Gå til innhold

Slik blir HBO i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På twitter sies det "dagen etter episoden vises i USA", det er forsåvidt helt greit. Med under 10€ så må det nesten bli nærmere 36,- enn 73,- om jeg etterhvert skal abbonere på hver kanal hvor jeg har lyst til å se 1 eller flere serier. HBO er riktignok en av de hvor det alltid går kvalitetsserier men jeg tar meg alikevel ikke råd til å betale oppimot 100,- per kanal per måned.

Positivt er det helt klart uansett, og hvis tjeneste blir, god, stabil og streamingkvaliteten er god nok samt at prisen blir nærmere 36,- i måneden så vil jeg abbonere :).

EDIT:

I tillegg bør det være mulig å laste ned høyere kvalitet hvor man har en viss tid til å se innholdet etter nedlasting og at man kan se episoder i mer enn 7 dager bakover som eks. er begrensningen på BBC iPlayer på enkelte innholdstitler som ikke alltid passer så bra.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kjekt at du kan bruke det for å supplere på Smart-TV da. Ikke alltid det er like moro å se filmer og slikt på 15" skjerm...

Små skjermer har ikke vært noe problem for meg siste 5 år da jeg alltid har hatt en 1080i/p LCD eller Plasma tilkoblet en HTPC (zbox) samt hovedriggen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

På tide.

Det har jo vært veldig stort fokus på antallet nedlastninger av HBO serier (Game of thrones spesielt) her til lands, så forhåpentligvis er det svært mange som sier seg villig til å betale denne ubetydelige summen.

Lenke til kommentar

Kjekt at du kan bruke det for å supplere på Smart-TV da. Ikke alltid det er like moro å se filmer og slikt på 15" skjerm...

Små skjermer har ikke vært noe problem for meg siste 5 år da jeg alltid har hatt en 1080i/p LCD eller Plasma tilkoblet en HTPC (zbox) samt hovedriggen

Mja. HTPC har jeg ikke tatt meg råd til, og fjernsyn har jeg heller ikke hatt. Jeg brukte dataskjermen på de stasjonære maskinene mine jeg (19" og 22"), men når de stasjonære maskinene har blitt for utdaterte og bråkete så har jeg gått over til bærbart. Kjøpte mine første TV på aldri så lang tid her for et halvt år siden.

Lenke til kommentar

På twitter sies det "dagen etter episoden vises i USA", det er forsåvidt helt greit.

Blir nok i de fleste tilfeller et par timer - ut fra hva HBO selv sa (i verste fall innen 24 timer). Men det har ikke så mye å si, for serier har som regel sendetid på natten norsk tid - så selv med 6-7 timers forsinkelse er den klar på morgenkvisten.

Strengt talt er det beste med HBO egentlig de eldre seriene. Her er det snakk om flere måneder med kvalitet - det er tvilsomt at folk flest har sett alt og det er jo billigere (og mer brukervennlig) å se eksempelvis Band of Brothers eller Oz ved bruk av denne tjenesten enn det er å kjøpe den i DVD/Blu-ray.

Utfordringen hva gjelder nye serier er jo at HBO ikke nødvendigvis er de beste lenger. Nye The Newsroom er langt unna vanlig HBO-kvalitet, og Veep har også et forbedringspotensiale. Girls snakkes det jo varmt om, så den er jeg spent på.

Ellers har HBO mer enn nok med å matche AMC, Showtime og FX hva gjelder nye serier. Synd de ikke har fått de kanalene med i avtalen.

Det har jo vært veldig stort fokus på antallet nedlastninger av HBO serier (Game of thrones spesielt) her til lands, så forhåpentligvis er det svært mange som sier seg villig til å betale denne ubetydelige summen.

Av leserne våre sier over 90% så langt sagt seg villig, som jo er kjempemessig.

Lenke til kommentar

I motsetning til de fleste andre håper jeg på at det finnes noe i lav kvalitet,ikke bare er 720p og oppover. Ellers går det direkte til ulovlige kilder for meg, gidder ikke vente i evigheter på å få sett noe. Når neste sesong GoT kommer vil jeg helst kunne komme hjem og se neste episode, ikke måtte vente ørten timer på at den skal laste...

Satser på det skal gå greit. NRK-nettTV og film-leie tjenesten "Voddler" er to gode eksempler på hvordan det kan gjøres. Begge disse kunne jeg streame i TV-kvalitet på en, tidvis ustabil, 3-4 Mb/s linje :)

Jaja, men en 1Mbit linje er en annen sak :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...