Tooooom Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Hei! Jeg fant en del deler til et surround sound anlegg, men jeg fikk ikke helt til å koble det sammen slik at det fungerer! Så lurte på om det er mulig å få hjelp, og om jeg er på den rette plassen! Har ingen peiling på lyd anlegg, så beklager viss jeg bruker feil ord på de diverse komponentene jeg har funnet! Dette er en av de høytalerene jeg fant (har en til stående lengre bake) Slik koblet jeg den til, håper det er riktig kabel :S Slik koblet jeg den til Reciveren(?) i og med at den hadde kun "hvit/rød" inn/utgang, så hadde jeg kun muligheten til å koble den til en gammel DVD spiller! håper at jeg ikke var helt på bærtur! Håper å kunne skaffe meg en "rød/hvit" kabel til 3,5mm slik at jeg kan koble til PC'en viss det i det hele tatt er mulig! DVD-spilleren Maskinene jeg brukte Litt nærmere bilde av reciveren viss det hjelper noe? Håper noen kan hjelpe meg! Hadde veldig lyst å ta i bruk det anlegget! noen som kjenner til komponentene som kan si meg om det er verdt å prøve å få det i gang? eller er det så gammelt at det bare er å kaste? Mvh Tommy Endret 31. august 2012 av Tooooom Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Skjønte ikke helt hvordan spiller og receiver var koblet. To av bildene er identiske. Ellers ser det ikke så galt ut, men du kan ikke ha høyttalerkablene så dårlig koblet. Der de går inn i receiveren må du fikse det slik at kobberen ikke er synlig. Slik det er nå er det bare litt rasling med ledningene og du har en kortslutning. Lenke til kommentar
Tooooom Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 Fikset! Håper det ble bedre nå! Det med kablene, var at inngangen på reciveren var så små! mens kabelen i seg selv var relativ tykke! Har du noen tips hvordan jeg kan fikse det problemet? Mvh Tommy Lenke til kommentar
Tooooom Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 Skjønte ikke helt hvordan spiller og receiver var koblet. To av bildene er identiske. Ellers ser det ikke så galt ut, men du kan ikke ha høyttalerkablene så dårlig koblet. Der de går inn i receiveren må du fikse det slik at kobberen ikke er synlig. Slik det er nå er det bare litt rasling med ledningene og du har en kortslutning. Er det, det eneste som du tror er problemet? Eller kan det være andre faktorer også? Lenke til kommentar
Tooooom Skrevet 1. september 2012 Forfatter Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Kanskje det blir enklere for folk å hjelpe meg viss jeg poster portene jeg har å velge mellom! Så viss dere kunne ha sagt hvor jeg skal plugge inn hva, hadde det kanskje vært enklere for både meg og dere! Lurte på en ting til, er det normalt at høytaleren ikke har en egen strømledning? Siden bak på høytaleren er det kun "minus" og "pluss" inngang for kobberledningen. MVh Tommy Ser ut som om det er reciveren som er defekt, siden jeg prøvde å koble til kablene til porten til venstre av hvor jeg koblet først og det funket! men dessverre så funket det kun med den ene høyttaleren siden de andre portene ser ut som å være defekt! Setter da denne tråden som løst, siden det ser ut som ingen har noen forslag til en løsning! Endret 2. september 2012 av Tooooom Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Hvis du kun har koblet til en høyttaler så er det jo ikke rart at det kun funker på den andre siden. Slik som det ser ut bak på spilleren og forsåvidt forsterkeren så trenger du minimum 3 phono kabler for å få lyd på begge sidene(front / rear) samt center og sub. altså en fra front(de koblingene helt til høyre under 5.1ch output), en fra rear og en for center/sub. Merk: for stereo så trenger du kun fra front til f.eks. CD som du har valgt i stede for DVD. Om du koblet riktig første gangen (henviser til at du koblet til begge høyttalerne på den øverste linja det står 1 på, fra høyrre mot venstre +/- høyre til høyre høyttaler så -/+ til venstre høyttaler) og det fortsatt ikke funka kan det jo være phonokabelen eller inngangen på forsterkeren som ikke er helt i form. Eller kanskje du bare hadde fikla med balansen. Det kan helt sikkert brokobles her, men har ikke sett noe maual til denne forsterkeren så skal ikke fortelle deg hvordan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå