oldis Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Hei, skal flytte en gammel OCZ Agility (første generasjon) over i en ny maskin, og ønsker å flashe den opp til siste firmware. Dette har aldri vært gjort før, den kjører på opprinnelig versjon 1.3. I følge instruks på OCZ forum så må man ta oppgradering stegvis, slik at min oppgradering vil være 1.3->1.4->1.5->1.6->1.7 . Det advares spesifikt mot å oppgradere direkte. Men jeg lurer på om dette kun er nødvendig om man vil unngå å miste data? Problemet er nemlig at jeg ikke klarer å få flash-utilityen til å finne SSD'en. Både BIOS og Windows finner disken, men finner den altså ikke når jeg booter fra cd'en jeg har laget fra iso-image for 1.4. CrystalDiskInfo finner også drive'en, og rapporterer ingen problemer. Det finnes en "destruktiv upgrade" der man setter en jumper på disken, og den blir "nullstilt". Noen som vet om jeg med denne kan gå rett til verson 1.7, eller om jeg også her må innom alle versjons-stegene? Bare så det er sagt: Jeg har satt sata-mode til IDE i bios før jeg prøver... Jeg er ikke redd for å miste data, har backup av alt, men vil nødig "bricke" hele disken ved å gjøre dette feil.... Vil gjerne få oppgradert både for å være sikker på at den støtter win7 TRIM, samt at det er både ytelses- og durability-forbedringer i nyere versjoner. Raske svar blir som alltid satt voldsomt pris på. sitter her klar til å montere inn i nyanskaffet maskin.... Lenke til kommentar
oldis Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 Fant omsider løsningen selv, her: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?95348-Vertex-Agility-Solid2-Onyx-1-7-Destructive-updaters "Follow the instructions below and your drive will be updated to 1.7. This update can be applied to any drive running ANY firmware version. You do NOT have to be on 1.6 for this to work, you can be on 1.2, 1.0, 1.41, etc." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå