Gå til innhold

Ny kontorpc til min far

Anbefalte innlegg

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1122522&su=49940E27-E079-44F0-AF80-82242557526C har laga følgende oppsett, vil dette fungere? Bruksområdene vil være nettsurfing, lagring av bilder, skriving av dokumenter, dvs helt enkle oppgaver. Noen reagerer kanskje på litt heftig prosessor, men tanken er at denne pcen skal kunne vare en 10 års tid slik den gamle P4 2,4 GHz med 1 gb minne har gjort. Han ønsker at pcen skal være så rask som mulig. Har jeg glemt å sette på noe? Inkompatible deler? Har bygget et titalls pcer før, men er et par år siden nå så ikke helt oppdatert ift cpu, hovedkort, hva som følger med av kabler etc.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, acern der var slett ikke dum :) Skal foreslå den til han. Ang windows får han det gjennom arbeid så det er ikke noe krav at det er med selv om det er fint å få alt i samme pakke. Kunne vell gjerne hatt ssd pga hastighet da.

geco5: Det er bare tilfeldig at pcen nå byttes da den begynner å gå i stykker (vifta på cpu er ikke helt god), harddisken sliter. Deler av pcen er kjøpt på 90-tallet og. 5-6 år tror jeg blir i minste laget, de vil ha noe som varer til det går i stykker (dem om det).

Lenke til kommentar

Kan hende det blir ei lita stund til min far skal kjøpe ennå. Han sier han er litt usikker. Finnes det andre gode ferdigalternativer om acern forsvinner snart? Jeg er litt keen på å bygge selv egentlig da jeg synes det er artig, men acern gav jo egentlig mye mer for pengene enn hva jeg satte opp.

Lenke til kommentar

geco5: Det er bare tilfeldig at pcen nå byttes da den begynner å gå i stykker (vifta på cpu er ikke helt god), Deler av pcen er kjøpt på 90-tallet og. 5-6 år tror jeg blir i minste laget, de vil ha noe som varer til det går i stykker (dem om det).

Har dere byggd den selv da? Eller er noe skiftet underveis? Da er det kanskje deres egen feil, at nåværende pc streiker, eller.....

Du kan kjøpe en rimlig pc hvert 5 år, for den prisen du sikter til. Og jeg har aldri forstått poenget, med å "skyte spurv, med kannoner". :) Dere kan jo kjøpe en til noen ti-tusender også, men så var det behovet da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...