Mannen med ljåen Skrevet 31. august 2012 Rapporter Del Skrevet 31. august 2012 http://www.youtube.com/watch?v=uXt9HT50X1c Denne dokumentaren sier at elektronisk avfall dumpes i Ghana. Den sier at de får inn avfall fra hele verden. Det sendes til Afrika "for å minske den digitale kløften", men i realiteten er 80% av maskinene som sendes dit defekte, fordi det er billig å bruke Afrika som verdens søppeldunk. Mitt spørsmål er hvor jeg skal levere inn mine gamle datamaskiner og TVer, for å være sikker på at den resirkuleres av ansvarlige folk, og ikke bare dumpes på kysten av Afrika. Har det noe å si om jeg leverer min ødelagte TV eller PC på et avfallsmottak, eller om jeg tar det med meg til en forhandler som er forpliktet til å motta e-avfall? Lenke til kommentar
Tore Neset Skrevet 1. september 2012 Rapporter Del Skrevet 1. september 2012 Da skal du putte dem i en restavfalls dunk. Da vil det bli sent til Gjenvinningen og bli gjenvindt til 2 nye TVer. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. september 2012 Rapporter Del Skrevet 1. september 2012 Det er ikke vi som sender dritten til Afrika, det er Afrikanere som står bak denne "eksporten". Det er for dårlig regelverk rundt håndtering av slikt "avfall". Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 1. september 2012 Rapporter Del Skrevet 1. september 2012 Det er ikke vi som sender dritten til Afrika, det er Afrikanere som står bak denne "eksporten". Lyst å forklare litt? Hvorfor vil afrika ha så mye e-avfall? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. september 2012 Rapporter Del Skrevet 1. september 2012 (endret) Kan ikke helt skjønne at det er så lønnsomt å frakte alt til afrika for å dumpe det. Vi har jo store områder og dumpe slikt på i Norge. Uansett, eneste måten du kan sikre deg at det ikke blir dumpet i afrika er å grave det ned i din egen hage Endret 1. september 2012 av Evelen! Lenke til kommentar
War Skrevet 1. september 2012 Rapporter Del Skrevet 1. september 2012 Mye sendes dit hvor barn ol skraper gull av kontakter og dør av giftstoffer. 99% av all el-retur som blir bøffet der jeg har deltidsjobb blir tatt av folk med mørkere hudfarve en meg. De er magnet på billig drit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå