t0rg31r Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 hei en kompis av meg kjøpte akkuratt en ny PC oss komplett som vi nettopp har brukt noen timer på å bygget. Den er ikke installert windows på fra før. Det første som kommer opp er en svart skjerm med en Hvit strek i venstre hjørne oppe, og et "99" tall nedi i høyre hjørne. ingen ting fungerer noen ideer? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Black screen of 99? He-he...nei, den var ny for meg igrunn. Bygger dere pc selv er dere avhengige av å putte ting riktig, passe på at komponentene passer sammen osv. Dobbeltsjekk alt, spesielt skjermkort, kabler, stømkontakter osv knyttet til det. Prøv om samme feil oppstår på alle skjermkortets utganger. Har dere forsøkt å installere win? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Høres ut som dere har litt vel mange tommeltotter her ja. Skru den fra hverandre og sett den sammen riktig. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Ta gjerne et oversiktlig bilde av innmaten og post dette her hvis dere er i tvil. Lenke til kommentar
t0rg31r Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 Ja det var et merkelig problem jeg aldri har hørt om. Vi skal teste litt troubleshooting i kveld med alle delene så får nå se. Men takk for hjelpen vertfall:) Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Det nærmeste jeg kommer er at 99 ser ut til å være en feilkode som brukes av mange dippedupper, bl.a kamera, og er vel en generell kode uten noen konkret grunn. Det virker ikke, og det er umulig å si hvorfor, ergo feil 99. Typiske feil når man bygger er vel at man kortslutter hovedkortet mot chassis, at man feilkobler noe, at skjermkort eller minne settes i feil slot, at man har vært for hardhendt og skadet komponenter og kort, at statisk elektrisitet har skadet noe, DOA (Dead On Arrival), eller ødelagte kabler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå