Gå til innhold

hvor kan eg få kjøpte sprøytepumper til Katter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ormkur er jo kun en pille? Hvorfor ikke bare holde pus fast og få pus til å svelge pillen?

Er ikke så lett, katten er aggresiv når eg prøver og stappe en pille ned i munnen på ham, Tenk deg selv om noen prøvde og holde deg fast og stappe ned en pille i din munn. Tror ikke du hadde akseptert det. Men det har løst seg, gjekk ned på apoteket så gav dem meg en Pumpe.

Lenke til kommentar

Jeg vet veldig godt hvordan det er å håndtere en katt og at det kan være vanskelig. Nå har jeg vært flink til å ''plage'' kattene mine fra de var små, så de aksepterer det å bli pelt på.

De liker det ikke, men aksepterer det. Jeg tar å pakker dem inn i ett håndkle så de ikke får klort, er greit å være to om det, så tar den andre personen og åpner opp munnen til katten, stapper pillen så langt bak i munnen som mulig og så holder igjen munnen til pus til pus har svelget pillen. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Sett deg på en stol, legg katten på rygg på fanget ditt med bakbena mot deg og hodet bort fra deg samtidig som du holder fast og bestemt i nakkeskinnet, dette klarer du med en hånd. Med den ledige hånden stryker du i munnviken med to fingre, da åpner katten munnen på vidt gap og det er bare å slippe tabletten ned i halsen på den for så å umiddelbart stryke den under halsen og vips er tabletten svelget. Med litt trening er dette overraskende lett faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...