Niklasp Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Oracle tar ansvar, og sender ut en kriseoppdatering. Nå er Java trygt igjen Lenke til kommentar
erlend456 Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Funker ikke på Chrome for Mac OSX Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Dette er så hårreisende at jeg har ikke ord. Nå er detl vel så godt som bekreftet at Oracle ble informert om sårbarheten i april og likevel valgte de å være helt stille når det ble kjent at en 0-day aktivt blir utnyttet. De annerkjente ikke sårbarheten offentlig før nå! Dette er utrolig uansvarlig av Oracle og det undergraver sikkerheten til internett ved å nok en gang være det svake leddet i sikkerhetslenken. 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Og oppdateringen skjer ikke automatisk, slik tolker ihvertfall jeg skriveriene i artikkelen!? Lenke til kommentar
Niklasp Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 Og oppdateringen skjer ikke automatisk, slik tolker ihvertfall jeg skriveriene i artikkelen!? Hei. Jeg endret ingressteksten fra å si at Oracle "sender ut en oppdatering" til "legger ut en oppdatering". Ellers i teksten skriver jeg både hvor du kan laste ned, og hvilken versjon du skal laste ned. Håper endringen gjorde det litt klarere Lenke til kommentar
Bentus Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Java er trygt igjen, skal vi dro Oracle Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Java er trygt igjen, skal vi dro Oracle Intet program er 100% trygt, så alt er relativt Lenke til kommentar
Bentus Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Skal ikke det være tro og ikke dro? Lenke til kommentar
G Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg synes det er kjipt at programvareleverandørene ikke kan flytte over på 64-bit for godt, slik at man kun trenger f.eks. 64-bit Java på sin Windows-installasjon. Nå må man fremdeles ha 32-bit Java installert inntil 32-bit bruken blir noe mer utvannet, og at man så kan begynne å drite i sinkene som ikke lager 64-bit programvare. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Jeg synes det er kjipt at programvareleverandørene ikke kan flytte over på 64-bit for godt, slik at man kun trenger f.eks. 64-bit Java på sin Windows-installasjon. Nå må man fremdeles ha 32-bit Java installert inntil 32-bit bruken blir noe mer utvannet, og at man så kan begynne å drite i sinkene som ikke lager 64-bit programvare. Så lenge Microsoft verner om bakoverkompabilitet og fortsetter å dytte ut programvare og OS i 32-bit så er det lite å få gjort. Her skal Apple har positiv omtale for å dytte alt over til 64 bit. Endret 31. august 2012 av Untouchab1e 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg synes det er kjipt at programvareleverandørene ikke kan flytte over på 64-bit for godt, slik at man kun trenger f.eks. 64-bit Java på sin Windows-installasjon. Nå må man fremdeles ha 32-bit Java installert inntil 32-bit bruken blir noe mer utvannet, og at man så kan begynne å drite i sinkene som ikke lager 64-bit programvare. Du kan da fint velge selv å kun kjøre 64-bits applikasjoner på din egen PC? Du trenger ikke 32-bits Java hvis du kjører 64-bits browsere. You decide. Lenke til kommentar
G Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Jeg synes det er kjipt at programvareleverandørene ikke kan flytte over på 64-bit for godt, slik at man kun trenger f.eks. 64-bit Java på sin Windows-installasjon. Nå må man fremdeles ha 32-bit Java installert inntil 32-bit bruken blir noe mer utvannet, og at man så kan begynne å drite i sinkene som ikke lager 64-bit programvare. Du kan da fint velge selv å kun kjøre 64-bits applikasjoner på din egen PC? Du trenger ikke 32-bits Java hvis du kjører 64-bits browsere. You decide. Dersom du har oversikten, gidder du så å oppsummere hvilke browsere som har 64-bits varianter? Så vidt jeg vet er eksempelvis Mozilla Firefox bare i 32-bit, stemmer det? Lenke til kommentar
Wilford Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Google Chrome for Mac OS X støtter jo ikke JRE-7u7 dvs. java 7, i det hele tatt. Lenke til kommentar
killer_ulf Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) G: "Dersom du har oversikten, gidder du så å oppsummere hvilke browsere som har 64-bits varianter? Så vidt jeg vet er eksempelvis Mozilla Firefox bare i 32-bit, stemmer det?" Opera, Waterfox, IE, Pale Moon, Firefox 4.0(uoffisiel), Public Web Browser, SeaMonkey, Minefield og omtrent alle nettlesere for linux (på linux) Endret 31. august 2012 av killer_ulf Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Så vidt jeg vet er eksempelvis Mozilla Firefox bare i 32-bit, stemmer det? Fra de offisielle download-kanalene, ja, men her finner du bl.a. 64-bits versjoner: ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/nightly/latest-mozilla-central/ Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Det var på tide!. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 (endret) Men hvilken av dem er norsk ? JAVA blir nok ikke trygt får man slår det av . Da er det få som bryr seg om man trenger det eller ikke Endret 31. august 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 https://www.pcworld.com/businesscenter/article/261748/researchers_find_critical_vulnerability_in_java_7_patch_hours_after_release.html Hihi. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 https://www.pcworld....er_release.html Hihi. jeg får ikke frem siden Lenke til kommentar
G Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 https://www.pcworld....er_release.html Hihi. jeg får ikke frem siden Nå, med denne lenken får du den frem: http://tinyurl.com/9e72b77 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå