Gå til innhold

Kilde til historie om fugl i fossefall som har funnet et fast punkt i livet?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg var i en begravelse i helga, og presten fortalte en utrolig fin historie. Jeg husker den bare etter hukommelsen, men jeg lurte på om noen kjenner til kilden til historien så jeg kan lese den som den virkelig var?

Det var en fotokonkuranse. Temaet var "Harmoni", og det kom inn mange gode forslag: Solnedgang, en familie på piknikk og båtturer. Også var det et bilde som skilte seg ut. Det var bilde av et stort og voldsomt fossefall.

Alt annet enn harmoni, og dette bildet holdte på å bli forkastet med en gang. Men ved nermere undersøkelse la de merke til at det var en klippe midt i dette fossefallet, og en liten busk hadde akkurat klart å slå rot. På klippen var det også en fossekall som hadde slått leir, og lå og ruget på sine egg.

Man skulle jo tro at dette var lagt fra noe sted man kunne oppholde seg, med så mye motgang og bråk rundt seg. Men fuglen hadde klart å finne seg et fast punkt i livet. Et sted der den klarte å holde seg uforstyrret av andre rovfugl og andre dyr

Det er dette med å finne det faste punktet i livet, som er det som er viktig. En plass der man er trygg uansett hva som skjer rundt deg i livet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...