Webspire Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Ønsker å ha <ul> der jeg har skrevet <!-- her skal det være <ul> --> i koden. <ul> skal ikke loopes. Ingen aning om hvordan jeg kan fikse dette i .tpl {foreach $categories_array as $category} <!-- her skal det være <ul class="cat1" uten at den looper --> <li class="cat1 {$class}" style="margin-left:10px;"><a href="{$category.href}">{$category.name}</a></li> {elseif $category.spacing == '2'} <!-- her skal det være <ul class="ul-cat2" uten at den looper --> <li class="cat2 {$class}" style="margin-left:{0+$category.spacing*10}px;" ><a href="{$category.href}">{$category.name}</a></li> {else} <li class="cat0-sub {$class}" style="margin-left:{0+$category.spacing*10}px;" ><a href="{$category.href}">{$category.name}</a></li> {/if} {/foreach} Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Siden dette er postet i php delen så gjør jeg det i php $ul=true; foreach ($arr as $value) { if ($ul) echo '<ul>'; // cat1 // <li> og dill dall if ($ul) { $echo '<ul>'; $ul=false; } // cat2 // mer <li> dill dall } Så må du ha noen tilsvarende sjekker for når du skal skrive ut </ul> Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Dette var det beste jeg kom på uten å verken forstå hele problemet eller ha noe å teste med: {if $categories_array|@count > 0} {section name=mysec loop=$categories_array} {strip} {if $smarty.section.mysec.index == 0} <!-- Første iterasjon --> <ul class="cat1"> <li class="cat1 {$class}" style="margin-left:10px;"><a href="{$category.href}">{$categories_array[mysec].name}</a></li> </ul> {elseif $smarty.section.mysec.index == 1} <!-- Andre iterasjon --> <ul class="ul-cat2"> {/if} {if $categories_array[mysec].spacing == '2'} <li class="cat2 {$class}" style="margin-left:{0+$categories_array[mysec].spacing*10}px;" ><a href="{$categories_array[mysec].href}">{$categories_array[mysec].name}</a></li> {else} <li class="cat0-sub {$class}" style="margin-left:{0+$categories_array[mysec].spacing*10}px;" ><a href="{$categories_array[mysec].href}">{$categories_array[mysec].name}</a></li> {/if} {/strip} {/section} </ul> {/if} Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå