phsyco Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 skulle likt å visst hvor i registret man kan bytte om slik at den flott "Press ctrl+alt+del to log on" greia blir borte, er klar over at dette kan fikses via kontrolpanel osv. men siden dette skal kjøres ut på mange maskiner som allerede er i bruk blir dette altfor tungvint... takker for svar Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 høres ut som at du kjører Win 2000 kjører den selv også, å tror det er bare å fjerne kontoen din som du har så skal det bli fiksa. eller så kan du på instillingene for nettverket ditt. nettverkskoblinger i kontrollpanelet, husker ikke dette helt for akkurat nå sitter jeg i XP Lenke til kommentar
nixtus Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 NÅ har ikke jeg prøvd dette, men det skal funke.. dette gjør du under regedit (kjør/run -> regedit) Gå inn under: [HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindowsNTCurrentVersionWinlogon] AutoAdminLogon (REG_SZ) - sett til "1" DefaultUsername (REG_SZ) - her skriver du usernamet du har til vanlig (Administrator eller et annet) DefaultPassword (REG_SZ) - her skriver du inn passordet du har DefaultDomainName (REG_SZ) - her skriver du inn domene navnet du har på pcen For Win2k må følgende legges til: ForceAutoLogon (REG_SZ) - set to "1" Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Dette kan også fikses i Group Policy. Har du et domene, er det kjempeenkelt å rulle dette ut med en Domain GP. Finnes under Domain/OU - Computer Configuration - Windows Settings - Security Settings - Security Options - "Disable Ctrl+Alt+Delete requirements ....." Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Dette kan også fikses i Group Policy. Har du et domene, er det kjempeenkelt å rulle dette ut med en Domain GP. Finnes under Domain/OU - Computer Configuration - Windows Settings - Security Settings - Security Options - "Disable Ctrl+Alt+Delete requirements ....." Har da en ting til som skal ordnes i samme slengen: sjefen vil at det på serverene skal være nødvendig å trykke ctrl+alt+del for å logge på, hvordan kan jeg da få til dette? kan jo disable "Disable ctrl+alt+del requirements" i Domain Controller security settings, dette vil løse problemet på domene kontrolleren vil jeg regne med, men problemet er da resten av server-parken...her trenger man ikke lenger trykke ctrl+alt+del for å logge på, noe som sjefen vil at man må.....noen ideer? på forhånd takk Lenke til kommentar
Ralek Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Har da en ting til som skal ordnes i samme slengen: sjefen vil at det på serverene skal være nødvendig å trykke ctrl+alt+del for å logge på, hvordan kan jeg da få til dette? kan jo disable "Disable ctrl+alt+del requirements" i Domain Controller security settings, dette vil løse problemet på domene kontrolleren vil jeg regne med, men problemet er da resten av server-parken...her trenger man ikke lenger trykke ctrl+alt+del for å logge på, noe som sjefen vil at man må.....noen ideer? på forhånd takk Hvordan tok du det bort i første omgang ? I såfall skulle det vel bare være å endre tilbake på de gamle settingene (default er jo ctrl+alt+del). Du kan fikse dette for resten av serverne i Domain Security Policy. Eller GPO. - Ralek - Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Har brukt Domain Security Policy for å fjerne det og Domain Controller Security Policy for å sette det på igjen på domene kontrollern.. Får teste litt med GPO bare jeg får tid til det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå