Broseen Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Hei. Kan noen ta seg tid til å hjelpe meg med et langvarig og irriterende problem? Jeg har en Samsung X125 laptop som visstnok fint skal kunne spille av HD video og streame nettvideo problemfritt. Det gjør den ikke. http://www.samsung.c...JA01SE-features Youtube fungerer stort sett greit. VG tv osv hakker hele tiden. Dvs alt jeg streamer fra nettavisene hakker. Jeg har prøvd litt forskjellig, sett på skjermkort innstillinger osv. Det viser seg at prosessoren yter ca 50% på Youtube, og nærmere 100% på VG tv. Det er tydeligvis der flaskehalsen er. Innstillinger i selve spilleren på nettsidene gir heller ingen spesiell bedring av problemet. Ved avspilling av videofiler på disken, så fungerer alt greit med unntak av HD. Best resultat får man med VLC, men også den henger seg opp endel. Jeg kan kjøpe ny pc, men dette er det eneste problemet jeg har til mitt bruk... Endret 30. august 2012 av Broseen Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Tror dere en oppgradering til Win 8 utgjøre noen forskjell? Den skal jo visstnok bruke mindre ressurser. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Du kan selvfølgelig installere windows 8. Har ikke prøvd det enda selv. Så skal ikke si noe sikkert. Men du kan jo også reinstallere den windowsen du kjører nå. Får en helt ren installasjon og håpe på at det vil kvitte seg med unødvendige prosesser som ødelegger for deg. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 Det har jeg prøvd tre-fire ganger siden jeg kjøpte pc`n. Kjører også CCleaner jevnlig, samt diskkontroll og defragmentering. Det finnes ingen programmer som "ordner" dette? Nettsidene bruker vel litt forskjellige avspiller også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå