Gå til innhold

Hvorfor frammøte er lavere enn før? Jeg mener den norske ligaen

sxsw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer an på hva du mener med "før".

Da tenker jeg på sist landslaget hadde suksess, RBK fremdeles dominerte og var fast innslag i CL, dvs 2000 og rundt 2005-2008. Itilleg er det jo også bygd mange nye\utvidet stadioner blant lagene i TL de siste 10-15 årene.

Tilskuersnittet er 7000 denne sesongen, lavere enn det var for 9 år siden, i 2004 var snittet 8000. At tilskuer tallene henger litt etter iforhold til suksessen er naturlig siden flere henger seg på etterhvert som suksessen kommer og omvendt når suksessen uteblir.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Ok, for når jeg tenker før så tenker jeg 90-tallet, kanskje det bare er jeg som er gammel :p

Norsk fotball er ganske kjedelig. Nivået er på ett bunnivå.

Orker ikke se kamp etter kamp med feilpassninger.

Det hadde kanskje hjulpet om det var ølservering på stadion som i tyskland b.la.

Eneste du får kjøpt nå er is og brus.

Nå drar ikke jeg på fotballkamp for å spise og drikke, da hadde jeg heller dratt ut på restaurant/bar.

Personlig driter jeg i nivået, ja, det er jo morsommere når det er bra spill, men jeg er der uansett.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Norsk fotball er ganske kjedelig. Nivået er på ett bunnivå.

Orker ikke se kamp etter kamp med feilpassninger.

Det hadde kanskje hjulpet om det var ølservering på stadion som i tyskland b.la.

Eneste du får kjøpt nå er is og brus.

Det hadde kanskje hjulpet om folk faktisk kom på kamp, slik at klubbene får høyere billettinntekter. Du kan ikke forvente å se Premer League klasse i Norge. Det er alltid de som ikke drar på kamp som faktisk er de mest kritiske til tippeligaen. Vi som faktisk drar på kamp blir druknet i negative kommentarer fra slike "sofa-eksperter"

Lenke til kommentar

- Bedre TV-tilbud

- Mindre profiler i tippeligaen

- Dårligere resultater/spill

- Kjedelige motstandere

- Kostbart

Etter at TV2 klarte å dyrke fram et skikkelig program og visning av Tippeligaen, har det nok blitt langt lettere å bare benytte seg av de mulighetene enn å stikke på kamp selv. Og for mange barnefamilier f.eks blir det ekstremt dyrt å reise på kamp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Billettene er svindyre, og har ingen sammenheng med hva man faktisk får se. Ett eksempel på tankegangen er når Lyn var i europaliga kamp. Styret satt da prisen til 600kr for en billett, begrunnet det med at den faste kjernen dukker opp uansett. Helt idiotisk tankegang.

Koster billetten 600 kr, og du får inn 1000 mennesker tjener du 600.000

Koster billetten 60kr og du får inn 10.000 mennesker tjenger du ikke bare det samme, men mye mer grunnet mersalg.. Dette betinger selvsagt at du har en masse du faktisk kan trekke til kamp, men denne får du ikke dersom du ikke frister folk til å se kamp live, og deretter bli "hekta".

Det er også mange andre ting som spiller inn, elendige tidspunkter for kampene, billig og lett å se kampen hjemme.

Ølsalg på tribunen burde vært ett must, vil man ha med seg alkohol inn så klarer man det uansett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...