Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble seg til et trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått en ny Samsung Galaxy S3 som jeg gjerne vil bruke til å surfe på internett med min egen ruter. Problemet er at jeg ikke får koblet telefonen til ruteren, og da får jeg heller ingen tilgang på internett. Dette er første gangen jeg ikke får til å koble seg til et nettverk, da andre enheter i hjemmet fungerer som det skal. En mac, to PCer, en samsung galaxy Y, sony ericsson xperia, ipod touch og andre besøkende med smarttelefon klarer å koble seg til det trådløse nettverket.

Jeg har prøvd det meste som kan gjøres. "Restart to factory setting" på ruteren, skru av sikkerhetspassordet på ruteren, restarte telefonen, oppdatert ruteren til den nyeste programvaren etc.

Men går det an å skrive manuelt inn proxy, port, IP-innstillinger og proxy-vert for å komme inn? Jeg har prøvd å gjøre det samme på skolenettverket uten hell. Telefonen koblet seg mot det trådløse nettverket, men uten tilgang på internett.

Hvordan gjør man det på et hjemmenettverk og hvordan finner man ut proxyen til det trådløse nettverket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, og det er i det feltet du skriver inn IP-adressen du vil bruke. Ta noe som ikke er i bruk, høyt opp på skalaen men under 254

Gateway er IP til ruteren din, subnett er antakelig 255.255.255.0

DNS er ipen til ruteren din

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Nei...

På IP-adresse skriver du adressen du vil bruke. Dette kommer an på hvilken range ruteren opererer på, men vanligvis er det 192.168.1.X (bytt ut X med et tall mellom 1 og 254)

DNS setter du til 192.168.1.1 (eller noe annet dersom ruterens IP er noe annet)

Gateway setter du til det smame som DNS

Subnettmaske setter du til 255.255.255.0

Men jeg skjønner ikke hvorfor statisk IP skal ha noe å si, det burde virket med DHCP også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...