Zattaxu Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Etter og bare hatt nettilgang fra Telenor på en maskin en liten stund, kjøpte jeg et Billion Broadband (xDSL/Cable) IP-Router (BIPAC-640AE) m/4stk 10/100 Lan, for å få tilgang på hele nettverket. Det har forsåvidt funka bra, men det hender at internett'en "henger litt", i tillegg til at det tar uhyggelig lang tid (hvis det går) å logge på sider som krever innlogging, f.eks. hotmail. Dette problemet inntreffer som regel etter at jeg har vært tilkobla en stund, men når jeg drar ut kontaktene til ruter'n og adsl-modemet, slik at jeg mister nettforbindelsen, og så dytter kontaktene inn igjen, så er det akkurat som jeg får "restarta" modemet og rutern, og internett tilkoblinga fungerer som den skal igjen, + at jeg får logga inn på f.eks hotmail. Er det noen av settingene til ruter'n som er feil, eller noen som har noen andre forslag om hva som kan forårsake dette problemet??? Takker for svar! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Etter og bare hatt nettilgang fra Telenor på en maskin en liten stund, kjøpte jeg et Billion Broadband (xDSL/Cable) IP-Router (BIPAC-640AE) m/4stk 10/100 Lan, for å få tilgang på hele nettverket. Prøv og sjekk om du har nyeste firmware til routeren. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hvilket ADSL modem har du? Jeg var så inn i helve.. plaget og datt ut hele tiden med Zyxel Prestige 600 modem at jeg måtte koble på Alcatel, siden da har jeg ikke vært offline. Kan jo være usynkronisert signal mellom modem og router, men det tviler jeg på... (Edit: Bruker også Router - SMC 7004VBR) Lenke til kommentar
stipaul Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Plages med akkurat det samme jeg også... Jeg har kabel fra avidi og smc2404wbr router (barricade turbo). Ble noe bedre da jeg flyttet routeren bort ifra skjermen til pc'en. (den stråler vistnok en del) men detter tidvis av nett ennå. Router har fortsatt avidi-ip men den sliter med å dele det ut uten å sovne litt innimellom flrkkene.. Har oppdatert firmvare og synes og minnes det var bedre før oppdaterig.... Er gått helt i stå.... Så jeg håper på flere gode råd her... Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 3. september 2003 Forfatter Del Skrevet 3. september 2003 Bruker et ADSL-modem som jeg frikk fra telenor fra CellPipe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå