Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Har jeg ADHD, og hva kan psykiatringen min gjøre?

Fågelwrap

Anbefalte innlegg

Hei.

Lure på om jeg kan slite med ADHD, kan være så ærlig som mulig.

Fra med jeg ble født har jeg hatt problemer med sinne, og utsette ting men 1 ting som er det verste er at jeg sliter så kraftig med uro, klare ikke å sitte i ro å må alltid ha noe og gjøre.

Sitte på datamaskin er noe herk, klare noen timer innen film redigering, er noe jeg liker så er det å bruke kreativiteten min på film redigering.

Kan nevne blant annet så har jeg utrolig dårlig konsentrasjon noe som absolutt påvirke mitt sosiale liv, dårlig konsenstrasjon og ikke klare å sitte i ro, om jeg sitter i ro så røre jeg på alt og som regel ødelegger det, kakker tenner i ett sett å dirre med føttene.

Går for øyeblikket hos en gratis psykolog gjennom helsesenteret, hvordan kan jeg ta dette opp uten at ho stempler meg som en pille bruker.

Har forøvrig hatt mine problemer med hasj og smått opiat piller men er nykter nu.

Har så løst på hjelp på min uro og konsentrasjon, har lest og lest å drevet med forskning på konsentrasjons vansker og fått vite at det finnes medisiner feks; Ritalin eller andre greier, jeg vil ikke si at ting blir bedre med ritalin eller kokain, men trenger å få meg testet og få en diagnose på dette.

Har tatt tak i livet mitt å går på skole nu, men sliter som sagt; Uro, sinne mestring, og er ofte trist eller negativ i hodet som bruke å gå utover familien/bekjente, også konsentrasjon min er noe helt jævlig dårlig.

WHAT SHOULD I DO?

erfaring er bra :)

Failed totalt på de testene man gjør på VGS i starten av året, fikk god hjelp av dem med veiledninger og ordnet med psykolog time, noe jeg er glad for har hjulpet meg godt med tanker osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...