Mladic Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Jeg har nylig fått en ny Samsung Galaxy S3 som jeg gjerne vil bruke til å surfe på internett med min egen ruter. Problemet er at jeg ikke får koblet telefonen til ruteren, og da får jeg heller ingen tilgang på internett. Dette er første gangen jeg ikke får til å koble seg til et nettverk, da andre enheter i hjemmet fungerer som det skal. En mac, to PCer, en samsung galaxy Y, sony ericsson xperia, ipod touch og andre besøkende med smarttelefon klarer å koble seg til det trådløse nettverket. Jeg har prøvd det meste som kan gjøres. "Restart to factory setting" på ruteren, skru av sikkerhetspassordet på ruteren, restarte telefonen, oppdatert ruteren til den nyeste programvaren etc. Men går det an å skrive manuelt inn proxy, port, IP-innstillinger og proxy-vert for å komme inn? Jeg har prøvd å gjøre det samme på skolenettverket uten hell. Telefonen koblet seg mot det trådløse nettverket, men uten tilgang på internett. Hvordan gjør man det på et hjemmenettverk og hvordan finner man ut proxyen til det trådløse nettverket? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Skjønner ikke helt hva du mener med proxy men du kan sette opp telefonen mned statisk IP ved å huke av for "vis avanserte innstillinger" under der du skriver inn passord til wifi. Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Jeg gjorde det, men da gikk det ikke an å koble seg til nettverket. Det kom opp en IP-adresse, er dette IP-adressen til mobilen eller ruteren? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Kom opp en IP-adresse hvor? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Da jeg byttet fra DHCP til Statisk kom det en kolonne under Statisk med tittel IP-adresse med en ip-adresse. Edit: På mobilen, hvis du lurer på hvilken enhet. Endret 30. august 2012 av Eksboks Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 (endret) Ja, og det er i det feltet du skriver inn IP-adressen du vil bruke. Ta noe som ikke er i bruk, høyt opp på skalaen men under 254 Gateway er IP til ruteren din, subnett er antakelig 255.255.255.0 DNS er ipen til ruteren din Endret 30. august 2012 av TMB Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Skal jeg bare skrive inn tilfeldige tall inn i mobilen, for de tingene du nevnte? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Nei... På IP-adresse skriver du adressen du vil bruke. Dette kommer an på hvilken range ruteren opererer på, men vanligvis er det 192.168.1.X (bytt ut X med et tall mellom 1 og 254) DNS setter du til 192.168.1.1 (eller noe annet dersom ruterens IP er noe annet) Gateway setter du til det smame som DNS Subnettmaske setter du til 255.255.255.0 Men jeg skjønner ikke hvorfor statisk IP skal ha noe å si, det burde virket med DHCP også... Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 30. august 2012 Forfatter Del Skrevet 30. august 2012 Det går ikke ann å trykke på "Koble til"-knappen etter at jeg har skrevet inn de tallene. Jeg har også to DNS (DNS 1 og DNS 2) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. august 2012 Del Skrevet 30. august 2012 Da aner jeg ikke hva som er feil dessverre...trenger bare skrive inn DNS 1 btw Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 31. august 2012 Forfatter Del Skrevet 31. august 2012 Bump! Går det an å portforwarde telefonen slik at jeg åpner opp brannmurene for telefonen, slik som det går an med Xbox 360/PS3 (Nat type: Open)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå