Riddle Matpakke Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Hei, jeg og noen kamerater var å så på en russebil i går. Vi ble enige om om at vi skulle få kjøpe bilen og betalte et lite depositum(1000 kr) for at vi skulle forsikre oss med resten av gutta at vi ville kjøpe bilen og for at de ikke skulle selge den. Da vi kontaktet dem i dag sa de at de hadde solgt bilen til noen andre og at siden avtalen ikke var skriftlig så har vi ingen rett på den. Så langt jeg vet så er muntlig og skriftlig avtale likegyldige. Spørsmålet er vel da om har vi krav på bilen og isåfall hvordan kan vi få den "tilbake" Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Spørsmålet er om dere ble enig om et kjøp, eller en reservasjon? for min del høres det ut som om dere reserverte bilen mot et depositum? Lenke til kommentar
Riddle Matpakke Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 Spørsmålet er om dere ble enig om et kjøp, eller en reservasjon? for min del høres det ut som om dere reserverte bilen mot et depositum? Det blir mer en reservasjon kan jeg tenke meg siden vi betalte et depositum mot at de ikke skulle selge bilen. Men de sa også at de skulle selge bilen til oss får 42 000 kroner. Så jeg vet ikke hva man skal definere det som Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Spørsmålet er om dere ble enig om et kjøp, eller en reservasjon? for min del høres det ut som om dere reserverte bilen mot et depositum? Det blir mer en reservasjon kan jeg tenke meg siden vi betalte et depositum mot at de ikke skulle selge bilen. Men de sa også at de skulle selge bilen til oss får 42 000 kroner. Så jeg vet ikke hva man skal definere det som Dere hadde ikke sagt at dere skulle ha bilen, men at dere skulle høre med resten av vennene deres om det var noe dere ville kjøpe? I såfall er det ikke like klart som om dere hadde blitt enig om et betingelsesløst salg. Lenke til kommentar
Riddle Matpakke Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 Vi sa at vi ville ha bilen men ville forsikre oss med resten av gutta, så vi ble enige om å betale et depositum slik at vi ikke skulle se på noen andre biler/ de ikke skulle selge bilen før vi hadde tatt kontakt igjen. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Det er uproft av selger, men muntlige avtaler er betraktelig vanskeligere å bevise i etterkant selv om de er like gyldige som skriftlige. Det er desverre ikke mye dere får gjort akkurat nå utenom å få tilbake de 1000 kronene dere betalte i depositum. Mvh Faller Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Om det er en overføring med et notat så er det jo en definert overføring og dere kan ha krav på pengene tilbake. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå