Gå til innhold

[Løst] Alternativ til Google Contacts?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har Android 4 eller senere, så er ikke begrensningen i Google Contacts, men i Facebook-appen som kun henter lavoppløste bilder.

Facebook utvikler mobil-appene sine utrolig tregt, og Android blir ikke prioritert. De har jo fortsatt ikke klart å komme med en chat man kan stole på. Jeg bruker "Haxsync" som henter bilder fra facebook og legger de inn i kontakter-appen slik at jeg får bedre oppløste bilder av kontaktene :)

Lenke til kommentar

Bruker Google Contacts, men en ting som irriterer meg, er at kontaktbileta vert komprimerte slik at dei blir sjåande heilt forferdelige ut.

Fins det et program på Google Play som har tilsvarande funksjonar som Google Contacts, berre at kontaktbileta vert i full størrelse?

Komprimeringen av kontakt bilder i Google Contacts er et velkjent problem. Desverre er det ikke så mye du kan gjøre uten å lagre kontaktene dine hos en tredjepart og bruke kontaktapplikasjon fra samme tredjepart. Har ingen gode tips desverre annet enn å leve med de lavoppløslige kontaktbildende.

Du kan bidra med å spre dette :)

Hvis du har Android 4 eller senere, så er ikke begrensningen i Google Contacts, men i Facebook-appen som kun henter lavoppløste bilder.

Facebook utvikler mobil-appene sine utrolig tregt, og Android blir ikke prioritert. De har jo fortsatt ikke klart å komme med en chat man kan stole på. Jeg bruker "Haxsync" som henter bilder fra facebook og legger de inn i kontakter-appen slik at jeg får bedre oppløste bilder av kontaktene :)

Dette er kun delvis riktig. Problemet er faktisk at Google komprimerer bildene på sine servere. Du kan fint lagre kontakter lokalt på telefonen med høyoppløslige bilder, men med en gang du synker det med Google blir de automatisk komprimert.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Det er kanskje sant, men det er uansett en vei om problemet. Bildene blir ikke synkronisert med Contacts (slik Facebook ikke tillater), men liggende som linkede kontakter på telefonen min.

At Google Contacts komprimerer til 96x96 i 2012 er helt latterlig. De tillater jo uendelig bildelagring av bilder under 2048x2048 for Plus brukere. Henger ikke på greip.

Lenke til kommentar

Det er kanskje sant, men det er uansett en vei om problemet. Bildene blir ikke synkronisert med Contacts (slik Facebook ikke tillater), men liggende som linkede kontakter på telefonen min.

At Google Contacts komprimerer til 96x96 i 2012 er helt latterlig. De tillater jo uendelig bildelagring av bilder under 2048x2048 for Plus brukere. Henger ikke på greip.

Ja, det er helt vanvittig... Det burde være en veldig smal sak å ordne opp i og jeg nekter å tro at det er en spesielt god grunn til at Google ikke har grepet fatt i det enda. Synes det er meget pussig med tanke på hvor synlig konsekvensene av problemet er. Hver gang noen ringer blir man minnet på det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...