananas" hvor noen på første rad kastet opp bananer. 1 Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Tatt med 50m 1.8g. Endret 2. september 2012 av Jann. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Noen bilder fra gårsdagens fototrefftur sør for Trondheim Denne stolen ble brukt som fotomodell av de fleste Steintekstur i blått og "kobber" Rot i sjøkanten Lilla blomst i grønt 4 Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Endelig fått meg internett her i Lofoten. Enjoy Mountain Light by Fredrick Fjeldsbø Photography, on Flickr 5 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Retake fra Rudskogen... 5 Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 (endret) Som vanlig har jeg vært ute å knipset surfere på Saltstein i dag. S99 by Jostein Nilsen, on Flickr Motlys kan brukes S100 by Jostein Nilsen, on Flickr Endret 2. september 2012 av josteinsen 2 Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Noen bilder fra Flyshowet på Jarlsberg. Alle med Olympus E-M5 og Oly 40-150mm, ikke akkurat kameraet du tar med på slike ting. Heldigvis er jeg ikke en ivrig flyronker 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 Pursuit Striper I Striper II Loop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå