Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Burde jeg holde meg unna, eller er hun noe å satse på?

Anbefalte innlegg

Skal prøve å være så kortfattet som mulig. Jeg er en 22 år gammel mann.

Dette handler om en jevnaldrende jente, la oss kalle henne Lene. Jeg har kjent henne i ca 5 år, og i den tiden vet jeg hun har hatt 3 kjærester(derav to gode venner) og hatt seg litt her og der. Vi har bare vært venner i den tiden, helt opp inntil for et par måneder siden. Jeg hadde ikke sett henne på rundt 2 år, så møttes vi på fest for et par måneder siden. Vi stod ved siden av hverandre og pratet, og hun gled litt og litt nærmere hele tiden, opp til det nivået at vi holdt armene bak hverandres rygg. Hun nevnte at hun nettopp hadde blitt singel. Så kommer 2-3 veninner av henne og sier at vi ser ut som DET paret og lurer på om vi kommer til å kysse hvis de teller til tre. 1-2-3, så kysset hun meg helt til jeg stoppet det etter 2-3 sekunder. (liten avstikker: Jeg stoppet fordi det var en annen jente på festen som tidligere hadde vist interesse, og veninner av henne hadde sagt at hun holdt et øye med meg den kvelden. En Jente jeg på den tiden var litt forelsket i. Noen dager senere viste det seg at det bare var bullshit. Lang historie.). Hadde jeg kunne spolt tiden tilbake, hadde kysset vart mye lenger, og det hadde nok eskalert derfra.

Jeg stoppet kyssingen og presterte å si "Det får holde" eller noe lignende. De 2-3 veninnene så på meg som om jeg hadde slått til henne ellerno. Det var visstnok noe av det verste jeg kunne si der og da. Så gikk jeg vekk, til et annet sted i leiligheten. Måtte komme meg litt vekk, rapportere til bestekompisen(fortalte ham alt som står ovenfor). Lene så jeg ikke mer til den kvelden, og heller ikke hørt noe fra henne. Kanskje en "like" eller to på facebook-statusene mine.

Men i de siste dagene nå har jeg tenkt litt. Jeg syns i grunn Lene er en ålreit jente. Vi har mye til felles, hun er ikke vond å se på, og tydeligvis har jeg en sjangse der. Det som hindrer meg er:

- Det faktum at hvertfall 2 av hennes ekser er to venner av meg. Venner som i at jeg hadde slått av en prat, tatt en pils eller gått på konsert med dem. Men ikke noen jeg kommuniserer med til vanlig.

- Jeg vet at hun var utro mot han ene, vet ikke hva som sluttet forholdet med de to andre. Uansett ikke noe godt tegn.

- Jeg (og sikkert veldig mange andre menn) har en tendens til å ta det vi får.

Så det er de tre faktorene ovenfor, pluss at jeg avviste henne på en tilsynelatende grusom måte.

Er det vits i, eller i det hele tatt lurt å ta kontakt med henne for å se hva som skjer?

Anonym poster: f3019b1ebd9e2d457c30ce78479cefaa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke tenk så mye!

Be henne med ut/over på film/ett eller annet! Bare vær avslappet og ha tanken om at alt ordner seg i bakhodet,

En kjapp SMS det du skriver noe liknende "Sitter å vurderer film X eller Y, vanskelig å bestemme meg da begge virker fantastisk ;) " for får du svar om at du bare MÅ se en av de, så svarer du helt enkelt: " Flott, filmen snurres kl 20.00, ta med popcorn og ikke vær sein!" Den har funket flere ganger for meg.

Lenke til kommentar

Det at du avviste henne har ikke noe å si. Det skal det være mulig å jobbe seg rundt, om nødvendig.

Når det kommer til om hun er noe å satse på så syns jeg egentlig ikke det, men det er du som kjenner henne. Og du har jo en viss idé om hva du går til. Det er ikke verre enn å prøve.

Lenke til kommentar

Pratet litt med henne om dette, guess what. Hun husker ingen ting om dette. Hun var ifølge henne selv noe beruset den kvelden, og morgenen etter våknet hun på legevakten med hodeskader og hjernerystelse etter et stygt fall.

Så nå er vi venner som før. Tror ikke jeg skal gjøre noe mer. Anonym poster: f3019b1ebd9e2d457c30ce78479cefaa

Lenke til kommentar

Det eneste som er en betydningsfull faktor her er det faktum at hun har vært utro i et forhold før.

Folk flest har faktisk hatt sex med andre før deg, og det bør ikke bety et forbanna pøkk så lenge det ikke er med kompiser som er så close at du selv føler du bør "be om tillatelse" før du prøver deg.

"Jeg var så full at jeg husker ikke" er en meget vanlig unnskyldning dersom man føler man har gjort eller blitt utsatt for noe kleint. Litt mindre vanlig å fake legevaktsbesøk og hjernerystelse though.

Min anbefaling: Så sant du ikke tror hun er av typen notorisk utro, men at hun hadde en "god" grunn til at det skjedde, så peis på. Worst case finner du ut at det ikke er noe å satse på allikevel, men dere har kost dere i noen måneder i mellomtiden. Dessuten, damer som heter "Lene" er jævlig ville i senga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...