Sharizard Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 De to første dagene brukte jeg ikke tlf, da gikk den fra 100% til 90%. Etter å ha lekt litt, fiklet litt med innstillinger føler jeg batteriet ble litt "dårligere". Hver natt (fra 0300-1200) mister jeg ca. 10%. Å leke med den i en halvtime ca (Youtube, Face, Reddit, en og en app kjører), mister 10%. Den blir ganske varm bakpå å! er dette normalt? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Ja det er mer eller mindre normalt å tape strøm om natten om datamodus er på. Selv om natten vil telefonen pinge sjekke nettverk rutinemessig. Man kan på android spare strøm ved å sette at wifi aldri slår seg av i dvale. Dette sparer strøm stikk i mot hva man tror fordi eller vil telefonen bruke engergi på 3G dataopprettholdelse som krever mere juice enn hjemme wifi. Lenke til kommentar
Sharizard Skrevet 28. juni 2013 Del Skrevet 28. juni 2013 Akkurat nå har jeg ikke på 3G, venter på nytt sim. Kun Wi-fi. Kommer forresten en 4G versjon av denne, Samsung Ativ S Neo. Lenke til interesserte: http://www.engadget.com/2013/06/26/sprint-samsung-ativ-s-neo/ Lenke til kommentar
hans A Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Noen som har klart å løse MMS oppsettet på denne telefonen? Har prøvd Telenor sin manuelle konfig, men det fungerer ikke: APN,Usename,password : telenor WAP Gateway : 10.10.10.11 WAP Gateway port 8080 MMSC Url : http://mmsc Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Noen som har klart å løse MMS oppsettet på denne telefonen? Har prøvd Telenor sin manuelle konfig, men det fungerer ikke: APN,Usename,password : telenor WAP Gateway : 10.10.10.11 WAP Gateway port 8080 MMSC Url : http://mmsc Er det ikke bare å putte inn sim-kortet og skru den på da?? Har ikke trengt å legge inn eget oppsett på noen av de vi har... ps! mobilnett er på?? Lenke til kommentar
skorpio Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg får sendt MMS men ikke mottatt(!), det står kun noe som "denne meldingen inneholder medieinnhold". Og når jeg trykker på linken prøver den å laste inn noe men feiler. Har også Telenor btw, hverken sending eller mottak funket med Netcom som jeg hadde før heller. Har prøvd manuelt oppsett, oppsettet fra sim-kortet (som er det jeg bruker nå), og prøvd å få tilsendt fra telenor. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 På innstillinger/tilgangspunkt, står det "Telenor" der? og "aktiv" under? hvis ikke, prøv å trykke på "Telenor" Lenke til kommentar
hans A Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Jeg får sendt MMS men ikke mottatt(!), det står kun noe som "denne meldingen inneholder medieinnhold". Og når jeg trykker på linken prøver den å laste inn noe men feiler. Har også Telenor btw, hverken sending eller mottak funket med Netcom som jeg hadde før heller. Har prøvd manuelt oppsett, oppsettet fra sim-kortet (som er det jeg bruker nå), og prøvd å få tilsendt fra telenor. Har akkurat samme feilen. Teksten/tittelen kommer fram, men ikke bildet. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 På innstillinger/tilgangspunkt, står det "Telenor" der? og "aktiv" under? hvis ikke, prøv å trykke på "Telenor" Ja. Den er aktiv. Går greit å surfe, men MMS'ene har problemer. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 2. juli 2013 Del Skrevet 2. juli 2013 Har ikke hatt iPhone tidligere?? Kan henge igjen i meldingssenteret der... Lenke til kommentar
hans A Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Jeg får sendt MMS men ikke mottatt(!), det står kun noe som "denne meldingen inneholder medieinnhold". Og når jeg trykker på linken prøver den å laste inn noe men feiler. Har også Telenor btw, hverken sending eller mottak funket med Netcom som jeg hadde før heller. Har prøvd manuelt oppsett, oppsettet fra sim-kortet (som er det jeg bruker nå), og prøvd å få tilsendt fra telenor. Fikk løst problemet på min mobil. Saken er at man IKKE skal legge inn oppsettet for MMS, kun velge Telenor som APN under selve startkonfigurasjonen av mobilen. (Tok en reset og startet på nytt) Så fikser mobilen resten. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Er det virkelig noen som benytter MMS (sjokkert...) Brukte vel det en gang i 2003 mener jeg. Endret 3. juli 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Mange bruker det. Tror ikke du er sjokkert. Endret 3. juli 2013 av Slai Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 (endret) Haha..... Kjenner ingen som bruker mms , ikke madamen , eller sønnen min på 18 heller. Ikke onkel ,ikke tante, ikke tantebarn. Operatørene snakker om å legge ned tjenesten grunnet alt for liten bruk. Endret 3. juli 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Og det er relevant fordi...?? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Det er relevant fordi.... Folk legger for mye pes ned i å få satt opp mms sende/mottak støtte for noe de ikke kommer til å bruke (i allefall majoriteten av oss). Selv om sånt som ikke virker kan være irriterende er akkurat dette bortkastet energi for de fleste av brukerene. Det at ingen jeg vet om husker senest når de sendte/mottok en mms var som kommentar til Slai. Lenke til kommentar
Sharizard Skrevet 3. juli 2013 Del Skrevet 3. juli 2013 Noen andre som opplever at telefonen blir veldig varm etter å ha brukt den litt? Spesielt rundt kamera-området.. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Det er relevant fordi.... Folk legger for mye pes ned i å få satt opp mms sende/mottak støtte for noe de ikke kommer til å bruke (i allefall majoriteten av oss). Selv om sånt som ikke virker kan være irriterende er akkurat dette bortkastet energi for de fleste av brukerene. Det at ingen jeg vet om husker senest når de sendte/mottok en mms var som kommentar til Slai. Ok, men hvis de skal bruke det så er det jo greit at det virker Sendte selv 4 mms i går, synes det er veldig greit selv om det også finnes andre løsninger som er bra Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Er det virkelig noen som benytter MMS (sjokkert...) Brukte vel det en gang i 2003 mener jeg. Brukes mye i min familie/omgangskrets. Å kanskje spesielt nu når mange har mange gratis mms pr mnd. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 4. juli 2013 Del Skrevet 4. juli 2013 Tror likevel ikke du er sjokkert. Er ikke som om han sa at han syntes telefonen er for tung for å feste til brevduen sin. Hvis noen sa at de sendte en mms i går hadde jeg ikke automatisk gått i sjokk. It would make some semblance of sense. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå