Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Altfor lav FPS?

Anbefalte innlegg

Har da naa kjopt ny PC fra Komplett, til 23 000.

Kabinett Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x Bak 120mm, ATX, mATX, 2x USB 2.0/3.0

Strømforsyning Corsair TX V2 850W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 4x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Vifte

Hovedkort MSI Z77A-GD55, Socket-1155 ATX, Z77, DDR3, 2xG3+1xG2-PCIe-x16, SLI/CFX, DrMOS, VGA, DVI, HDMI, UEFI

DDR3 minne Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB 16GB kit(4GBx4),Tactical, 1600Mhz, 1.5V, CL8-8-8-24

Prosessorer Intel® Core i7-3770K Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.5Ghz, 8MB, Boxed w/fan

Vannkjølingssystem CPU (lukket) Trenger ikke vedlikehold! Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler Socket 775/1155/1156/1366/2011, AM2/AM2+/AM3, 1700 RPM, 74.4 CFM, 120mm Vifte

Skjermkort - GTX 690 Gainward GeForce GTX 690 4GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, GDDR5, DVI-D+2xDVI-I, mini-DisplayPort, HDCP

Harddisk SSD Corsair SSD Force Series GT 240GB 2.5" SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 555MB/525MB/s read/write, 85k IOPS(4k aligned), w/bracket

Harddisk Western Digital® Desktop Green 1TB SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), RPM = IntelliPower, 64MB, 3.5"

Optisk leser/brenner, Blu-Ray Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S

SATA, DVD±R: 24x, DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, Bulk, BLACK

Tastatur Microsoft SideWinder X4 Keyboard USB Gaming Keyboard, Nordic Layout

Mus Logitech G400 Gaming Mouse (MX518) USB, erstatteren til MX518

Operativsystem (OBS! For full utnyttelse av 4GB minne eller mer kreves 64bit operativsystem)

Ja.. Vet ikke saa mye om PC, men trodde dette var en veldig bra PC? GTX 690 og greier? Motherboardet har ogsaa en knapp som heter OC Genie, som jeg tror er overclocking, men har ikke brukt det.

Naa til problemet (BTW, tastaturet mitt er innstilt paa engelsk saa tegn og AEO roter seg til)

Jeg har ikke mer FPS paa MineCraft enn jeg hadde med min gamle PC, som hadde ett gammelt 300 Nvidia Kort???

Sitter her med Extreme Render Distance og Fancy settings (Optifine), og har 35-40 FPS...

Har spilt Skyrim paa max-settings, som jeg ikke kunne for, sjekket ikke FPSen.. Tror dere det er bare MineCraft, eller er oppsettet daarligt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når maskinen starter og fungerer så er nok alt av kabler koblet til.

Prøv flere spill og sammenlign resultatene med anmeldelser av skjermkortet på nett. Se også til at SLI er aktivert og at du har seneste driver, men det er vel ikke så mange å velge mellom. Minecraft går vel stort sett på CPU så for å danne et bilde av generell spillytelse må du fyre opp noe annet. BF3 mp er f.eks et spill som krever mye av CPU og skalerer brukbart med SLI.

Lenke til kommentar
  • Harddisk SSD Corsair SSD Force Series GT 240GB 2.5" SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 555MB/525MB/s read/write, 85k IOPS(4k aligned), w/bracket
  • Harddisk Western Digital® Desktop Green 1TB SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), RPM = IntelliPower, 64MB, 3.5"

SSD disken burde være rask nok, kanskje ikke den mest stabile SSD men håper du har nyeste firmware i minstefall.

Green harddisk er veldig svak bør nok neppe brukes til spilling om vi snakker om en del filer.

Men kan ikke utelukke det er problemet.

Er tempraturene høye? Prøvd å måle med f.eks 3dmark å se ca hvordan du lander på?

Samt å bruke hardware monitor for å sjekke tempraturene.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • Harddisk SSD Corsair SSD Force Series GT 240GB 2.5" SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 555MB/525MB/s read/write, 85k IOPS(4k aligned), w/bracket
  • Harddisk Western Digital® Desktop Green 1TB SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), RPM = IntelliPower, 64MB, 3.5"

SSD disken burde være rask nok, kanskje ikke den mest stabile SSD men håper du har nyeste firmware i minstefall.

Green harddisk er veldig svak bør nok neppe brukes til spilling om vi snakker om en del filer.

Men kan ikke utelukke det er problemet.

Er tempraturene høye? Prøvd å måle med f.eks 3dmark å se ca hvordan du lander på?

Samt å bruke hardware monitor for å sjekke tempraturene.

Disk har da veldig lite å si i spill utenom på loading tid. Muligens i spill som streamer inn innhold etterhvert, men igjen så skal den være sykt treig for å merke noe stort til det. Men som frameratebegrenser? neppe store effekten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...