winmedi Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Hei jeg har helt ny bygge pc som jeg bygget idag. Problemet er at jeg har koblet til alt rett og får denne meldingen på skjermen. please power down and connect the pcie power cable for this graphics card Ja, jeg har koblet pcie kablene riktig og alt. Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) For svak strømforsyning? Du må gjerne oppgi specs på oppsettet ditt Endret 31. august 2012 av untouch4ble Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Jeg har fikset problemet. Problemet var at skjermkortet ikke var helt i. Men jeg lurer på en ting. Hvorfor viser maskinen at chassis fan 1 speed er 413rpm og blir høyere og lavere. Skriften er rød. Er det noe jeg bør fikse? Endret 31. august 2012 av winmedi Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Hvordan viser maskinen deg dette da? Gjennom et program gjerne, men hvilket? Rød skrift betyr bare at turtallet er for laft utifra programmets preferanser, ikke at det nødvendigvis er noe galt. Litt avhengig av type vifte så må man vanligvis lavere enn 400rpm før viften truer med å stoppe. Hvis du vil forsikre deg så ta en titt på viftene og se til at de spinner uten problemer. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 Ser det i bios siden maskinen er helt ny og har ikke installert os enda. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Du kan på de fleste hovedkort sette opp en vifteprofil i BIOS hvis du synes de spinner for sakte. Uansett, jeg ville ikke brydd meg så hardt så lenge det bare er snakk om en chassisvifte og turtallet strengt tatt ikke er "kritisk" lavt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå