TheConvict Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Har fått svar fra lånekassen om at jeg får 910,- i skoestipend for hele året. (VG1). Dette er veldig lite for meg da jeg bor langt fra skolen, trenger månedskort og ikke minst mat på skolen. Har jo 0 inntekt, så blir et stort problem for meg... Folk i klassen min får opp til 20,000,- i året.. Må si Lånekassen sliter litt med å fordele riktig for de som virkelig trenger det.. Noen muligheter for å søke om mer`? Og isåfall, hvordan? Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) nei det er nok ikke mulig å søke om mer, jeg får bare 800 i året. har fått det de siste åra. noen får mye mens andre får lite, sånn har det alltid vært Endret 1. september 2012 av LiNwin Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Har fått svar fra lånekassen om at jeg får 910,- i skoestipend for hele året. (VG1). Dette er veldig lite for meg da jeg bor langt fra skolen, trenger månedskort og ikke minst mat på skolen. Har jo 0 inntekt, så blir et stort problem for meg... Folk i klassen min får opp til 20,000,- i året.. Må si Lånekassen sliter litt med å fordele riktig for de som virkelig trenger det.. Noen muligheter for å søke om mer`? Og isåfall, hvordan? *må ha mat på skolen* Hørt om matpakke fra hjemmet? Bor du hos mor og far, eller har du eget sted å bo? (regner med du bor hjemme, men må bare spørre) Beløpet du får har vel rett og slett noe med inntekten til dine foreldre å gjøre. Ikke mye man kan gjøre med dette. Får du ikke dekket månedskort fra skolen mon tro? Eller bor du under 6 km fra skole? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Det er mulig å øke inntekten sin, i hvert fall om den er på 0,- Jeg jobbet helger + et par ettermiddager i ukedagene gjennom hele videregående, blant annet for å betale for busskort/bensin til moped, mat, skolebøker osv. Ja, det er kjedelig, men en må faktisk ikke gi slipp på så mye som en gjerne frykter. En annen fordel er at om du har en jobb der det stilles krav til deg, og hvor du faktisk får en del ansvar så skjønner du raskt hvor lett du egentlig har det på skolen. Endret 31. august 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
TheConvict Skrevet 2. september 2012 Forfatter Del Skrevet 2. september 2012 Har fått svar fra lånekassen om at jeg får 910,- i skoestipend for hele året. (VG1). Dette er veldig lite for meg da jeg bor langt fra skolen, trenger månedskort og ikke minst mat på skolen. Har jo 0 inntekt, så blir et stort problem for meg... Folk i klassen min får opp til 20,000,- i året.. Må si Lånekassen sliter litt med å fordele riktig for de som virkelig trenger det.. Noen muligheter for å søke om mer`? Og isåfall, hvordan? *må ha mat på skolen* Hørt om matpakke fra hjemmet? Bor du hos mor og far, eller har du eget sted å bo? (regner med du bor hjemme, men må bare spørre) Beløpet du får har vel rett og slett noe med inntekten til dine foreldre å gjøre. Ikke mye man kan gjøre med dette. Får du ikke dekket månedskort fra skolen mon tro? Eller bor du under 6 km fra skole? Blir 5 km, 1 km for lite :/ Det er mulig å øke inntekten sin, i hvert fall om den er på 0,- Jeg jobbet helger + et par ettermiddager i ukedagene gjennom hele videregående, blant annet for å betale for busskort/bensin til moped, mat, skolebøker osv. Ja, det er kjedelig, men en må faktisk ikke gi slipp på så mye som en gjerne frykter. En annen fordel er at om du har en jobb der det stilles krav til deg, og hvor du faktisk får en del ansvar så skjønner du raskt hvor lett du egentlig har det på skolen. Jobb hadde vært det beste, har søkt flere steder, men får ikke jobben Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 2. september 2012 Del Skrevet 2. september 2012 For det er rettferdig at folk skal jobbe og betale skatt for at du skal slippe å måtte ta med matpakke, åhhhhh livet er jo så urettferdig! Du får stipend utifra det foreldrene dine tjente for 2 år tilbake, så nei, trukke det er noen mulighet for å få mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå