Gå til innhold

Problemer med video streaming

Broseen

Anbefalte innlegg

Hei. Kan noen ta seg tid til å hjelpe meg med et langvarig og irriterende problem? :hm:

Jeg har en Samsung X125 laptop som visstnok fint skal kunne spille av HD video og streame nettvideo problemfritt. Det gjør den ikke.

http://www.samsung.c...JA01SE-features

Youtube fungerer stort sett greit. VG tv osv hakker hele tiden. Dvs alt jeg streamer fra nettavisene hakker.

Jeg har prøvd litt forskjellig, sett på skjermkort innstillinger osv. Det viser seg at prosessoren yter ca 50% på Youtube, og nærmere 100% på VG tv. Det er tydeligvis der flaskehalsen er. Innstillinger i selve spilleren på nettsidene gir heller ingen spesiell bedring av problemet.

Ved avspilling av videofiler på disken, så fungerer alt greit med unntak av HD. Best resultat får man med VLC, men også den henger seg opp endel.

Jeg kan kjøpe ny pc, men dette er det eneste problemet jeg har til mitt bruk... :hmm:

Endret av Broseen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan selvfølgelig installere windows 8. Har ikke prøvd det enda selv. Så skal ikke si noe sikkert. Men du kan jo også reinstallere den windowsen du kjører nå. Får en helt ren installasjon og håpe på at det vil kvitte seg med unødvendige prosesser som ødelegger for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...